Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پس از انجام دو مرحله مصاحبه حضوری با منتخبان، پیرامون تعداد نفراتی که به مرحله نهایی راه یافتند تصمیم‌گیری و اسامی آنها اعلام می شود. - اخبار استانها -

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان ، پیرامون شمای کلی فرایند انتخاب شهردار اصفهان، اظهار داشت: همانطور که اولویت ما مشارکت مردم در اداره شهر است، این وعده را با یکی از مهم‌ترین تصمیمات شورا که انتخاب شهردار است آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه فراخوانی را برای عموم مردم به مدت 10 روز در فضای حقیقی و مجازی منتشر کردیم تا مردم ویژگی‌هایی را که برای شهردار اصفهان لازم و ضروری می‌دانند را با اعضای شورای شهر در میان بگذارند.

وی با اشاره به آنکه در این فرایند به دنبال مشارکت مردم بیش از 50 شاخص منحصر بفرد تعیین و مشخص شد، گفت: برخی از این شاخص‌ها فراوانی بیشتر و برخی دیگر فراوانی کمتری را نسبت به دیگر شاخص‌ها داشتند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین اعضای شورای شهر اصفهان براساس منویات مقام معظم رهبری، ایده‌های مدیریت اسلامی و تجارب عملی حوزه مدیریت شهری پیرامون انتخاب شهردار کلانشهرها 18 شاخص را تدوین کردند، که با قراردادن این شاخص‌ها در اختیار بیش از 30 گروه نخبگانی با توجه به الزامات قانونی مصوبه هیئت وزیران درباره انتخاب شهرداران کلانشهرها، از آنها برای انتخاب مصادیق همراهی خواستند.

وی با بیان آنکه به واسطه مشارکت یک هزار و 56 نفر تعداد قابل توجهی از اسامی به دبیرخانه شورای اسلامی شهر واصل شد، بیان کرد: از این بین حدود 70 نفر حداقل‌های قانونی را برای پذیرش مسئولیت در حوزه‌های مختلف دارا بودند که در ادامه با افرادی که توسط اعضای شورای اسلامی شهر هم معرفی شدند، به لیستی 21 نفری که مطابقت‌های لازم را با مصوبه هیئت وزیران پیرامون انتخاب شهردار کلانشهرها، 18 شاخص احصاء شده اعضای شورای شهر و شاخص‌های مردمی دارای فراوانی بالا داشتند، دست یافتیم.

دستیابی به مهم‌ترین شاخص‌های مردمی در انتخاب شهردار اصفهان

صالحی پیرامون شاخص‌های مردمی که در میان 50 شاخص، بیشترین فراوانی را داشتند به ترتیب، خاطر نشان کرد: تأکید بر پاکدامنی و پاکدستی افراد، تدین و روحیه انقلابی،حفظ سلامت اداری، لزوم تکریم ارباب رجوع توسط شهردار، تخصص‌گرایی، تفریح و نشاط، مشورت پذیر بودن، جوانگرایی و داشتن روحیه فداکاری از جمله شاخص‌های مهم مطرح شده از سوی مردم اصفهان است.

برخی از شاخص‌های مهم مردمی خارج از حیطه وظایف قانونی شهردار است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین پیرامون جزئیات شاخص‌های مردمی که از فراوانی بالایی برخوردار بودند اما بعضاً به لحاظ قانونی جزء وظایف شهردار به شمار نمی‌آیند، گفت: مسئله اشتغال، تولید و آب زاینده‌رود، جزء پرتکرارترین ویژگی‌های مطرح شده برای شهردار از سوی مردم بود که باید به این نکته توجه داشت که در کنار فراوانی‌های مردمی، مسائل فوق نیز فراوانی بالایی داشتند که برخی از این مسائل به لحاظ قانونی به نوعی خارج از حیطه وظایف شهردار به حساب می‌آید ولی نمی‌توان به آن بی‌توجه بود.

وی در تشریح شاخص‌های 18گانه اعضای شورای اسلامی شهراصفهان برای انتخاب شهردار هم گفت: متدین و انقلابی، تعهد به الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، تعهد به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به تسهیل و تسریع در کار مردم و تکریم آنها، تحول‌گرا، داشتن نگاه و شناخت ویژه به امور فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، داشتن روحیه کار جمعی و تعامل با شورای شهر، داشتن روحیه فداکاری، داشتن روحیه مطالبه و تعامل در سطح ملی و بین المللی بخشی از شاخص‌های احصاء شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر است.

صالحی سایر شاخص‌های 18 گانه اعضای شورای اسلامی شهر را اینگونه برشمرد: آینده نگری و داشتن قدرت تجزیه و تحلیل امور، نگاه همه جانبه به شهر و توان تلفیق مسائل، داشتن فهم اقتصادی، تقید به انضباط مالی و مدیریت تشکیلاتی، داشتن روحیه تخصص‌گرای، خلاقیت و روزآمدی، جهادی بودن، داشتن برنامه برای ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد و رانت، پاکدامنی و ساده زیستی، شناخت کامل نسبت به شهر و شهرداری، توجه به مختصات تمدنی و تاریخی اصفهان و پرهیز از حواشی و کارهای زاید از دیگر موارد مورد توجه در 18 شاخص احصاء شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: علاوه بر شاخص‌های مردمی و اعضای شورای اسلامی شهر، در آئین نامه‌ اجرایی شرایط احراز پست شهردار و دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای که به تصویب هیئت وزیران جمهوری اسلامی ایران رسیده مواردی به عنوان الزامات حقوقی بیان شده است.

شاخص‌های تصویب شده از سوی هیئت وزیران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون جزئیات شاخص‌های تصویب شده از سوی هیئت وزیران گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران حداقل و 30 سال سن تمام، انجام خدمت وظیفه عمومی یا داشتن معافیت دائم، اعلام اعتقاد به قوانین جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی، نداشتن محکومیت کیفری موثر، عدم اعتیاد به مواد مخدرو رواگردان و دخانیات، حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط و سابقه اجرایی مطابق با مفاد آئین نامه اجرایی (رشته‌های مختلف درآئین‌نامه مذکور بیان شده است) و حداقل 9 سال سابقه کار مدیریت ارشد از جمله شاخص‌های آئین نامه اجرایی شرایط احراز پست شهردار به حساب می‌آیند.

وی با بیان آنکه الزامات قانونی، 18 شاخص احصاء شده اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و شاخص‌های پرتکرار مردمی محور بررسی افراد در فرایند انتخاب شهردار اصفهان بوده است، بیان کرد: در مرحله دستیابی از لیست 70 به 21 نفره وزن الزامات قانونی بیشتر بود و برای ما این موضوع مطرح بود که آیا فرد می‌تواند براساس الزامات قانونی در این جایگاه قرار گیرد یا خیر. در مرحله دستیابی به لیست 11 نفر از میان 21 نفر به شاخص‌های مردمی و 18 گانه اعضای شورای شهر بیشتر تأثیر دادیم.

در مرحله اعلام لیست 11 نفره برخی با انتخاب خود از ادامه فرایند انصراف دادند

صالحی با اشاره به تأثیر دوچندان شاخص‌های 18 گانه اعضای شورای اسلامی شهر و شاخص های مردمی در مرحله دستیابی به لیست 11 نفره از میان 21 نفر در فرایند انتخاب شهردار، افزود: در مسیر دستیابی به لیست 11 نفره به طور مجدد الزامات قانونی را با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار دادیم که در این مسیر ضمن حذف بخشی از افراد به موجب دارا نبودن همه الزامات قانونی، برخی دیگر به خواست خود انصرافشان را اعلام کردند.

وی ادامه داد: همچنین برخی دیگر از افراد شرکت کننده که همگرایی کمتری را با راهبردهای مدنظر اعضای شورای اسلامی شهر در تطبیق ویژگی‌های 18 گانه و مردمی داشتند، از ادامه فرایند انتخاب شهردار خارج شدند.

جزئیات سوالات طرح شده برای منتخبان 11 نفره انتخاب شهردار اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه از افراد لیست 11 نفره 10 سوال پرسیده شد، پیرامون جزئیات محتوای این سوالات، خاطر نشان کرد: سبک زندگی و سوابق فعالیتی از زبان خودشان، برنامه توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی در رابطه با شهر، میزان بهره‌گیری از الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت برای پیشبرد اهداف، رویکردها و سوابق فعالیت‌های فرهنگی وطرح نتایج اقداماتشان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، شرح دیدگاه‌هایشان پیرامون تحول حوزه فرهنگی شهر اصفهان، ارائه پیشنهادهای سهل‌الوصول برای ارتقاء کیفیت زندگی، ارزیابی جایگاه ملی و بین‌المللی اصفهان از نگاه منتخبان، چگونه دستیابی به سامان‌دهی مالی و افزایش ظرفیت‌های اقتصادی و منابع پایدار مالی برای شهردار از جمله جزئیات سوالات طرح شده در این مرحله است.

وی در ادامه جزئیات محتوای سوالات مطرح شده در بررسی دیدگاه‌های 11 نفر منتخب، افزود: بیان دیدگاه‌شان نسبت به آینده‌نگری اصفهان و شهر زندگی به عنوان شعار منتخبان شورای ششم، بیان گلوگاه‌های بی اعتمادی در شهرداری و سوابق راهکارهایشان برای رفع این گلوگاه‌های مشابه، دیدگاه‌شان نسبت به واژه متدین و انقلابی با توجه به پرتکرار بودن این شاخص‌ها در نظرات مردمی از دیگر سوالات مطرح شده در این مرحله است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه ما از افراد شرکت کننده درخواست کردیم تا پاسخ سوالات مذکور را به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه دهند، اظهار داشت: با توجه به مشارکت افراد دراین مرحله و پاسخ‌هایی که برای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال شد، ارزیابی مجددی صورت گرفت که به دنبال آن براساس پاسخ‌ها 5 نفر به موجب آنکه همخوانی بیشتری با دیدگاه‌های اعضای شورای اسلامی شهر داشتند به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: از همه کسانی که تا بدین مرحله خودشان را برای دستیابی به بهترین تصمیم در اصفهان عرضه کردند و همه افراد شرکت کننده که صلاحیت داشتند اما قرابت کمتری را با دیدگاه‌های اعضای شورای اسلامی شهر دارا بودند و یا در جایگاه‌های دیگر نامزد تصدی مسئولیت هستند سپاسگزاریم.

افشاگری یک عضو شورای شهر از تخلف میلیاردی شهروند

شورای شهر کرج 10 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کرد

30 گزینه برای سکانداری شهرداری بیرجند روی میز شورای شهر قرار دارد

تعریف دو مرحله گفت‌وگوی حضوری برای 5 منتخب راه یافته شهرداری اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون جزئیات ادامه فرایند انتخاب شهردار اصفهان، گفت: برای 5 منتخب فرایند انتخاب شهردار اصفهان دو مرحله گفت‌وگوی حضوری تعریف کرده‌ایم که در روز گذشته  یک مرحله از آن انجام شد و پس از انجام دو مرحله، پیرامون تعداد منتخبانی که به مرحله نهایی راه خواهند یافت تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به آنکه اکنون جمع‌بندی‌های مختلفی وجود دارد، ادامه داد: از ابتدای فرایند گفته‌ایم که خودمان را از هیچ ظرفیتی محروم نمی‌کنیم و این موضوع بدان معناست که اگر فردی با اقبال اعضای شورای اسلامی شهر مواجه شود قابلیت ورود به فرایند را دارد.

هدف از تعریف فرایند انجام کاری کارشناسی شده، شفاف و حساب شده است

صالحی با بیان آنکه فرایند را هدف اصلی برای انتخاب شهردار قرار نمی‌دهیم، اظهار داشت: هدف ما از تعریف فرایند انجام کاری کارشناسی شده، شفاف و حساب شده است تا در این راستا انتخاب‌های ما انتخاب‌هایی موثر و جامع باشد.

وی افزود: تا به امروز پیرامون تعداد نفراتی که به جمع‌بندی نهایی ما راه می‌یابند تصمیم نهایی صورت نگرفته است. اکنون یک مرحله از مصاحبه‌های حضوری با 5 فرد منتخب صورت پذیرفته که بخشی از سوالات آن در رابطه با سوابق فعالیتی و زندگی فردی آنها بوده که مطرح شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مرحله اول مصاحبه 5 نفر منتخب شورای شهر اصفهان برای تصدی جایگاه شهردار اصفهان، عنوان کرد: شرح حالی از زندگی شخصی و سوابق تحصیلاتی، سبک زندگی شخصی، ارزش‌ها و ویژگی‌های مورد توجه در طول زندگی‌شان، خدمات و اقدامات ویژه‌ای که در طول فعالیت‌ها و اقدامات شغلی پیشین خود ارائه کرده‌اند، معاونین، مشاورین و مدیران مناطق و سازمان‌های این افراد از چه ویژگی‌هایی برخوردارند از جمله سؤالات گفت‌وگوی اول بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه در مرحله دوم گفت‌وگو در 5 حوزه موضوعی برنامه‌ای منتخبان طرح‌نامه‌های خود را در حوزه‌های برنامه‌ریزی و تحول ساختاری، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و انضباط مالی، مدیریت جهادی، مردمی و نظامند و مدیریت شهری ارائه می‌کنند، پیرامون جزئیات مرحله دوم گفت‌وگو با منتخبان این مرحله از فرایند انتخاب شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در این مرحله هدف آن است که ضمن آنکه افراد دیدگاه‌هایشان به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه می‌دهند، سوالاتی در این 5 محور مطرح خواهد شد و عزیزان به این سوالات پاسخ خواهند داد.

صالحی ادامه داد: پس از ارائه پاسخ‌ها از سوی منتخبان، اعضای شورای اسلامی شهر جمع‌بندی‌های خود را انجام خواهند داد که به دنبال آن تعداد و مشخصاً افراد در مرحله نهایی مشخص خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: طبق جریان پیشین پایان هفته جاری را برای اعلام شهردار محتمل می‌دانستیم اما به موجب آنکه از روز گذشته به لحاظ شرایط سخت کرونا تعطیلاتی اعمال شد و با توجه به وضعیت سلامتی برخی از نامزدهای فرایند و این که اعضای شورای اسلامی شهر بر رعایت و الزامات پیشگیری از این بیماری تأکید داشتند، موجب بروز وقفه‌ای در روند انتخاب شهردارد شد اما در تلاش هستیم که انتخاب را به سرعت به نقطه نهایی آن نزدیک کنیم.

وی گفت: با توجه به آنکه تا روز شنبه تعطیل سراسری اعلام شده و مرحله دوم مصاحبه منتخبان نیز صورت نپذیرفته، نمی‌توان زمان دقیقی را برای اعلام نتیجه مرحله نهایی مطرح کرد.

انتهای پیام/163/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان فرایند انتخاب شهردار اصفهان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعضای شورای اسلامی شهر گانه اعضای شورای اعضای شورای شهر پیرامون جزئیات الزامات قانونی شاخص های مردمی خاطر نشان هیئت وزیران مرحله نهایی داشتن روحیه لیست 11 نفره لیست 11 نفر شده از سوی احصاء شده گفت وگوی مطرح شده دو مرحله شاخص ها 18 شاخص 18 گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران

 احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اسامی ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران با اعلام این خبر و با اشاره بر اهمیت رعایت قانون از سوی داوطلبین و بهره گیری از چارچوب آن اذعان داشت: تبلیغات انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت، لذا ۳۲ نامزد انتخابات با رعایت قانون شور و شعف انتخاباتی را به شکل مطلوبی در حوزه انتخابیه تهران به نمایش بگذارند.

قیومی اسامی و مشخصات ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات نماینده مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل اعلام کرد:

➖آقای سعید آجورلو فرزند محمد کد نامزد ۲۱

➖خانم ریحانه خالقی فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۳

➖آقای صالح اسکندری فرزند عباس کد نامزد ۲۴

➖آقای عطا بهرامی فرزند علی اکبر کد نامزد ۲۵

➖آقای علی اصغر پورمحمدی فرزند عباس کد نامزد ۲۶

➖آقای علی تهرانی مقدم فرزند محمد کد نامزد ۴۳

➖آقای ابوالقاسم جراره فرزند یوسف کد نامزد ۲۷

➖آقای محمدحسین حسین زاده بحرینی فرزند محمدعلی کد نامزد ۲۸

➖آقای حسن خجسته باقرزاده فرزند حاج اسمعیل کد نامزد ۲۹

➖آقای مجتبی رحمان دوست فرزند مرتضی کد نامزد ۳۱

➖آقای غلامحسین رضوانی فرزند عبدالرضا کد نامزد ۳۲

➖خانم سمیه رفیعی فرزند عزت اله کد نامزد ۳۴

➖آقای عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی فرزند رضا کد نامزد ۳۵

➖آقای مجتبی زارعی فرزند حسین کد نامزد ۳۶

➖آقای محمد سراج فرزند احمدعلی کد نامزد ۳۷

➖آقای علیرضا سلیمی فرزند علی اصغر کد نامزد ۳۸

➖آقای مهدی شریفیان فرزند هرمز کد نامزد ۳۹

➖آقای حسین صمصامی مزرعه آخوند فرزند حبیب اهل کد نامزد ۴۱

➖خانم زهره طبیب زاده نوری فرزند محمود کد نامزد ۴۲

➖آقای ابوالفضل ظهره وند فرزند عباس کد نامزد ۴۵

➖آقای ابراهیم عزیزی فرزند قنبر کد نامزد ۴۶

➖آقای مهدی عسگری فرزند محمدرضا کد نامزد ۴۷

➖آقای پیمان فلسفی فرزند مرتضی کد نامزد ۴۸

➖خانم فاطمه قاسم پور فرزند عبدالعلی کد نامزد ۴۹

➖خانم زینب قیصری فرزند مطلب کد نامزد ۵۱

➖خانم سمیه گل پور چمرکوهی فرزند سلمان کد نامزد ۵۲

➖خانم زهره سادات لاجوردی فرزند سیداسداله کد نامزد ۵۳

➖آقای سیدمرتضی محمودی فرزند سیدداود کد نامزد ۵۴

➖آقای سیدنظام الدین موسوی فرزند سیدجواد کد نامزد ۵۶

➖آقای احمد نادری فرزند حسین کد نامزد ۵۷

➖آقای حسین نجابت فرزند حیدرعلی کد نامزد ۵۸

➖آقای بیژن نوباوه وطن فرزند علی اکبر کد نامزد ۵۹

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال اعلام شد
  • اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • پیروزی بلندقامتان ذوب آهن در گام دوم