Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات وین/ کرونا ویروس/ تحولات افغانستان/ کابینه سیزدهم و ... از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، درخواست سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا برای بازگشت ایران به مذاکرات وین در صدر اخبار  پربازدید امروز قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ند پرایس پس از آن که آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود تایید کرد که ایران در حال تولید فلز اورانیوم است، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد و خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در آیین افتتاحیه بخش موقت دارویی بیماران کرونایی داروخانه ۲۹ فروردین نیروی زمینی ارتش هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

غلامحسین اسماعیلی در بخشی از این مراسم با بیان اینکه مشکلات مردم عموما و مشکل ناشی از بیماری کرونا خصوصاً دغدغه رئیس جمهوری محترم است، تاکید کرد: آقای رئیسی گره گشایی از کار مردم و رفع مشکلات مردم را ماموریت اصلی خود و دولت سیزدهم می دانند و دیدگاه دولت سیزدهم این است که ما ملت «ما می توانیم» هستیم و «نمی شود» و «امکان ندارد» و «نمی‌توانیم» در قاموس و فرهنگ دولت سیزدهم وجود ندارد.

غلامحسین اسماعیلی همچنین با تاکید بر اینکه در کنار واردات، خط های تولید واکسن داخل کشور را افزایش خواهیم داد، گفت: بحث واردات واکسن با جدیت در حال انجام است و غیر از وارداتی که داشتیم، تا نیمه اول شهریورماه ۳۰ میلیون دز واکسن وارد خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت هم برای کنترل بحران کرونا برنامه فوری در نظر گرفته است که سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون با عین‌اللهی می گوید:‌ برنامه فوری ایشان برای کنترل بحران کرونا در کشور نگاه جدی تر به تأمین واکسن و قرنطینه است.

در ادامه تلاش ها برای مبارزه با گسترش کرونا در کشور، بخش اختصاصی بیماران کرونایی داروخانه ۲۹ فروردین نیروی زمینی ارتش امروز با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در میدان حر تهران افتتاح شد.

این داروخانه پیرو دستور فرماندهی کل قوا مبنی بر حضور همه جانبه نیروهای مسلح در مقابله با ویروس کرونا، توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در میدان حر افتتاح شد.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

آخرین اخبار دستیار وزیر خارجه از ورود واکسن کرونا به کشور

جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی تا زمان خروج از وضعیت قرمز مسدود بماند

میزبانی مسابقات ارتش‌های جهان نشان دهنده اقتدار ایران است/ تمام تیم‌ها واکسن زده‌اند

مسافران ورودی به عمان از مبداء ایران و عراق، قرنطینه می‌شوند

دستور سردار سلامی به سپاه‌های استانی برای راه‌اندازی داروخانه‌های سیار

نیروی زمینی ارتش از آغاز شیوع  کرونا با روحیه آفندی و جهادی جهت مبارزه وارد عرصه شد

***

برخی از رسانه‌های خبری امروز اعلام کرده بودند که  تنها سفارت‌خانه‌های  روسیه، چین و پاکستان در کابل باقی مانده‌اند اما سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشومان با تاکید بر اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل کاملا باز و فعال است، افزود: سرکنسول‌گری ایران در هرات هم باز و فعال است.

ارزیابی یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره نقش ترکیه در تحولات افغانستان و نگرش جدید آمریکا به افغانستان هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

علی بیگدلی با اشاره به اینکه ترکیه از سال های قبل از سپتامبر ۲۰۰۱ روابط نزدیکی با طالبان داشته و حتی هزینه مدرسه هایشان را تامین کرده، معتقد است: ترکیه به دنبال این بوده که در این منطقه پایگاه امنیتی ایجاد کند. از طرف دیگر روابط نزدیکی با پاکستان دارد که سررشته همه اینها دست پاکستان است.

وی همچنین میگوید: بعید است که آمریکا بعد از ۲۰ سال حضور در افغانستان نیروهای ارتش را آموزش نداده باشد که به راحتی کنار بکشند و شهرها سقوط کنند. از برآیند تحولات اینگونه بر می آید که آمریکایی ها خارج می شوند تا افغانستان را با نگرش جدیدی و با حضور طالبان تعریف کنند.

از دیگر اخبار پربازدید،‌ تحلیل یک نماینده سابق مجلس درباره کابینه پیشنهادی بود که معتقد است: کابینه پیشنهادی شاید تجربه چندانی نداشته باشد اما انگیزه فراوانی دارد

مهرداد بائوج لاهوتی می گوید: هرچند معیار تجربه در معرفی وزرا اهمیت بسیاری دارد و شاید برخی از وزرای پیشنهادی از این معیار برخورداری چندانی نداشته باشند، ولی انگیزه‌ای که در تیم دولت سیزدهم دیده می‌شود می‌تواند کمک کند تا مشکلات را رفع کنند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ترکیب وزرای پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی به مجلس و ارزیابی خود از آن، اظهار کرد: مهمترین موضوع در حال حاضر است که تیم معرفی شده با این دولت همراه است. به نظرم الان نمی‌شود ارزیابی دقیقی داشت چون این افراد کارشان را شروع نکرده‌اند و شاید داوری درباره آن‌ها کاری عجولانه باشد.

بادامچیان: مجلس با شتاب در رای اعتماد، رییس جمهور را یاری دهد

در همین رابطه اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به نمایندگان مجلس توصیه میکند که ضمن رعایت حقوق حقه نمایندگی ملت و توجه لازم به موقعیت کشور در عرصه منطقه ای و جهانی، تا آنجا که میسر باشد با رای بالا به وزرای معرفی شده، آیت الله رییسی را در پیگیری و حل مشکلات جاری یاری دهند.

خبرهای دیگر با محوریت کابینه سیزدهم را در لینک های زیر دنبال کنید.

رد ادعای دو تابعیتی بودن سجادی در کمیسیون آموزش

قول وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی جهت توجه به قابلیت های گردشگری مغفول مانده

عباسی: اجرایی شدن برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، تنظیم بازار را به دنبال دارد

حدادی: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مدیری توانمند و کارآمد است

فراکسیون فرهنگیان در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام نظر خواهد کرد

جلوگیری از خاموشی‌ها برنامه وزیر پیشنهادی نیرو

امروز همچنین با حضور وزرای پیشنهادی راه و ارشاد در کمیسیون صنایع /  فاطمی امین در کمیسیون بهداشت / وزرای پیشنهادی ارشاد و کار در کمیسیون اقتصادی / وزرای پیشنهادی کشاورزی و کشور در کمیسیون آموزش/ ۴ وزیر پیشنهادی در کمیسیون امنیت ملی / ۵ وزیر پیشنهادی در کمیسیون بهداشت / ۶ وزیر پیشنهادی کابینه در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها / وزرای پیشنهادی نفت، راه و امور خارجه در کمیسیون اصل ۹۰ برنامه هایشان تشریح شد.

امروز همچنین با حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا امیر دریادار دوم شهرام ایرانی  به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

واکنش کامبیز نوروزی به اعلام بسیاری از کاربران مبنی بر ساخت حساب کاربری به اسم آن‌ها در اپلیکیشن روبیکا هم از پربازدیدترین اخبار بامداد امروز بود.

این حقوقدان با بیان این‌که اتفاقی که توسط روبیکا افتاده است مغایر با حقوق شخصی افراد است گفت: صفحاتی به نام افراد در این اپلیکیشن ایجاد شده است که می‌تواند مصداق جعل باشد و این رفتار قانونی نیست.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين کروناویروس افغانستان کابینه سیزدهم نیروی زمینی ارتش وزرای پیشنهادی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم دیگر اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس

در حالی که طرح رایگان شیر مدارس بعد از سال‌ها توقف در اجرا در سال تحصیلی جاری با دستور رئیس جمهور اجرایی شد؛ اما تولیدکنندگان محصولات لبنی از تاخیر در پرداخت تعهدات ابراز گلایه می‌کنند و برای حل مشکل پیشنهاداتی ارائه داده‌اند.

سید محمدرضا بنی طبا - سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح رایگان شیر مدارس گفت: این طرحی که بعد از سال‌ها توقف با دستور مستقیم رئیس جمهور اجرایی شد یکی از خدمات خوب دولت بود که انتظار می رود همه دستگاه ها در اجرای درست آن کوشا باشند.

بنی طبا با اشاره به اینکه طرح شیر رایگان مدارس در برنامه هفتم مصوب شده و امیدواریم این طرح در سال آتی تحصیلی تداوم داشته باشد، گفت: می‌دانیم دولت در تامین منابع و توسعه طرح به تمام مقاطع تحصیلی با مشکل مواجه است و بر همین اساس پیشنهاد صنایع لبنی این است که تامین منابع طرح از محل مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند، تامین شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ضمن گلایه از کندی روند انجام تعهدات گفت: علی رغم همکاری بسیار خوب و پیگیرانه وزارت آموزش و پرورش و نیز تصویب منابع در کمیسیون تلفیق اما گزارش‌هایی که از تولیدکنندگان دریافت کرده‌ایم حکایت از آن دارد که مطالبات حدود ۳۰۰ تولید کننده در این طرح منتظر تصمیم سازمان برنامه و بودجه و ریاست این سازمان قرار دارد.

بنی طبا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خود تعهداتی نسبت به دامداران و تامین کنندگان شیرخام دارند، عنوان کرد: بخشی از مطالبات مرحله اول توزیع شیر رایگان انجام شده، اما مراحل بعدی با وجود انجام تعهدات از سوی تولیدکنندگان هنوز در پیچ و خم تصمیمات دولتی و بروکراسی اداری است و این در حالی است که هر روز تاخیر در انجام تعهدات منجر به کاهش انگیزه تولیدکنندگان برای مشارکت در این طرح خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در اجرای این طرح با کمترین حاشیه سود ورود کردند و وزارت آموزش و پرورش هم همکاری بسیار خوبی در اجرا و پیگیری مطالبات تولیدکنندگان داشته خواست هر چه زودتر نسبت به تخصیص منابع قانونی مصوب اقدام و شعار حمایت از تولید را در عمل نشان داده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده