Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وضعیت کرونا در جنوب خراسان رضوی بحرانی است و ویروس کرونای دلتا سیر صعودی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، دومین محرم را در وضعیت کرونایی می‌گذرانیم اما این بار در پیک پنجم کرونا هستیم و وضعیت بیمارستان‌ها خوب نیست.روز به روز به آمار بستری‌ها و فوتی‌ها اضافه می‌شود و این مردم هستند که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تجربه سال گذشته امسال هیئت‌های عزاداری برای برپایی عزای حسینی با شیوه‌ها و مدل‌های بیشتری کار کرده‌اند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود، به عنوان مثال می‌توان گفت بیشتر هیئت‌های مذهبی در گناباد به سمت استفاده از فضای باز مدارس رفته‌اند. دیگر هیئتی نداریم که در فضای بسته برگزار شود و تمامی آنها به محیط‌های باز منتقل شده‌اند و از سویی خطبا و مداحان نیز همراهی خوبی با کادر درمان داشته‌اند و تاکید زیادی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌کنند.

یکی از نکاتی که هر ساله در هیئت‌ها بوده، پخش غذای متبرک است که امسال تمامی هیئت‌ها سعی کرده‌اند غذا را به صورت بیرون بر پخش کنند و حتی در برخی روستاها نیز افراد در خانه مانده‌اند و افرادی که تست داده و مطمئن شده‌اند مبتلا نیستند غذا را جلو درب حیاط می‌برند.

پخش غذا برای کرونایی‌ها

یکی از نکاتی که افراد مبتلا به کرونا باید رعایت کنند حضور در قرنطینه است تا به دیگران ویروس را منتقل نکنند که آنها نیز از یاد هیئت‌های مذهبی نرفته‌اند و در روستاهایی مانند «بهاباد» و «باغ آسیا» در گناباد هیئت‌ها اقدام به تهیه لیست از این افراد کرده و هر شب از غذای هیئت‌ها به درب منزل آنها برده‌اند تا آنها نیز محروم نمانند.

برخی از افرادی نیز که نذر داشته‌اند در محرم برای پخت غذا هزینه کنند این روزها با توجه به نیاز مبرم بیماران به اکسیژن اقدام به تهیه کپسول اکسیژن برای بیماران بجای توزیع غذا کرده‌اند.

هیئت برای بیماران بستری

براساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیش از 50 نفر در بیمارستان علامه بهلول گناباد در حال حاضر بستری هستند و تعدادی نیز در بیمارستان دوم در حال دریافت دارو می باشند که بچه‌های هیئت از آنها نیز فراموش نکرده و اقدام به برگزاری مراسم روضه و مداحی در نزدیکترین مکان به بیمارستان کرده‌اند تا بیماران نیز از فضائل محرم استفاده کنند.

رئیس بیمارستان یاس تهران: بیش از نیمی از مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی به علت عوارض داروهایی تجویزی استمستند تسنیم از وضعیت بیمارستان‌های خراسان شمالی| کرونا پزشک و خانواده‌اش را میهمان بیمارستان کرد+فیلموزارت بهداشت: در بیمارستان‌ها از ظرفیت طب سنتی استفاده نمی‌شود/ لزوم تشکیل کمیته تخصصی طب سنتی در ستاد ملی مقابله با کرونا

گناباد روند صعودی گرفته است

جواد باذلی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان گناباد اعلام کرد: روزانه بیش از 100 تست در گناباد گرفته می‌شود که حداقل 15 نفر بستری و از داروی رمدسیویر استفاده میکنند.

وی افزود: تاکنون 140 تخت برای بیماران کرونایی آماده شده اما ظرفیت بیمارستان علامه بهلول در حال تکمیل شدن است و باید از بخش‌های دیگر استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: از مجموع 30 هزار و 486 دوز واکسن کرونا که طی چند ماه گذشته به افراد واجد شرایط و گروه‌های هدف در شهرستان‌های گناباد و بجستان تزریق شده 22 هزار و 211 مورد مرحله نخست و بقیه مربوط به مرحله دوم بوده است.

600 خودرو از ورودی‌های گناباد برگشت داده شدند

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان گناباد اعلام کرد: با اعمال محدودیت‌های تردد جدید که اعلام شد و از آنجایی که ما محور ورودی استان‌های جنوبی به خراسان رضوی هستیم این موضوع در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 600 خوردو با پلاک سایر مناطق از ورودی‌ها برگشت داده شده است.

وی با اشاره به این که سلامت مردم اولویت ما است بیان کرد: هیئت‌های مذهبی باید پروتکل‌های بهداشتی را به شدت رعایت کنند و تیم‌های نظارتی نیز بازدیدهای لازم را انجام دهند.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: خودم به همراه اعضای شورای تامین شهرستان از هیئت‌ها و نحوه رعایت پروتکل‌ها بازدید کرده‌ایم و این بازدیدها ادامه خواهد داشت. 

قربانی اظهار داشت: اجرای طرح شهید سلیمانی و بهره‌گیری از ظرفیت سپاه و بسیج برای بیماریابی و کمک به آسیب دیدگان باید در گناباد انجام شود.با توجه به شرایط قرمز و روند بیماری در گناباد امسال مراسم «شبیه‌خوانی» که از مراسمات چندین ساله این شهرستان نیز است برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها

تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران که برای شناسایی استعدادها برگزار شده بود با معرفی تیم برتر به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران، تیم فوتبال پسران زیر 12 سال شهرستان ملارد به عنوان برترین تیم تورنمنت زیر 12 سال فوتبال پسران استان تهران دست یافت.

در ادامه فعالیت‌های پایه‌ای فوتبال در استان تهران، تورنمنت استانی زیر 12 سال فوتبال پسران با حضور 6 تیم برتر مناطق شش گانه استان (ملارد، بهارستان، حوزه جنوب غرب تهران، حوزه جنوب شرق تهران، پاکدشت و دماوند) از ساعت 10:30 الی 13 پنجشنبه مورخ 1403/2/6 در محل ورزشگاه شهدای هویزه تهران به میزبانی هیئت فوتبال حوزه جنوب غرب تهران برگزار شد.

در پایان این تورنمنت تیم‌های شهرستان‌های ملارد و بهارستان به فینال راه یافتند که این بازی با برتری شهرستان‌های ملارد به اتمام رسید.

میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان تهران که تأکید بسیاری به برگزاری چنین تورنمنت‌هایی دارد در پایان این رقابت‌های جذاب پیام تشکر و قدردانی خود را از کلیه هیئت‌های شهرستان‌ها و حوزه‌ها به ویژه هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران و همچنین مربیان، بازیکنان و اولیای فوتبال آموزان که کمال همکاری و همراهی را با هیئت فوتبال استان تهران در راه برگزاری این تورنمنت داشتند، اعلام و برای همه افرادی که در برگزاری این تورنمنت تلاش کردند، آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • پایان تورنمنت زیر ۱۲ سال فوتبال تهران برای شناسایی استعدادها