Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:09:14 GMT

۲۶ مرداد نماد صلابت و ایستادگی/روزی که وطن آغوش گشود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۱۳۰

۲۶ مرداد نماد صلابت و ایستادگی/روزی که وطن آغوش گشود

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و ششمین روز از مردادماه یادآور بازگشت سر افرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این مردان غیور است. به همین مناسبت تعدادی از مدیران استان اردبیل در گرامیداشت این روز پیامی صادر کرده و این روز را به خانواده‌های آزادگان سرافراز ایران اسلامی تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری، مدیرکل تبلیغات اسلامی و استاندار اردبیل به صورت جداگانه با صدور پیام این روز را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیامی صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و پیمان خود را دگرگون نکرده‌اند «سوره احزاب؛ آیه ٢٣»

روز ۲۶ مرداد ماه ۱۳۶۹ میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک وطن نهادند. صلابت ایثار و رشادت آزادگان عزیز چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های اسارت، برگ زرین دیگری در تاریخ ایثارگری است که عظمت ایثارگران این مرز و بوم را به جهانیان و به ویژه قدرت‌های استکبار نشان داد. آزادگان عزیز با تأسی از سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریّت و آزادگی در تاریخ پر شکوه اسلام، بار دیگر آزادگی، شرافت و اصالت در پرتو ارزش‌های اسلام و انقلاب را در جهان دربند استکبار و ستم معنا کردند.

اینجانب به نمایندگی از تشکیلات قضائی استان اردبیل، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌ها و همچنین آرزوی صحت و سلامتی برای تمامی مردم شریف و ولایی استان اردبیل در شرایط حاد بیماری کرونا، ۲۶ مردادماه روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را خدمت تمامی آزادگان سرافراز و خانواده‌های گران‌قدرشان -علی الخصوص به همکاران محترم آزاده در تشکیلات قضائی استان - که اجر آنان بواسطه تحمل رنج اسارت عزیزانشان در پیشگاه خداوند متعال محفوظ است، تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان آرزوی سلامتی و بهروزی را برای همه عزیزان در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و زعامت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (دام عزه العالی)، مسألت دارم.

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز به همین مناسبت پیامی صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۶ مرداد، سال‌روز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به خاک پاک میهن، نقطه عطف دیگری را در تاریخ سراسر شور و افتخار دفاع مقدس ما به شمار می‌رود که مظلومیت و در عین حال سربلندی کشورمان را برای جهانیان، نمایان‌تر ساخت. امروز، بحمدا… نشانه‌ای از دشمن دژخیم برجا نمانده اما ایران سرافراز به همت فرزندان سخت‌کوش و غیرتمندش، در امنیت و آرامش، بر قله افتخار ایستاده و بی‌تردید این مهم، نعمت بزرگ پروردگار منان و میراث گرانقدر همه بیداردلانی است که به پاسداری و حراست از سرزمین‌شان همت گماشته‌اند.

این‌جانب، فرارسیدن ۲۶ مرداد را که امسال با ایام سوگواری بزرگ معلم ایثار و جوانمردی، حضرت اباعبدا… الحسین (ع) و یاران باوفایش مقارن گردیده، گرامی می‌دارم و با ادای احترام به ارواح مطهر شهدا و آرزوی توفیقات روزافزون برای آزادگان با اخلاص، اقتدار و عزت هرچه بیش‌تر این سرزمین الهی را از درگاه خداوند منان مسالت می‌کنم.

کد خبر 5283253

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادگان جنگ تحمیلی اردبیل دفاع مقدس جنگ تحمیلی ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا شیوع کرونا رسانه هیئت مراسم عزاداری آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها بوشهر محدودیت های کرونایی هیئت مذهبی گرگان آزادگان سرافراز استان اردبیل ۲۶ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم

معاون عمرانی استانداری قم گفت: معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است.سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی متقیان ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در کنار تمام تحریم‌های جهانی، ولایت و مردم سبب شده‌اند که بیش از 45 سال این کشور پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه هر جا مردم در صحنه بودند، جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است، افزود: نماد مردم و تبلور مردم در قانون اساسی شوراها هستند و شهرداران نیز نماد شوراها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه مؤمنین کارهای خود را با مشورت انجام می‌دهند، عنوان کرد: نماد مشورت در جامعه اسلامی شوراها هستند که باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل شوراها سبب تحکیم پایه و قدرت جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: پایه و محور نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و هرچقدر مردم در صحنه باشند، تاب‌آوری نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

متقیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقطه مقابل نظام‌های استبدادی هستند، تصریح کرد: نظام اجتماعی کشورهایی که همچنان پادشاهی است هنوز به سمت مردم نرفته است.

وی حل مشکلات مردم در شوراها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مردم هر بخش، روستا و شهر بهتر از هر مدیری نسبت به مشکلات آگاهی دارند و استفاده از این ظرفیت در مدیریت آن منطقه بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه اگر شوراهای شهری الگو باشند شوراهای دولتی نیز از آن‌ها پیروی خواهند کرد، گفت: هر زمانی که شوراها همدل باشند، اقدامات پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه وضع عوارض سنگین مشارکت مردم در ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: این اتفاق همچنین سبب افزایش تخلفات ساخت‌وساز می‌شود.

متقیان با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی یک موضوع مهم است، اظهار داشت: سبک آپارتمان‌سازی آسیب‌های مختلفی ازجمله مباحث اجتماعی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • عکس| وحید شمسایی در آغوش مادر
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم