Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:مراحل مقدماتی احداث ۶۴هزار متر مکعب سازه آبخیزداری در استان انجام شده و عملیات اجرایی این طرح ها به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛خدابخش جنگلی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:این سازه ها در قالب ۲۳طرح  آبخیزداری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال تجهیز کارگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۲۷۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سازه های خاکی و مکانیکی آبخیزداری مذکور اختصاص یافته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد:سازه های آبخیزداری وآبخوان داری در منطقه دشت روم به مساحت چهارهزار متر مکعب،  سرفاریاب در گستره پنج هزار و۱۰۰ مترمکعب،دیشموک در فضایی به پهنای سه هزار متر مکعب از مهمترین طرح های پیش بینی شده استان برای  اجرا هستند.

جنگلی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه سازه آبخیزداری به مساحت هفت هزار و۳۰۰ متر مکعب در مناطق دیلگون، مارگون و آهورک در مناطق سردسیری وگرمسیری کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به شرایط اقلیمی سال آبی جاری باران های سیل آسای پاییزه و کم بارانی فصول زمستان و بهار اظهار داشت: احداث سازه های آبخیزداری ضمن ذخیره آب برای دوران کم آبی از بروز سیل و خسارت های ناشی از آن پیشگیری می کند.

وی با یادآوری اینکه افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و کنترل فرسایش خاک از دیگر مزایای توسعه آبخیزداری است افزود:۲۶۰هزار متر مکعب سازه آبخیزدداری  سال ها ۱۳۹۸  و۹۹ در استان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: این میزان سازه آبخیزداری با ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار در کهگیلویه و بویراحمد احداث  شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال ۱۳۷۰ تاکنون ۲.۶ میلیون متر مکعب سازه آبخیزداری در این استان ایجاد شده است که اجرای این سازه ها باعث ذخیره سالیانه ۴۰میلیون متر مکعب مهار سیلاب و کنترل ۱.۲ میلیون متر مکعب فرسایش خاک در استان می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کنترل سیلاب،ایجاد اشتغال موقت و دائم، نشاط تفرجگاه ها، مهیا شدن آبشخور برای گونه های حیات وحش،تقویت پوشش گیاهی و افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری، کاهش رسوبات و افزایش عمر مفید سدها مزایای مهم اجرای سازه های آبخیزداری در این استان بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبخیزداری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد سازه آبخیزداری متر مکعب سازه سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان