Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:23:03 GMT

رشد اقتصاد هند شتاب گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۴۸۵

رشد اقتصاد هند شتاب گرفت

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، اقتصاد هند با آغاز تسهیل محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از ایالت‌های این کشور در پی فروکش کردن موج دوم کرونا، نشانه‌های قدرتمندی از ریکاوری از خود نشان می‌دهد.

نومورا، شاخص بازگشت به کار شرکت‌های هندی، برای اولین بار از مارس ۲۰۲۰ که پاندمی کرونا در این کشور آغاز شد، به بالای ۱۰۰ واحد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص که داده‌های حمل‌ونقل گوگل و اپل، نرخ مشارکت نیروی کار و تقاضای برق را ردیابی می‌کند در هفته منتهی به ۱۵ آگوست به رکورد ۱۰۱.۲ واحد رسید.

این در حالی است که در اواخر می که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونای دلتا رکورد زده بود، این شاخص تا ۶۰.۴ واحد سقوط کرده بود.

تا ۱۴ آگوست میانگین ۷ روزه تعداد مبتلایان جدید روزانه هند از ۳۹۱ هزار نفر در اواخر می به ۳۶٫۸۷۴ نفر کاهش یافته است.

نومورا ایندیا اعلام کرد ریکاوری اقتصادی هند از موج دوم سریع‌تر بوده است. ۱۰ ماه طول کشید که بعد از موج اول کرونا شاخص نومورا به ۱۰۰ واحد بازگردد اما در مورد موج دوم تنها ۳ ماه کافی بود تا دوباره این شاخص از ۱۰۰ واحد فراتر برود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم شب های محرم افغانستان تاسوعا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان بازگشت آزادگان اقتصاد هند کرونا رشد اقتصاد محرم شب های محرم افغانستان تاسوعا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان بازگشت آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۵ هزار و ۱۸۶ واحد کاهش معادل ۲۳ صدم درصد به دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

به گزارش مشرق، شاخص هم وزن نیز با ۱۹۲ واحد افزایش معادل ۳ صدم درصد در محدوده ۷۵۱ هزار و ۳۷ واحد قرار گرفت.

نمادهای فملی، فارس، فولاد، شبندر، کگل، تاصیکو و وبملت از نمادهای تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نمادهای وامید، سدشت، کویر، غبشهر، ثفارس، وکغدیر و وبانک با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نمادهای شستا، ذوب، غبهشر، فملی، فولاد، خودرو، و توس و خساپا هم از نمادهای پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۷ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد رسید.

نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار، بپاس، آریان، فصبا و بساما از نمادهای با تاثیر منفی و نمادهای آریا، توسن، غصینو، کزغال، ثپردیس و حسینا از نمادهای با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۲۴۱ نماد مثبت برابر ۵۶۵ نماد منفی بود. ۵۳ صف خرید مقابل ۵۲ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۸۴ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۴ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته