Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@19:54:35 GMT

جزئیات گفتگوی تلفنی رئیسی و نخست‌وزیر عراق

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۴۸۳۸

جزئیات گفتگوی تلفنی رئیسی و نخست‌وزیر عراق

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور ایران درباره مسائل مختلفی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق،   منابع رسمی عراقی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق درباره روابط دوجانبه تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس‌جمهور ایران از مصطفی الکاظمی به خاطر تلاش‌های دولت و مردم این کشور در میزانی از زائران عتبات مقدسه تشکر کرده است.

طبق این گزارش، نخست‌وزیر عراق در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم توسعه اقدامات دوجانبه مشترک در رویارویی با چالش‌های منطقه تأکید کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق در ادامه نوشت که رئیس‌جمهور ایران نیز از نقش برجسته عراق در نزدیک کردن نقطه‌نظرات در منطقه تقدیر و تشکر کرده است.

این تماس تلفنی در آستانه برگزاری اجلاس بغداد صورت گرفته است. قرار است بغداد اواخر ماه آگوست جاری برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون یک اجلاس با مشارکت نزدیک به ۱۰ کشور عربی، منطقه‌ای و اروپایی از جمله پنج کشور همسایه عراق یعنی ایران، ترکیه، عربستان، کویت و اردن  برگزار کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کویت مصطفی الکاظمی سید ابراهیم رئیسی عراق عربستان ترکیه رئیس جمهور ایران نخست وزیر رسمی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو