Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، طالبان در بیانیه‌ای برای مقام‌های دولتی «عفو عمومی» اعلام کرده و خواستار بازگشت آنها به کار شده‌اند. در این بیانیه طالبان به جامعه اهل تشیع هرات اطمینان خاطر داده است.

در این اعلامیه گفته شده است که به تکایا و حسینیه‌های برادران اهل تشیع در هرات مزاحمت انجام نگیرد.

در این بیانیه آمده است: عفو عمومی برای همه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... بنابراین شما باید زندگی معمول خود را با اطمینان کامل از سرگیرید.

پیش از این نیز طالبان گفته بود که امنیت دیپلمات ها و کارمندان خارجی را تامین خواهد کرد و این افراد می‌توانند با اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهند. 

امروز همچنین اعلام شده که برخی از افراد پلیس ترافیک در محل کار خود حاضر شده و در حال برقراری امنیت هستند.

بر همین اساس، «مولوی یعقوب» معاون طالبان نیز در پیامی صوتی به همه افراد خود دستور داده است که هیچ کس اجازه ورود به خانه مقامات سابق، تهدید آنها و درخواست خودرو و سلاح را ندارد.

وی افزود اقدامات جدی علیه این گونه افراد صورت می گیرد.

برخی رسانه های اعلام کردند که طالبان در حال خلع سلاح و گرفتن خودرو مقامات سابق دولت افغانستان است.

همچنین امروز کارمندان زن تلویزیون افغانستان به‌محل کار خود بازگشتند. 

310 310

کد خبر 1545951

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان