Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:15:26 GMT

طائرپور، فرشته‌ای برای سینمای ایران بود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۲۶۶

طائرپور، فرشته‌ای برای سینمای ایران بود

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا،  علیرضا تابش در پیام تسلیت خود نوشت: صدای مظلومیت سینما و سینماگران ایرانی خاموش شد. چه سخت و دشوار است؛ روز وداعِ یاران و بس صعب و سترگ است دل کندن از شناسنامه همواره زندهِ سینمایِ کودک و نوجوان ایران.

تابش افزود: او نه فقط بیش از سه دهه در سینمای نوپای کودک و نوجوان ایران، جشنواره‌های مهم سینمایی، تهیه و تولید فیلم و فعالیت‌های صنفی و بین‌المللی، نقش آفرینی ممتازی داشت که در تمام این سال ها مدافع رشید و بی‌قید و شرط سهم کودکان از شادی، نشاط و سرزندگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خداوندا راضی هستیم به رضایت، مسافرِ ما را بر سفره گسترده رحمتِ خویش، اِسکان بده و از نعماتِ ابدی‌ات، بهره‌مندش ساز و پاداش لبخندهایی را که در عمر پربرکتش، به کودکان سرزمینمان نشاند، آنطور که در شأن عظمت تو باشد، بر فرشته سینمای ایران اعطا کن.

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران با تسلیت درگذشت فرشته طائرپور از این فیلمنامه نویس و تهیه کننده به عنوان فرشته ای برای سینمای ایران یاد کرد. در پیام اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران آمده است: سینمای ایران همزمان با روزهای محرم و درآستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به سوگ یکی از بهترین و انسان ترین و بزرگ فعال صنفی نشست.  فرشته طائر پور شیرزن کاردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس و همچون نامش فرشته ای برای سینمای ایران بود.
تهیه کنندگان سینمای ایران درگذشت این مدیر مقتدر و همکار گرانقدر را به منوچهر شاهسواری، خانواده شاکری و طائرپور و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفته، رحمت واسعه و بیکران الهی را برای این بانوی بزرگ طلب می کند.

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در پیامی به منوچهر شاهسواری، درگذشت فرشته طائرپور را تسلیت گفت و افزود: حسرتِ فقدان هنرمندی که سال‌ها عمر عزیز خود را وقفِ سینمای کودک و نوجوان کرد و تلاش بسیاری برای پیشبرد مسائل صنفی سینمای ایران داشت، بر جامعهٔ هنری سخت و دشوار است.  از درگاه خداوند منّان برای روح ایشان، رحمت و مغفرت الهی و برای شما و خانواده محترم، صبر و اجر مسئلت دارم.

انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران نیز با صدور پیامی اعلام کرد: روزها است که اندوه ازدست دادن عزیزان و همکارانمان بر قلبمان سنگینی می کند و خبر درگذشت بانو فرشته طائرپور، یار و همراه دلسوز همیشگی سینماگران غمی بزرگ بر دلمان نشاند.

طائرپور تهیه‌کنندگی آثاری چون «گلنار»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «آینه‌های روبرو»، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «نان و شعر»، «پاتال و آرزوهای کوچک» و  «مدرسه پیرمردها» را برعهده داشت. این هنرمند صبح امروز ۲۶ مرداد ماه پس از ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان از دنیا رفت.

برچسب‌ها خانه سینما سینمای کودک و نوجوان پیام تسلیت سینما تهیه کننده حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خانه سینما سینمای کودک و نوجوان پیام تسلیت خانه سینما سینمای کودک و نوجوان پیام تسلیت سینما تهیه کننده حوزه هنری کودک و نوجوان سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقای سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

ریشه در کوهستان/ آرمان قلی‌پور از شهرکرد

بیمارستان درختان/ شروین وحدت از تهران

باغ/ فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

صنوبر/ رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

روزی که محیط‌بان گریست/ هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

کد خبر 6097956

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد