Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مراسمات عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر چهارمحال و بختیاری برگزار شد، طبق آخرین آمار هیئات مذهبی در این استان بیش از ۷۸ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، با فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مراسمات عزاداری در سراسر کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد البته شیوه برگزاری مانند سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مردم استان 50 درصد است اما سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی بیش از 78 درصد برآورد شده است که در نوع خود بسیار خوب و شایسته است.

 رعایت 78 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری  مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی 450 نقطه استان مشغول عزاداری برای امام حسین(ع) هستند. از اول محرم تاکنون 336 سرکشی و نظارت انجام شده که در بین این‌ها 53 تذکر شفاهی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مجموع پنج مکان به دلیل مناسب نبودن فضای آن‌ها و عدم رعایت یک سوم جمعیت مکانی، به آن‌ها تذکر داده شد و با همکاری لازم جا به جایی صورت گرفت و مکان‌ها مناسب شد.

وی با اشاره به دو مورد تخلف در مورد پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی خاطرنشان کرد: 9 گروه نظارتی وجود دارد و به هیئاتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در وهله اول تذکر شفاهی داده می‌شود، سپس تذکر کتبی و اگر رعایت نکنند به مراکز ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

طاهری با اشاره به 6 شاخص ارزیابی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی گفت: این 6 شاخص عبارتند از رعایت سقف زمانی که در دستور العمل‌ها 2 ساعت است و دیگر شاخص‌ها توزیع ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت یک سوم ظرفیت مکانی، عدم حرکت و جا به جایی هیئات زنجیر زنی و عدم پذیرایی گرم در هیات از مسائل مورد بررسی در هیئات است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیش از 78 درصد هیئات مذهبی استان چهارمحال و بختیاری تاکنون مسائل بهداشتی را رعایت کردند و کمتر از 25 درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند که تذکرات داده شده است و همچنان نظارت‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند مردم به این عزاداری‌ها نیاز دارند و پس از این اصل اولیه ایشان بیماری کرونا را مسئله اول کشور دانستند، باید توجه داشت هیئات همیشه کمک کننده مراکز بهداشتی و درمانی بودند و در حال حاضر هم این اتفاق می‌افتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسافرت‌های سنتی، گفت: یک سری از عزیزان برای سوگواری و عزاداری به استان بازمی‌گردند که این بزرگواران در هیات ممکنه رعایت کنند اما وقتی در خانه خود میروند قاعدتا ماسک و فاصله گذاری نیست و ممکن است زحمت کادر درمان را پس از محرم زیاد کند، درخواست داریم که مردم در هر جایی که ساکن هستند عزاداری و از ورود به استان خودداری کنند.

تجلی شعور حسینی در هیئت‌های مذهبی کرمانشاه/ بیرق عزای سیدالشهدا(ع) همچنان بالاسترعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری ایلام قابل تحسین استلبیک هیئت‌های مذهبی لرستان به فرمایشات رهبر انقلاب / برپایی پرشور مجالس عزای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی + فیلم

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: هیئت از قشر خاصی نیست بلکه همه‌ مردم هیئت محسوب می‌شوند پس باید همه مسائل بهداشتی را رعایت کنند و هیئات در صدر هستند، امید است دست به دست یکدیگر داده تا این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم.

به گزارش تسنیم در زیر نمودار و جدولی از رعایت 78 درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی می‌بینید.:

انتهای پیام/7540/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی استان بهداشتی را رعایت هیئات مذهبی 78 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاج عبدالعلی ملکپور پدر شهید محمد ملکپور به لقا الله پیوست.

وی افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری وی امروز شنبه ۸ اردیبهشت در آرامستان شهر نقنه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: محمد ملکپور یکــم بهمن،۱۳۳۷ در شهرستان بروجن به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۵۹ ازدواج و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت و نهم شهریور،۱۳۶۰ با سمت مســئول آموزش در بستان بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری