Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای مقابله با کرونا از آمادگی تبدیل اماکن مذهبی به مرکز واکسیناسیون و تجهیز این اماکن به کپسول اکسیژن خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در رابطه با اقدامات اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در جهت مقابله با کرونا اظهار کرد: بقاع متبرکه و امام‌زادگان اعلام آمادگی کردند که اگر پایگاه‌های واکسیناسیون عمومی برای استقرار نیاز به اماکن بقاع متبرکه و امام‌زادگان داشتند، از آن‌ها میزبانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی روزهای آینده تعدادی از بقاع متبرکه شاخص استان به کپسول‌های اکسیژن مجهز خواهند شد و این کپسول‌ها به صورت امانت در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این کپسول‌های اکسیژن از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین تهیه می‌شود و به صورت امانت در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد و پس از استفاده، باید به مراکز افق بقاع متبرکه عودت داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این‌که امام‌زادگان شاخص هر شهر محل این خدمت قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: بنا به ظرفیت و میزان جمعیت پیرامون هر بقعه متبرکه، تعداد کپسول‌های مستقر متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین در سطح استان پیش‌بینی کرده‌ایم که در گام اول ۵۰۰ کپسول ۱۰ کیلویی تهیه و در بقاع متبرکه مستقر شود. طبیعی است که برخی از بقاع در مناطق متراکم جمعیتی است و باید تعداد بیشتری کپسول در آن‌جا تهیه شود. پیرامون برخی از بقاع هم که دارای تراکم جمعیتی کمتری است، کپسول کمتری تهیه خواهد شد اما در مجموع هم بقاع متبرکه و هم درمانگاه‌های موقوفه در مجموع به ۵۰۰ کپسول مجهز می‌شود که در آینده اگر به تعداد بیشتری نیاز شد، به کمک خیرین تعداد آن‌ را افزایش خواهیم داد.

احمدزاده با اشاره به اختصاص عواید موقوفات به هیئات عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان کرد: در ایام محرم و صفر منابع حدود ۲۵۰۰ موقوفه مرتبط با عزاداری سیدالشهدا(ع) در اختیار مراکز اجرای نیت واقف، هیئات مذهبی و حسینیه‌ها قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باز خدمات خود را ارائه دهند. اطعام و نذورات در این مراسمات هم به صورت به بیرون‌بر تحویل خواهد شد.

وی با بیان این‌که همچنین در این زمینه طرحی به نام طرح شمیم حسینی اجرا شد و ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: آنچه که از عواید موقوفات منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) در محرم و صفر توسط واقفین تعیین شده، مطابق نظر واقفین در اختیار هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه‌هایی که این عواید وقف بر آن‌ها شده، در فضاهای عمومی غیرمسقف و باز، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پروتکل‌های بهداشتی قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه مراسمات صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این راستا از هیئات بزرگ بازدید داشتیم و مشاهده کردیم که این هیئات موارد بهداشتی را به نحو شایسته‌ای رعایت می‌کردند. امیدواریم که اجر، ثواب و پاداش این تعظیم شعائر حسینی نثار روح واقفین، خیرین و تمام افرادی که بانی برافراشته شدن و پرفروغ‌ ماندن چراغ خیمه اباعبدالله(ع) بودند، برسد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بقاع متبرکه کپسول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند

کپسول حامل ۳ فضانورد چینی مأموریت شنژو ۱۸ کنار ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین پهلو گرفت.

به گزارش مهر، خدمه از کپسول که روی یک موشک لانگ مارچ ۲ F سواربود، پیاده شدند. این موشک از مقر پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین در سالع ۱۲:۵۹ دقیقه روز پنج شنبه به فضا پرتاب شده بود.

در نخستین ساعات روز شنبه فضاپیما به طور موفقیت آمیز کنار ایستگاه فضایی چینی پهلو گرفت.

رهبر این ماموریت گوانگ فو خلبان جت جنگنده و فضانوردی است که قبلا در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در ماموریت فضایی شنژو ۱۳ شرکت کرده بود. در کنار او لی کانگ و لی گوانگ سو فضانوردان چینی برای نخستین بار به فضا سفر کردند.

پیش بینی می‌شود تیانگونگ تا حداقل ۱۰ سال دیگر در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر سطح زمین، مدار بزند.

دیگر خبرها

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی