Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا آریانپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این ویژگی‌ها به موفقیت دولت برای رفع مشکلات جامعه کمک زیادی خواهد کرد اگرچه برخی وزیران معرفی شده، روزمه اجرایی، علمی و تجربی ضعیفی مرتبط با حوزه وزارت‌خانه معرفی شده دارند که مخالفان جدّی را در مجلس خواهند داشت. 

وی در توضیح سوابق و برنامه‌های برخی وزیران معرفی شده، افزود: بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سوابق کاری، اجرایی و برنامه‌های قابل قبولی دارد و قطعا از مجلس رای اعتماد می‌گیرد ضمن اینکه مهمترین چالش پیش روی او، مدیریت اپیدمی کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آریانپور اضافه کرد: سردار احمد وحیدی با تجارب ارزنده سیاسی و امنیتی، فرد مناسبی برای وزارت کشور است اما خواسته نمایندگان از او این است که در انتخاب استانداران از افراد بومی و دارای سوابق اقتصادی و توسعه‌ای استفاده کند.

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد، رستم قاسمی که سوابق خوبی در وزارت نفت داشته است، بنیه مدیریتی لازم برای موفقیت در وزارت راه و شهرسازی را خواهد داشت.

وی گفت: علی اکبر محرابیان نیز که سوابق وزارت‌خانه‌ای دارد، برای رفع مشکلات آب و برق برنامه‌های مناسبی ارائه کرد و باید دید اگر رای اعتماد بگیرد موفق به اجرایی کردن برنامه‌ها در وزارت نیرو خواهد شد یا نه؟

آریانپور افزود: حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی اگرچه فردی جوان و با روزمه کاری عالی در معاونت اشتغال کمیته امداد است و برنامه‌های خوبی نیز برای تصدی وزارت‌خانه پیشنهادی ارائه داده اما به سبب وسعت و اهمیت این وزارت‌خانه راه سختی را برای قانع کردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کسب رای اعتماد دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد که در مجموع به نظر می‌رسد اغلب وزیران پیشنهادی با توجه به ویژگی‌هایی گفته شده، با وجود برخی مخالفت‌ها از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت اما چند نفر آنها از جمله حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که از وزارت‌خانه‌های مهم به شمار می‌رود مخالفان جدّی در بین نمایندگان و نیز فضای عمومی جامعه بلاخص قشر فرهنگی دارد و لذا احتمال کسب رای اعتماد وی پایینی است.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

برچسب‌ها گنبدکاووس رای اعتماد گلستان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس رای اعتماد گلستان گنبدکاووس رای اعتماد گلستان وزارت خانه رای اعتماد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مبنای کار در امتحانات نهایی و نیز سهم سوابق کنکور مبتنی بر کتاب است و محتواهای کمک‌ آموزشی و فوق برنامه برای آزمون نهایی موضوعیت ندارد.

افشین امیریان ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال‌وبختیاری با گرامیداشت یاد فیلسوف و علامه شهید مرتضی مطهری و با اشاره به اینکه امروز جامعه جای خالی شخصیت‌هایی همچون این معلم شهید را احساس می‌کند، اظهار کرد: امروز در فضای مسموم تبلیغات رسانه‌ای دشمن نیازمند اساتید و نویسندگان و نخبگانی هستیم که در برابر ناهنجاری‌ها محکم و بدون لکنت زبان بایستند همان‌طور که شهید مطهری هر جا دید که به اصول و مبناهای انقلاب و دین حمله شده است، به‌صورت محکم و متقن ایستاد و نوشت.

وی با بیان اینکه نقشه راه و عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین آماده شده و اجرایی خواهد شد، ادامه داد: اجرای صحیح این سند ما را به سمت تربیت دانش‌آموزان در تراز ایران اسلامی رهنمون خواهد کرد و در استان ما نیز این نقشه راه اجرایی می‌شود. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان، توضیح داد: تأکید می‌شود که مبنای کار در امتحانات نهایی و نیز سهم سوابق کنکور مبتنی بر کتاب است و محتواهای کمک‌آموزشی و فوق برنامه برای آزمون نهایی موضوعیت ندارد مگر آنکه بر مبنای کتاب باشند.

وی ادامه داد: اصل کار، مسئله بازگشت به کتاب است که بسیار مورد تأکید بوده و طراحان سؤالات امتحانات نهایی و کنکور نیز تعهد دارند که فقط بر کتاب تکیه داشته باشند و اگر خارج از کتاب سؤالی را طرح کنند بازخواست می‌شوند. این بازگشت به کتاب درسی گام مهمی در جهت تحقق عدالت آموزشی است، همان‌طور که با اتخاذ این رویکرد، برخی دانش‌آموزان برگزیده کنکور از روستاها هستند. سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی رسیده که این سوابق تحصیلی مربوط به دروس پایه دوازدهم و نمرات امتحانات نهایی است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید بر اینکه ۱۱۰ حوزه امتحانی نهایی با حضور بیش از ۴۴ هزار دانش‌آموز پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش‌بینی شده است، توضیح داد: اکثر حوزه‌ها به دوربین مداربسته و تجهیزاتی همچون چاپگر، اسکنر، موبایل‌یاب و ... مجهز شده‌اند و تمام تمهیدات برای برپایی این امتحانات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تا کنون، سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای خرید تجهیزات این حوزه‌ها هزینه شده است؛ همچنین ۵۷۸ میلیون تومان از محل اعتبارات فصل پنج برای خرید تجهیزات حفاظتی و نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع استانی برای خرید تجهیزات هزینه شده است که البته مجموع این  اعتبارات ناکافی بوده و هنوز هم مشکلات فراوانی به قوت خود باقی است که انتظار می‌رود مسئولان مساعدت داشته باشند زیرا کمبودها جدی است.

امیریان در پایان درخصوص توزیع شیر رایگان در مدارس، تصریح کرد: این اقدام بعد از چند سال با اهتمام دولت در مقطع ابتدایی از سر گرفته شد که تا پایان اردیبهشت هفته‌ای ۲ نوبت توزیع شیر را داریم. از ابتدای اجرای این طرح تا کنون، سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر به‌طور میانگین در ۳۴ نوبت در بین دانش‌آموزان توزیع شده است که برابر رقمی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • ویژگی مهم مرحله دوم انتخابات مجلس برای اولین بار در کشور
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!