Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد شهرداری قزوین گفت: مدیریت منابع انسانی، کاهش هزینه های زاید، ساماندهی نیروها و استفاده بهینه از افراد در اولویت برنامه های شهرداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین در روز سه شنبه میزبان دو چهره شاخصی بود که برای مردم قزوین بسیار آشنا هستند.

دو چهره ای بومی که تجارب خوبی در مدیریت شهری و دستگاههای اجرایی دارند و با برنامه ها و سخنانی که ارائه کردند و اقبالی که در پرسش و پاسخ ها دیده شد به نظر می رسد این دو نفر به صندلی شهرداری بسیار نزدیک شده اند و اعضای شورا می توانند با یک بررسی دقیق و نگاهی به گذشته و مدیریت آنها می توانند به گزینه مورد نظر خود نزدیک شوند و تصمیم نهایی را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی حسن ظاهری که یک دوره شهردار قزوین بوده است در ارایه برنامه های خود گفت: در سکانس اول کار بسیار سخت است و به نظرم باید خواسته های شورا اعلام شود تا ما برنامه های خود را بر این اساس ارائه کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از کارها مربوط به طرح های نیمه تمام است که باید در مدت چهار سال  باهمدلی و همراهی شورا و مردم به سرانجام برسد هرچند شهر قزوین بی برنامه نیست و طرح های جامع و تفضیلی و آمایش هم دارد.

شهرداری یک سازمان عریض و طویل است

ظاهری تصریح کرد: باید بپذیریم متاسفانه امروز شهرداری به یک سازمان عریض و طویل تبدیل شده و ابتدا باید بخش اداری با بیش از  ۳ هزار خانواده ساماندهی شود البته ما در همه شهرداری ها این مشکلات را داریم و تا 5 برابر ظرفیت هم نیرو جذب شده که باید با آنها که جذب شده اند مدارا کنیم.

وی اظهارداشت: باید سراغ افرادی برویم که در شهرداری کاری نمی کنند و آنها که بدون ضابطه و شایسته سالاری وارد شده اند با نظام تنبیه وتشویق به کار گرفته شوند.

این نامزد شهرداری قزوین بیان کرد: باید هزینه های زاید را در شهرداری مدیریت و پس از بررسی نحوه ورود افراد مازاد برای کنترل وضعیت برنامه ریزی کرد.

وی گفت: بیش از 60 نیروی حقوقی داریم اما همچنان با بیشترین مشکلات حقوقی در شهرداری مواجهیم و با وجود 140 نفر نیروی عمران و 60 نفر متخصص شهرسازی و 27 نفر کارشناس تربیت بدنی و 80 کارشناس متفرقه و 15 نیروی روابط عموی در همه این بخشها چالش داریم که نشان می دهد مدیریت نیروها منطقی نیست.

ظاهری تصریح کرد: مدیریت در منابع انسانی مهم است تا محله برو بیا نشود اما این عرصه و ورود بی رویه نیرو از واقعیتهای تلخ شهرداری است که شاید هر کسی جرات ورود به آن را ندارد.

این نامزد حضور در کرسی شهرداری قزوین در خصوص ترافیک شهری هم نکاتی را مطرح کرد و گفت: باید در همه امور شفافیت داشت و عدالت محوری و سنجش مداوم را مورد توجه قرار داد. 

وی گفت: تلاش شبانه روزی شورا و شهردار، مشارکت شهروندی، توجه به نخبگان، مسجد محوری، توجه به هنرمندان و سمن ها،دانشگاهها و اطلاع رسانی درست، از کارهایی است که در اولویت قرار خواهد گرفت.

حسن ظاهری اضافه کرد: در گردشگری باید موتور حرکت باشیم و کمک های شهرداری هدفدار باشد و برای اقامت و خاطره انگیری مسافران کار کرده و به رویدادهای هدفمند فکر کنیم تا به اهداف خود برسیم.

وی بیان کرد: حرکت در مسیر تحقق شهر هوشمند، توسعه زیرساخت های شهر هوشمند، اصلاح ورودی شهر، توسعه فضای سبز، احیای باغات سنتی، توسعه بوستان باراجین؛ برپایی نمایشگاه گل و گیاه، استفاده از فاضلاب جنوب شهر برای باغات، ساخت دو بوستان بزرگ و فعال کردن رادیو شهر را در اولویت کارها قرار خواهیم داد.

ظاهری افزود: توسعه موزه های آموزشی، همکاری با کانون مساجد، آموزش کارکنان شهرداری، آموزش قانون مداری، ترویج فرهنگ ترافیک و آپارتمان نشینی، بازسازی بافت فرسوده، توسعه فضای خدماتی، توسعه مبلمان شهری، مناسب سازی شهر برای معلولان، کودکان و سالمندان، احیای بافت تاریخی، مدیریت پسماند با کمک بخش خصوصی، بهسازی گاراژها، تکمیل سایت محمدآباد، مدیریت مالی هزینه ها، چابک سازی شهرداری، کمک به ورزش همگانی، تشویق دوچرخه سواری، حفظ آب و خاک و هوا، احیای دروازه های شهر و ایجاد باغ مشاهیر از دیگر نکات مهمی است که در دستور اجرا قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص تعامل  با دستگاههای اداری استان، اجرای محدودیت تردد درمرکز شهر، استفاده از نخبگان و توسعه همکاری با آموزش و پرورش هم نکاتی را یادآور شد.

در ادامه اعضای شورای شهر سوالات تخصصی را مطرح کردند که این نامزد کرسی شهرداری به آنها پاسخ داد.

علی حسن ظاهری دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد سازه است که یک دوره عضو شورای شهر قزوین و یک دوره چهار ساله هم شهردار قزوین بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین حسن ظاهری هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و گفت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سال‌هاست که معضل وانت بار‌های میوه فروش در خیابان‌های شهر سنندج علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، باعث ترافیک و حوادث رانندگی و گله‌مندی شهروندان شده است.

شهرداری سنندج سال گذشته چندین نقطه را برای مدتی کوتاه ویژه ساماندهی وانت‌بارها در نظر گرفت، ابتدا میوه‌فروشان از این طرح استقبال کردند اما پس از مدتی مجدداً در سایه عدم نظارت مسئولان متولی و استفاده غیرمجاز از معابر، به بهانه نبود درآمد و عدم خرید مردم، به محل‌های سابق خود از جمله بلوار 28 دی، بلوار آزادگان و مسیر بهاران بازگشتند و خیابان‌های سطح شهر را آشغال کردند.

 با افزایش گلایه‌های مردم و گزارشات و پیگیری‌های رسانه‌ای از معضلِ وجودِ وانت بار‌های میوه فروش در کنار خیابان‌های سطح شهر سنندج، مجدد مدیریت شهری پای کار آمده و از اجرای طرح ساماندهی در 11 نقطه از امروز خبر می‌دهد.

در همین زمینه؛ علی اصغری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. 

وی گفت: به استناد تبصره یک بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش به منظور کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: وانت‌های میوه‌فروش در 11 نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)،  شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان 12 فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند. 

وی بیان کرد: زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است. 

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است. 

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: همکاری با نیروهای شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مدیریت شهری که در انجام رسالت خود در حوزه‌های مختلف شهری ضعف دارد، می‌تواند بألاخره مطالبه چندین ساله مردم همان ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در عمل اجرا و تداوم داشته باشد، خبرنگار تسنیم در گزارشات میدانی نحوه اجرای طرح را پیگیری و به اطلاع شهروندان می‌رساند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت