Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:22:14 GMT

هشدار یونیسف از تشدید بحران سوء تغذیه کودکان افغان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۵۱۴۶

هشدار یونیسف از تشدید بحران سوء تغذیه کودکان افغان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، یونیسف به منظور آماده سازی فعالیت‌های خود برای کمک به کودکان و سایر گروه‌های آسیب پذیر از مردم افغانستان، تماس‌ها با نمایندگان طالبان در مناطق مختلف این کشور را آغاز کرده است.

«مصطفی بن مسعود» مدیر عملیات صندوق کودکان سازمان ملل در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگاران در ژنو اعلام کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون افغان (بیش از نیمی از جمیت این کشور) نیازمند کمک‌های اولیه زندگی هستند که نیمی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته افه، طالبان در حالی پس از ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا و ناتو، کنترل افغانستان را به دست گرفته است که بیم آن می‌رود قشر زنان در این کشور از حقوق اساسی خود محروم شوند. به گفته مصطفی بن مسعود، مواضع طالبان در مسائلی همچون دسترسی زنان و دختران به آموزش متفاوت است.

یونیسف سال گذشته اعلام کرد، افغانستان از منظر بحران غذایی در جایگاه سوم جهان قرار دارد. تعداد کودکان افغان که دچار ﺳﻮﺀ ﺗﻐﺬﻳﻪ هستند در سال ۲۰۱۹ با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ به دو و نیم میلیون نفر رسیده است و از این تعداد ۷۰۰ هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و به درمان فوری نیاز دارند.

یونیسف به تازگی با تاکید بر لزوم پایان کامل خشونت‌ها برای حفاظت از کودکان در افغانستان اعلام کرد با افزایش درگیری‌ها، حق پیشرفت و رشد کودکان به خطر افتاده و آینده آنان با تهدید روبه‌رو می‌شود.

این نهاد بین‌المللی روز دوشنبه ۹ اوت در گزارشی اعلام کرد که در ۷۲ ساعت گذشته ۲۷ کودک در جریان درگیری‌های شبه نظامیان طالبان و نیروهای دولتی افغانستان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش یونیسف، ۲۰ کودک در ولایت قندهار، دو کودک در ولایت خوست و ۵ کودک در ولایت پکتیا کشته شده‌اند.

برچسب‌ها افغانستان طالبان یونیسف پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان یونیسف افغانستان طالبان یونیسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید