Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از آماده باش ویژه مرکز انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و از عزاداران حسینی خواست نذر خون را به این دو روز محدود نکنند.

دکتر پژمان صالحی فر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع طرح "نذر خون" از ابتدای محرم، گفت: این طرح مبارک هرساله از ابتدای محرم تا پایان صفر در کشور اجرایی می‌شود و افرادی که نذر خون دارند طی این مدت برای اهدای خون مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال هم این طرح از ابتدای محرم شروع شده و در روزهای تاسوعا و عاشورا بصورت ویژه اجرایی خواهد شد.

صالحی فر به جلسات هماهنگی با تبلیغات اسلامی استان در روزهای پیش از شروع محرم اشاره کرد و افزود: طی هماهنگی به عمل آمده مقرر شد هیات ها درفواصل مختلف مراجعه داشته باشند که در چند روز ابتدای محرم گروه هایی از هیات های مذهبی برای اهدا خون مراجعه کردند.

صالحی فر گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا هم مرکز انتقال خون بصورت ویژه از ساعت 7:30 صبح تا 20 شب آماده باش بوده و پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اظهار کرد: در دو روز اخیر با شروع تعطیلات کرونایی، تعداد مراجعان به یک سوم کاهش پیدا کرده و امیدواریم در روزهای تاسوعا و عاشورا این کمبود مراجعات جبران شود.

صالحی فر گفت: برای روزهای تاسوعا و عاشورا نیروهایی از بسیج و هلال احمر هم به کمک خواهند آمد و در صورت ازدحام اسامی افراد و شماره تماس آنها یادداشت شده و در روزهای آینده از آنها برای اهدای خون دعوت می شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نیاز به خون همیشگی است و امکان ذخیره سازی طولانی مدت واحدهای خونی وجود ندارد، بنابراین از تمام عزاداران در خواست داریم در طول ماه محرم و صفر و حتی در طول سال برای اهدای خون مراجعه داشته باشند و اصرار بر اهدای خون در یک یا دو روز مشخص نداشته باشند.

صالحی فر گفت: مراکز درمانی استان روزانه به 200 واحد خون احتیاج دارند و نمی توان بیماران را منتظر خون گذاشت و نیاز است که روزانه و بصورت مستمر اهدای خون داشته باشیم.

این مسئول گفت: در همین راستا از عزاداران می خواهیم اهدای خون را به دو روز تاسوعا و عاشورا محدود نکرده و در تمام روزهای سال اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه انتقال خون تاسوعا و عاشورای حسینی کروناویروس همه باهم علیه کرونا روزهای تاسوعا و عاشورا انتقال خون استان ابتدای محرم داشته باشند اهدای خون صالحی فر نذر خون دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟
  • قطعی: آرنه اسلوت وارث میراث یورگن کلوپ شد
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان