Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن سامانه بیرق برای ثبت مراکز و هیات‌های مذهبی در استان افزود: ۴۵۰ نقطه و هیات مذهبی استان برای برگزاری مراسم عزاداری دهه نخست محرم در این سامانه ثبت شده است.

او اظهار داشت: از ابتدای برگزاری مراسم دهه نخست محرم در استان ۳۳۶ مورد بازرسی از هیات‌های مذهبی استان انجام شد تا در صورت مشاهده تخلف در مرحله نخست تذکر شفاهی، در مراحل بعدی تذکر کتبی و معرفی به مراجع قضایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، در این مدت ۵۳ مورد تذکر شفاهی به هیات‌های مذهبی استان ارائه شد و ۲ مورد تذکر کتبی نیز هیات‌ها دریافت کردند.

بیشتر بخوانید

فعالیت ۲۰۰ مجلس روضه خوانی سنتی در چهارمحال و بختیاری

طاهری با تاکید بر اینکه در صورت رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی پس از دریافت تذکر کتبی و شفاهی، هیات مختلف به مراجع قضایی معرفی و مجوز فعالیت هیات باطل می‌شود، گفت: قبل از فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین دستورالعمل‌های بهداشتی به هیات‌های مذهبی ابلاغ شد و شورای هیات‌های مذهبی و کانون مداحان فعال شده و آموزش‌های لازم برای برگزاری مراسم به مسوولان هیات‌های مذهبی ارائه شده است.

به گفته او، ارزیابی هیات‌های مذهبی بر اساس دستورالعمل بهداشتی انجام می‌شود تا برگزاری مراسم در فضای باز انجام شود و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و در هیات‌های مذهبی ماسک توزیع شود و مدت زمان برگزاری برنامه حداکثر ۲ ساعت باشد و مانند گذشته نذورات توزیع نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در ورودی هیات‌های مذهبی، مسوولان هیات بین افرادی که ماسک نزده‌اند ماسک توزیع می‌کنند، افزود: ارائه تذکر از سوی مسوولان هیات و همچنین مداحان و روحانیون مستقر در هیات در خصوص رعایت دستورالعمل بهداشتی نیز اجرا می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در برخی بیرون از محل برگزاری عزاداری هیات‌های مذهبی بعضی افراد و عزاداران دستورالعمل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و عمده گزارش تخلف نیز مربوط به حاشیه‌های هیات‌های مذهبی است، گفت: در حواشی مکان‌های برگزاری مراسم نیز باید فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت شود و مسوولان هیات‌ها و نیروی انتظامی و بازرسان بهداشت به این افراد تذکرات لازم را ارائه می‌دهند.

طاهری با اشاره به نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: رعایت دستورالعمل بهداشتی در این ایام ضروری است و باید برنامه‌های این ایام در فضای باز و با یک سوم جمعیت براساس ظرفیت فضای موجود برگزار شود.

طاهری اظهار داشت: هیات‌های مذهبی قشر یا صنف خاص نیستند و همه اقشار مردم و صنوف در این هیات‌ها حضور دارند و هیات‌های مذهبی به عنوان یک سرمایه اجتماعی هستند.

او از مردم خواست، تا مانند گذشته همراهی لازم را با کادردرمان داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی هیات های مذهبی مراسم عزاداری دستورالعمل بهداشتی چهارمحال و بختیاری هیات های مذهبی برگزاری مراسم مسوولان هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز (سه‌شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز _سه‌شنبه یازده اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۱.۱
بروجن: ۱.۲
لردگان: ۰.۶
کوهرنگ: ۷.۵
اردل: ۰.۳
بن :۰.۷
فارسان: ۱.۳
سامان: ۰.۵
شلمزار: ۰.۸
فرخ شهر: ۱.۳
مال خلیفه: ۲.۱
سورشجان: ۰.۸
بلداجی: ۰.۹
ایلبگی: ۰.۳
دوآب صمصامی: ۲.۷
بازفت: ۳
لیرابی: ۱.۵

کد خبر 749541

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز