Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@19:14:19 GMT

آلمان در مسیر دستیابی به توسعه اقتصادی پساکرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۳۷۵۵

آلمان در مسیر دستیابی به توسعه اقتصادی پساکرونا

گزارشات اخیر حاکی است که تعداد شرکت‌های نوپا در هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان به طور قابل توجهی در حال افزایش است و انتظار می‌رود که توسعه اقتصادی چشمگیری پیش روی شهر در پساکرونا باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کرونا در هامبورگ به تدریج رو به کاهش نهاده و همین امر زمینه را برای افزایش فعالیت‌های تجاری در شهر هموار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشات حاکی است که نرخ تعداد شرکت‌های نوپای دومین شهر بزرگ آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته همین موقع به میزان ۲۲ درصد افزایش یافته است که این آمار نشان از بالا رفتن مقاومت مردم در مقابل بیماری کووید -۱۹ دارد.

طی پاندمی کرونا نرخ بیکاری در هامبورگ به بیش از یک درصد رسید که این عدد بر خلاف ظاهر کوچک خود، زیان‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد شهر وارد کرد. در سال ۲۰۱۹ هامبورگ پایین‌ترین نرخ بیکاری در شهر را از آن خود کرد و به کمتر از ۱. ۶- درصد رسید و در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶. ۷ درصد افزایش یافت. البته مدیران هامبورگ با قاطعیت ادعا کرده‌اند که این آمار واقعیت را به درستی نشان نمی‌دهد چرا که قرنطینه‌های کرونایی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ و ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۱ به اوج خود رسید. بنابراین از دید این افراد، هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از بیکار شدن مردم شهر و حتی قاره اروپا ارائه داد چرا که همچنان قرنطینه‌های کرونایی، هر چند به میزان بسیار کم، اما بر کارکنان اعمال می‌شود.

با همه این اوصاف، در نیمه اول ۲۰۲۱، تعداد دو هزار و ۷۲۱ شرکت کارآفرین در هامبورگ به فعالیت مشغول بوده که این نرخ نسبت به سال گذشته همین موقع، ۲۲ درصد افزایش را تجربه کرده است. از سوی دیگر گزارشات حاکی از آن است افرادی که طی کرونا شغل خود را در صنعت مهمان‌نوازی از دست داده بودند، اکنون در پی یافتن منبعی جایگزین برای کسب درآمد هستند و شرکت‌هایی که تصور می‌شد به علت اعمال قرنطینه‌ها برای همیشه بسته شود از نو و به شیوه‌های متفاوت در تلاش هستند به کارآفرینی بپردازند.

طی دروان کرونا و اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه، حدود ۱۴ درصد کسب و کارهای هامبورگ تعطیل شد که البته اخیراً تعداد هزار و ۷۰۰ مورد از آن‌ها فعالیت خود را از نو آغاز کرده است. در واقع، این روزها به ازای هر هزار نفر ساکن شهر، ۴. ۱ شرکت نوپا وجود دارد که البته این نرخ در سراسر شهر به طور یکسان تقسیم نشده است.

کد خبر 515226

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کرونا در کشورهاي جهان آلمان هامبورگ ویروس کرونا کرونا و اقتصاد پاندمی کرونا کارآفرینی کرونا و بیکاری رونق اقتصادی استارتاپ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

به گزارش جام جم آنلاین، صابر جباری در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مشکلات اقتصادی قانون جوانی جمعیت را با حاشیه نبرده است؟ توضیح داد: مسائل اقتصادی در این بین بی‌تاثیر نیستند، زیرا خانواده‌ها باید بتوانند به راحتی از پس هزینه‌های فرزندآوری برآیند. اما در این بین ما فقط با مشکلات اقتصادی رو به رو نیستیم و باید به مسائلی مانند تغییر سبک زندگی نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: برای نمونه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در برخی استان‌های برخوردار کشور نرخ رشد موالید کمتر از برخی استان‌های کم برخوردار است.

 رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر جام جم‌آنلاین مبنی بر اینکه آیا قانون جوانی جمعیت بدرستی اجرا می‌شود؟ نیز بیان کرد: این قانون به طور کامل اجرایی نشده و حدود ۳۵ درصد آن اجرایی شده است.

جابری درباره اینکه آیا شاهد افزایش شیب کاهش نرخ موالید در کشور هستیم؟ نیز توضیح داد: نرخ موالید کاهشی است. اما شیب کاهشی آن در سال‌های اخیر کمتر شده است. برای نمونه سال ۹۸ در مقایسه با ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار کاهش موالید را شاهد بودیم در سال ۹۹ این آمار به حدود یکصد هزار رسید. اما با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ این عدد به حدود ۱۷ هزار رسیده است. 

‌وی ادامه داد: افزون بر این روند زایمان سوم، چهارم و پنجم نیز در کشور افزایشی شده است. به همین دلیل می‌توان گفت قانون جوانی جمعیت بالاخره جواب داده است.
رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: علاوه بر این شاهد افزایش میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز هستیم.

جابری تاکید کرد: البته هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله داریم و باید شرایطی ایجاد کنیم که نرخ موالید افزایشی شود.

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده