Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، از پایان جلسات کمیسیون‌ها با وزرای پیشنهادی جهت دریافت برنامه‌های آن‌ها خبر داد و گفت: جلسات رأی اعتماد وزرا از روز شنبه آغاز خواهد شد و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، سیدنظام الدین موسوی با بیان اینکه عصر امروز (سه شنبه، ۲۶ مردادماه) آخرین جلسات کمیسیون‌های تخصصی با حضور وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم جهت بررسی برنامه‌های آن‌ها برگزار شد، گفت: همه ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت به تمامی کمیسیون‌های مجلس دعوت شدند و مجموعا ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌های مجلس داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه فشرده کاری منظمی تدوین شد که با استقبال نمایندگان مجلس و وزرای پیشنهادی روبرو شد، عنوان کرد: همزمان با برگزاری جلسات در کمیسیون ها، بسیاری از فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با موضوعات خاص فراکسیون‌های خود با وزرای پیشنهادی مربوطه جلسه داشتند.

وی در ادامه درباره روند برگزاری جلسات علنی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: از ساعت ۸ صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) جلسه علنی مجلس برگزار و نمایندگان وارد بررسی خط مشی دولت و صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی خواهند بود.

موسوی در ادامه تصریح کرد: جلسات رأی اعتماد به صورت دو شیفت خواهد بود و نطق میان دستور نیز نخواهیم داشت ضمن اینکه پیش بینی ما این است که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز سه شنبه ادامه یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرا، یادآور شد: شروع جلسه با تشریح برنامه و خط مشی دولت و دفاع رئیس جمهور از ترکیب کلی هیأت وزیران پیشنهادی خواهد بود که از وی برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمده است همچنین وی به همراه نمایندگانی که تعیین کرده است می‌تواند به مدت دو ساعت و نیم از دولت خود دفاع کند.

وی ادامه داد: بعد از نطق اولیه رئیس مجلس، رئیس جمهور برنامه کلی دولت و خط مشی آن را تشریح کرده و از کابینه پیشنهادی خود دفاع می‌کند.

موسوی اضافه کرد: سپس ۵ نفر نماینده موافق و ۵ نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه راجع به این ترکیب صحبت خواهند کرد و در ادامه رئیس جمهور و یا نماینده تعیین شده از سوی وی می‌تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: بعد از آن نیز، مجلس وارد دستور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا خواهد شد که البته در وهله اول سخنگوی کمیسیون‌های گزارشی از برنامه‌های مطرح شده از سوی وزرای پیشنهادی مربوط به کمیسیون خود ارائه می‌کنند و بعد از آن نیز دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق برای هر وزیر صحبت خواهند کرد که هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند و در نهایت نیز وزیر پیشنهادی مربوطه یا رئیس جمهور فرصت دارد تا از برنامه‌ها و صلاحیت وزیر دفاع کنند.

این نماینده مجلس درباره نحوه دریافت رأی اعتماد نمایندگان خاطرنشان کرد: در پایان روز سه شنبه رأی گیری وزرا به صورت کلی انجام خواهد شد و تا هم اکنون تصمیم بر برگزاری این رأی گیری به صورت الکترونیکی بوده است مگر اینکه نظر هیأت رئیسه تغییر کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان درباره برخی گمانه زنی‌ها درباره انصراف وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: انصراف هر وزیر پیشنهادی پیش از برگزاری جلسات رأی اعتماد صرفا از سوی دولت مطرح خواهد شد و مجلس در این باره صحبتی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: رئیس حوزه ریاست مجلس: برنامه وزرای پیشنهادی به صورت دقیق بررسی می‌شود

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رای اعتماد مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رای اعتماد مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی جلسات رأی اعتماد وزرای پیشنهادی کمیسیون ها رئیس جمهور برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟