Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عزای حسینی راهی برای نشان دادن ارادت مردم این سرزمین به سرور و سالار شهیدان بوده و امسال در بحران کرونا؛ اقامه شعائر حسینی در چارچوب ضوابط بهداشتی و سلامت عزاداران حسینی یک آزمون است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15؛ وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی به شهروندان گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی جامعه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، بیشتر برنامه های این ایام به صورت مجازی در حال برگزاری است و سایر برنامه ها نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز انجام می شود و سلامت شهروندان در اولویت صاحبان هیات و مجالس عزا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در ادامه به تشریح ویژه برنامه های این ایام پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات مجازی عکس، کتاب، پوستر، پادکست، کلیپ، مقاله، مداحی، شعر، داستان کوتاه، نقاشی دلنوشته و ... با عنوان «آیینه عاشورا»، آشنایی با مفاهیم و رسومات ماه محرم و صفر در کشورهای اسلامی به شهروندان با عنوان «تصویر عاشورا در جهان اسلام»، برگزاری نشست های مجازی عاشورایی با موضوع اجرای تریبون های سخنرانی مذهبی به صورت مجازی از روایات محرم، برپایی ایستگاه های سلامت و اجرای مداحی سیار در نواحی با عنوان «نواهای عاشورایی»، از جمله این برنامه هاست.
محمدی اضافه کرد: سیاه پوشی و فضاسازی متناسب شهر با عنوان «با یاد تو شهر جان گرفته»، برپایی مراسم تعزیه خوانی و مستندسازی و ساخت کلیپ و تبلیغات در فضای مجازی، برگزاری برنامه کوچه های حسینی «چهارپایه خوانی» با موضوع مداحی و سخنرانی در معابرپرتردد خودرویی، برگزاری نمایشگاه کتاب شور حسینی عقلانیت حسینی با موضوع کتاب های عاشورایی و دینی در فضای باز و توزیع اقلام فرهنگی عاشورایی از دیگر برنامه های این ایام است.
او به برنامه های محله ها اشاره کرد و گفت: توزیع کارتن پلاست در مساجد و هیئات مذهبی، اهتزاز پرچم مزین به نام مبارک اباعبدالله الحسین (ع) بر فراز مقبره الشهدا ها، پخت و توزیع غذای گرم، بسته های گوشت قربانی، مرغ، لباس کودک میان خانواده های کم برخوردار، تحویل و نصب پرچم متبرک به نام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بر سر درب منازل خانواده‌های معظم شهدا، توزیع هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و هزار عدد ماسک میان مساجد و هیئات مذهبی از جمله این اقدامات است.
محمدی افزود: بوستان پردیس بانوان نیز با ویژه برنامه "زیر آسمان روضه" تا 31 مرداد از ساعت 14 تا 20 میزبان بانوان عزادار حسینی است.
او ادامه داد: به شهرداران نواحی تاکید شده است ضمن برپایی اقامه عزا، لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار آنها قرار بگیرد و در این ایام نگهداشت شهر با جدیت بیشتر انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد