Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس زارع روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ که از ۹ تا ۱۵ مرداد با افزایش ۵۰ درصدی سقف خرید نسبت به دوره‌های گذشته فروش فصلی یارانه‌ای کتاب همزمان با سراسر کشور در ۳۳ کتابفروشیِ ۱۲ شهر مازندران برپا شده بود، با استقبال بسیار خوب مازندرانی‌ها پایان یافت.

وی افزود: در این دوره از فروش فصلی کتاب ۱۸ هزار و ۹۲ جلد کتاب به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون و ۷۶۲ هزار ریال توسط مازندرانی‌ها در ۳۳ کتابفروشی عضو با استفاده از تخفیف ۲۰ درصدی خریداری شد که هم از نظر میانگین تعداد کتاب خریداری شده و هم از نظر میانگین مبلغ فروش کتاب در هر روز بیشتر از آمارهای ثبت شده توسط مازندرانی‌ها در دوره‌های قبلی فروش فصلی کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در بازه زمانی هفت روزه طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ مازندرانی‌ها به طور میانگین هر روز دو هزار و ۵۸۴ جلد کتاب در قالب این طرح فروش یارانه‌ای خریدند. میانگین مبلغ خرید کتاب توسط هم‌استانی‌ها در هر روز طی مدت اجرای این طرح در کتابفروشی‌های عضو نیز ۱۴۴ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان بود.

زارع افزود: میزان کل فروش چهار طرح فصلی بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب در مازندران طی سال گذشته حدود ۲۷ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال بود. رقم بیش از ۱۰ میلیارد ریالی خرید کتاب در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ توسط کتاب‌دوستان مازندرانی نشان می‌دهد که فقط طی همین هفت روز میزان کتاب خریده شده توسط مازندرانی‌ها حدود ۳۷ درصد مجموع فروش فصلی کتاب سال ۱۳۹۹ در این استان است.

وی افزود: آمار تعداد کتاب‌های خریداری شده توسط کتابدوستان مازندرانی در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ نیز در مقایسه با مجموع کتاب‌های فروخته شده در چهار طرح فصلی پارسال قابل توجه است. پارسال در قالب چهار طرح فصلی بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب که مجموعا ۳۹ روز بود، ۶۶ هزار و ۳۳۵ جلد کتاب در کتابفروشی‌های عضو سراسر مازندران فروخته شد. اما امسال فقط در هفت روز تابستانه کتاب ۱۴۰۰ مازندرانی‌ها ۲۸ هزار و ۹۲ جلد کتاب را با تخفیف ۲۰ درصدی خریدند که ۴۲ درصد تعداد مجموع کتاب‌های خریداری شده در چهار طرح فصلی سال گذشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: این استان در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از نظر تعداد کتاب فروخته شده مازندران پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان و آذربایجان شرقی هشتمین استان بود. از نظر مبلغ فروش نیز مازندران پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، کردستان، آذربایجان شرقی و گیلان رتبه نهم را بین استان‌ها ثبت کرد.

فروش فصلی کتاب مازندران در سال ۱۳۹۹

سال گذشته مانند سراسر کشور در مازندران نیز چهار دوره فروش یارانه‌ای فصلی کتاب برگزار شد. در طرح بهارانه کتاب مازندران که از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت به مدت ۱۱ روز برگزار شده بود مازندرانی‌ها از ۲۵ کتابفروشی عضو طرح ۱۱ هزار و ۶۱۸ جلد کتاب به ارزش ۴۲۶ میلیون تومان خریداری کردند.

تعداد روزهای اجرای طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۹ دو روز بیشتر از بهارانه بود و میزان استقبال نیز بیشتر شد. این طرح تابستانی به مدت ۱۳ روز از ۱۸ تا ۳۰ مرداد در ۲۶ کتابفروشی مازندران برگزار شد و علاقه‌مندان به کتاب در این استان ۲۰ هزار و ۷۷۹ کتاب به ارزش اقتصادی ۸۰۸ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان خریدند.

پاییزه کتاب ۱۳۹۹ در ۳۲ کتابفروشی مازندران از ۲۴ تا ۳۰ آبان یعنی به مدت ۷ روز برگزار شده بود که کاهش ۶ روزه طرح نسبت به تابستانه کتاب سبب شد مجموع خرید کتاب نسبت به دوره تابستانی طرح کاهش یابد. مازندرانی‌ها در پاییزه کتاب پارسال ۱۷ هزار و ۲۲۵ کتاب با مجموع مبلغ ۷۰۵ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان خریداری کردند. اما با توجه به کم شدن روزهای برگزاری طرح، از نظر میانگین خرید کتاب در هر روز بر مبنای تعداد و مبلغ باز هم رشد محسوسی در عملکرد مازندرانی‌ها دیده می‌شد.

در طرح زمستانه کتاب نیز که به مدت ۸ روز از ۹ تا ۱۶ اسفند در ۳۵ کتابفروشی مازندران برگزار شد، مازندرانی‌ها ۱۶ هزار و ۷۱۳ جلد کتاب به مبلغ ۷۷۶ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان خریدند.

مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته علاوه بر اجرای این طرح‌های فروش فصلی کتاب تلاش کرد تا با افزایش یارانه کتاب به ازای هر کد ملی نیز میزان استقبال از این طرح را در کشور افزایش دهد.

برچسب‌ها عباس زارع طرح تابستانه کتاب 1400 مازندران طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عباس زارع طرح تابستانه کتاب 1400 مازندران عباس زارع طرح تابستانه کتاب 1400 مازندران طرح های ترویجی کتابخوانی تابستانه کتاب ۱۴۰۰ طرح تابستانه کتاب فروش فصلی کتاب چهار طرح فصلی مازندرانی ها خریداری شد هزار تومان خرید کتاب برگزار شد سال گذشته جلد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب