Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:05:30 GMT

وضعیت بیمارستان هاشمی شیروان، بحرانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۵۱۹۶

وضعیت بیمارستان هاشمی شیروان، بحرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، معصومه هاشمی، سرپرست شبکه بهداشت شیروان به بالارفتن موارد افزایش ابتلا، تعداد بستری‌ها و بالارفتن تعداد فوتی‌ها نسبت به هفته‌های گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: تعداد موارد ابتلا و بستری در هفته اخیر در شیروان حدود ۷۰ درصد، افزایش یافته و در حال حاضر ۱۹۰ بیمار در بخش‌های کرونایی این بیمارستان و ۳۵ بیمار در بخش اورژانس کرونایی بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تکمیل شدن ظرفیت این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به تعداد تخت‌هایی که در بیمارستان وجود دارد، امکان پذیرش بیمار جدید وجود ندارد.

هاشمی تصریح کرد: موارد ابتلای سرپایی‌ها و بستری نسبت به هفته‌های گذشته روند صعودی داشته و در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ الی ۳۵ بیمار جدید بستری داریم و موارد سرپایی که به مرکز منتخب مراجعه می‌کنند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر هستند.

وی افزود: ۸۰ درصد تست‌های انجام شده از افراد مشکوک دراین شهرستان مثبت است و ۸۷ درصد تست‌های بیماران بستری و ۷۰ درصد بیماران سرپایی مثبت گزارش می‌شود که در پیک‌های پشت‌سر گذاشته شده بی‌سابقه است و همینطور موارد فوتی در ۲ هفته اخیر نسبت به هفته‌های اخیر ۴ برابر افزایش داشته است.

هاشمی راجع به انتقال بیماران به مراکز دیگر گفت: ما به ناچار بخش‌های داخلی، سی‌سی‌یو، اورژانس تروما و جراحی را به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال داده‌ایم و تمام ظرفیت بیمارستان هاشمی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است و ظرفیت تکمیل است، اگر در آینده همین شیب ادامه داشته باشد، ناچاریم بیمارستان امام (ره) و ظرفیت‌های دیگر را برای پذیرش بیماران جدیدمجهز کنیم.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان امام خمینی بیماران تروما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان