Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آمنه جمشیدی رودباری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این خسارت‌ها به همه حوزه های زیرمجموعه بخش کشاورزی گلستان از جمله زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات، مرتع و جنگل وارد شد.

وی با اشاره به این که طبق رصد دستگاه های مرتبط، در حال حاضر حدود ۹۱ درصد از مساحت گلستان درگیر خشکسالی است گفت: برای مقابله با این پدیده تسریع در سازگاری با شرایط موجود و حمایت بیشتر از فعالان بخش کشاورزی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خواستار رفع موانع اجرای امهال وام بهره برداران بخش کشاورزی گلستان شد و افزود: هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در اختیار بخش کشاورزی استان قرار دارد و با وجود برخورداری از مصوبه هیات وزیران، در انتظار ابلاغ دستورالعمل بانک ها است .

جمشیدی رودباری با گلایه از تاخیر پنج ماهه صدور ابلاغیه بانک ها برای استفاده از  این تسهیلات خواستار تسریع در صدور این ابلاغیه بانکی و انجام امهال وام کشاورزان استان شد.

به گفته وی با اجرای این ابلاغیه، سه هزار بهره برداری بخش کشاورزی گلستان از تسهیلات امهال برخوردار خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین بر اختصاص اعتبار خسارت خشکسالی و کم آبی به استان برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: با اختصاص این اعتبار، زیرساخت ها از جمله آب بندان، خط لوله انتقال آب، ایستگاه پمپاژ آب، پوشش انهار سنتی و یکپارچه سازی اراضی اجرا خواهد شد.

جمشیدی رودباری به تهیه طرح کشاورزی مرتبط با سازگاری کم آبی توسط معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان برای فعالیت در سال زراعی آینده خبر داد.

مطابق گزارش شرکت آب منطقه ای گلستان در شرایط عادی، ظرفیت منابع آبی اعم از سطحی و زیرزمینی در استان حدود ۲.۵ میلیارد مترمکعب است که حدود ۹۰ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش شرب و صنعت مصرف می شود.

در گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است، سالانه پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود.

بهره برداران‌ کشاورزی گلستان در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا ششم کشور و در برخی محصولات استراتژیک همچون گندم و دانه‌های روغنی سویا، کلزا و آفتابگردان رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

گلستان افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که حدود ۱۵۰ هزار آن‌ها در حوزه زراعی و باغی فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر چهار هکتار زمین هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان تسهیلات بانکی کم آبی کشاورزی خشکسالی اراضی کشاورزی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان تسهیلات بانکی کم آبی کشاورزی خشکسالی اراضی کشاورزی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰