Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» آمده است: بیست و ششم مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز و افتخارآفرین به آغوش میهن اسلامی است. تقارن سالروز این بازگشت غرورآفرین با عاشورای حسینی یادآور تأسی آزادگان عزیز به اسرای کربلا و مقاومت و پایداری آنها در مقابل ظلم و جور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌گمان بازگشت آزادگان ارجمند و رهایی آنان از اردوگاه‌های رژیم بعث عراق برای ملت مبارز و همیشه در صحنه ما یکی از مهمترین و خوشایندترین رویدادهای سال شصت و نه بود.

وی ادامه داد: همگان به خوبی می‌دانستند که این واقعه غرورانگیز حاصل مقاومت و دفاع جانانه رزمندگان سلحشور و مردم حق باور این مرز و بوم است و البته این وعده الهی است چنانکه پروردگار متعالی در سوره فصلت می‌فرمایند: "إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ".

به گفته رییس‌جمهوری، واقعه به یادماندنی بازگشت آزادگان غیور و سرافراز در واقع نمود دیگری از پیروزی ملت شریف ایران در جریان هشت سال دفاع مقدس بود. مقام معظم رهبری از این پاک سیرتان مقاوم که با صبر و شکیبایی توانستند دوران سخت و ملال آور اسارت را به شیرینی روزهای آزادی و بازگشت به وطن تبدیل کنند، الماس‌هایی درخشان نامیدند. آزادگان این الماس‌های درخشان دفاع مقدس معنا و مصداق عالی ایمان و مقاومت را نمایان ساختند و نماد پایداری ملت بزرگ ایران شدند.

رییسی افزود: آزادگان سرافراز در دوران اسارت‌شان در اردوگاه‌های رژیم ستمگر عراق جلوه های بسیاری از حماسه و ایستادگی را به نمایش گذاشته تا آنجا که برخی از این عزیزان در زیر شکنجه‌ها و شرایط دشوار آن روزگار به شهادت رسیدند. باید یاد کنیم از سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی‌فرد، آزاده و روحانی والا مقام که در اخلاق و تواضع الگوی گران بهایی بودند و سال های عمر گهربار خویش را خالصانه و متعهدانه در مسیر حق و حقیقت و خدمت به اسلام و انقلاب سپری کردند.

وی با تاکید بر اینکه آزادگان بی گمان در شمار شهدای زنده و نماد عشق به وطن هستند و لحظات بازگشت غرورانگیز آنان که با باران اشک و بوسه بر خاک مقدس این سرزمین همراه بود، اظهار داشت: هیچ گاه از خاطر مردم قدرشناس و حق باور ما زدوده نخواهد شد. آنان همواره الگوهای صبر و مقاومت ملت شریف ایران هستند. این روز بزرگ را گرامی میدارم و از درگاه پروردگار متعال برای این راست قامتان مومن عزت و سلامتی مسألت دارم. ان‌شاءالله بتوانیم در خدمت به این عزیزان اقدامات شایسته‌ای داشته باشیم.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی دفاع مقدس مقام معظم رهبری دولت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی دفاع مقدس مقام معظم رهبری سید ابراهیم رییسی دفاع مقدس مقام معظم رهبری دولت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی