Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:18:50 GMT

تدریس درس شناخت محیط زیست در ۱۰ دانشگاه منتخب

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۰۳۷۲

تدریس درس شناخت محیط زیست در ۱۰ دانشگاه منتخب

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش یوسفی، رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق پیگیری‌های به عمل آمده سازمان حفاظت محیط زیست و به منظور افزایش ضریب نفوذ موضوعات محیط زیستی در نظام آموزش عالی کشور از مهرماه سال جاری، به مدت ۲ سال به صورت آزمایشی، دو واحد درس شناخت محیط زیست در ۱۰ دانشگاه کشور تدریس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی افزود: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست دو وزاتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملزم به لحاظ کردن درس شناخت محیط زیست برای مقاطع تحصیلی آموزش عالی شده‌اند.

وی بیان کرد: مقرر شده تا محتوای آموزشی به صورت کتاب برای ۵ گروه تخصصی رشته‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، معماری، شهرسازی و جغرافیا، پزشکی و پیراپزشکی و علوم انسانی و هنر با بهره‌گیری از توان تخصصی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار و استفاده از یک نفر مدرس دانشگاه و همکاری سه تا پنج نفر از اساتید حاذق هر حوزه تخصصی تدوین شده و تا مهرماه منتشر شود.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰، این درس در ۱۰ دانشگاه تهران، شهید بهشتی، اراک، بیرجند، رازی، صنعتی اصفهان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فردوسی مشهد، محقق اردبیلی و یزد به صورت آزمایشی و به مدت ۲ سال تدریس خواهد شد و پس از ارزیابی در صورت موفقیت آمیز بودن و تأیید کمیسیون مربوطه، در همه دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور اجرا می‌شود.

وی آماده کردن نسل آینده برای رویارویی با بحران‌های پیش روی محیط زیست کشور را یکی از دلایل اصلی گنجاندن درس شناخت محیط زیست دانست و ابراز امیدواری کرد تا پس از مرحله آزمایشی، تمامی دانشجویان از آموزش‌های محیط زیستی برخوردار شوند.

کد خبر 5283225

منبع: مهر

کلیدواژه: آرش یوسفی حفاظت از محیط زیست دانشگاه تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهرداری تهران محدودیت های کرونایی کیفیت هوای تهران پیش بینی وضعیت هوا وضعیت معابر واکسن کرونا تهران ماه محرم سازمان میادین میوه و تره بار حسین باغگلی درس شناخت محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم