Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: تا این لحظه هیچ پناهنده افغانستانی به ایران نیامده و اسکانی صورت نگرفته است؛ بهتر است مردم گزارش‌ها را از منابع رسمی دریافت کنند و به شایعات فضای مجازی اعتماد نکنند تا فضای ناامنی در کشور به وجود نیاید.

سردار مجید شجاع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرزها در هر کشوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ از این رو حفاظت و نگهبانی از آن‌ اهمیت خاصی برای امنیت کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسان رضوی نیز ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. اکنون این کشور در ناامنی به سر می‌برد اما تلاش بی‌وقفه مرزبانان این فرماندهی در نقاط صفر مرزی سبب شده تا امنیت کامل بر مرزهای کشورمان حاکم باشد.

وی بیان کرد: نیروهای مرزبانی با پایش وجب به وجب مرز، مبادی رسمی و غیررسمی را کنترل کرده و با هرگونه تحرک غیرقانونی به طور جدی مقابله می‌کنند.

شجاع به تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی موجود در تمام حوزه‌های مرزی استان اشاره کرد و توضیح داد: تمام ورود و خروج‌ها با تیزبینی مرزبانان و استفاده از مدرن‌ترین دستگاه‌های پایش مرزی در حال انجام است و هیچگونه ناامنی در مرزهای خراسان رضوی وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی مطرح کرد: اتباع افغانستان روزانه در قالب مسافری و خودرویی در حال تردد از مبادی رسمی هستند که توسط نیروهای مرزبانی به طور کامل بازرسی و کنترل می‌شوند و تاکنون کسی به عنوان پناهنده از این مرز وارد کشور نشده است.

طبق آمار اعلام شده از طرح غربالگری جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد، تاکنون ۶۴ هزار و ۲۸۳ نفر از اتباع افغانستانی در مبادی ورودی مرز دوغارون تب‌سنجی شده و ۴۹۲۷ نفر با علائم مشکوک به شبکه بهداشت و درمان گمرک دوغارون معرفی شدند تا با انجام آزمایشات تحت درمان قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرزباني اتباع افغانستانی مرز دوغارون تایباد خبرهای شهرستان تایباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث