Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

دستگیری پلیس قلابی در شهرستان ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: اواخر هفته گذشته ماموران این فرماندهی مطلع شدند فردی خود را به اتباع افاغنه مامور معرفی می‌کند و ضمن درخواست مدارک اقامت، در صورت مشاهده تخلفی از سوی آنها، با ترفند مساعدت برای عدم ارائه گزارش، مبالغی را اخاذی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله ماموران ما دست به کار شده و در تحقیقات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیارمقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری متهم اخذ شد.

فرمانده شهرستان ری تصریح کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با تلاش‌های شبانه روزی محل تردد وی را شناسایی و موفق شدند روز گذشته در حالی که متهم قصد داشت از یک اتباع افاغنه مبالغی را جهت چشم پوشی اخذ کند دستگیر و به مقر این فرماندهی انتقال داده شد.

سرهنگ جیلیان با بیان اینکه در بررسی‌های پلیس مشخص شد که متهم سابقه دار بود و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه توسط ماموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه دستگیر شده است افزود: متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارقان خودرو در عباس آباد

سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یازدهم پلیس تهران اظهار کرد: در پی شکایت شهروندان مبنی بر سرقت محتویات خودرو در شرق تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری با رصد‌های اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته مخفیگاه و خودرو برلیانس سارق حرفه‌ای شناسایی در محله عباس آباد شناسایی شد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: بنابر حساسیت موضوع ماموران کلانتری پس از اخذ مجوز‌های لازم قضائی در یک عملیات هماهنگ سارق را دستگیر و برای تحقیقات ابتدایی به کلانتری منتقل کردند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌ها صراحتا به ۵۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو شهروندان در شرق تهران اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی گفت: متهم برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

توصیه‌های فرمانده شهرستان ری به رانندگان خودرو‌ها

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری درباره پیشگیری از سرقت خودرو به آن‌ها هشدار داد و اظهار کرد: خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

وی افزود: خودروی خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان ندارید قرار ندهید و به هنگام ترک خودرو خود، از قرار دادن سوئیچ بر روی آن جداً خودداری کنید و همیشه هنگام ترک خودروی خود، از بسته شدن در‌ها و شیشه‌ها مطمئن شوید.

فرمانده شهرستان ری ادامه داد: هرگز خودروی خود را در اماکن خلوت و تاریک پارک نکنید. حتی حین گردش و تفریح، خودروی خود را در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک کنید.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: اگر خودرو خود را به علت نقص فنی هل می‌دهید، اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند و همچنین هنگام وقوع حادثه و مراجعه به مراکز درمانی، خونسردی خود را حفظ نموده و در صورت ترک اتومبیل آن را قفل کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان به شهروندان هشدار داد هنگام تصادف یا نزاع‌هایی که احتمال ساختگی بودن آن‌ها وجود دارد، مراقب خودروی خود باشید و هنگام ترک اتومبیل، اسناد و اوراق شناسایی و اموال با ارزش را در داخل خودرو قرار ندهید.

وی تاکید کرد: از گرفتن هر نوع خوراکی و آشامیدنی از مسافرین ناشناس دوری کنید. زیرا ممکن است مواد غذایی مسموم باشد.

سرهنگ جلیلیان یاد آور شد: فرزند خردسال، خود را در اتومبیل را رها نکنید خودرو خود را به تعمیرگاه‌های غیر مجاز و ناشناس نسپارید، زیرا همواره احتمال ساخت سوئیچ یدکی و سرقت خودرو وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه پلیس با تمام امکانات موجود اقدامات پیشگیرانه در راستای پیشگیری از سرقت خودرو انجام خواهد داد، تصریح کرد: کاهش سرقت خودرو و اموال نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.

انهدام باند سرقت منازل پایتخت

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: اواخر دی ماه سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل به پلیس آگاهی ارجاع شد و چکیده پرونده نشان از این داشت، شاکی منزل خود را ترک کرده و در مراجعت متوجه سرقت طلاجات به ارزش بیش از ۱ میلیارد تومان از داخل گاو صندوق خانه اش می‌شود که برای پی جویی و کشف جرم پرونده به کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه ارجاع می‌شود.

وی عنوان کرد: کارآگاهان بدوا صحنه سرقت را بررسی و پس از بازبینی فیلم دوربین مداربسته تصاویر از سارقان بدست می‌آورند که یافته‌ها حاکی از آن بود سرقت توسط ۲ زن و یک مرد به وقوع پیوسته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان پس از کشف سرنخ‌های متعدد و بهره گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق می‌شوند هویت سارقان که اسامی آن‌ها م‍ژده و کیومرث بود را بدست آورند لذا با هماهنگی بازپرس محترم شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۱۵ تهران متهم ردیف اول پنجم تیر ماه در مخفیگاه خود دستگیر و به اداره آگاهی منتقل گردید و در بازجوئی به سرقت اعتراف و اظهار داشت اموال سرقتی را به شخصی بنام رحیم فروخته است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با اعتراف صریح مژده کارآگاهان در ادامه پی جویی‌ها مالخر طلاجات که رحیم نام داشت نیز دستگیر و کلیه طلاجات مسروقه کشف و تحویل مالباخته شد و متعاقباً دوم مرداد ماه متهم دیگر پرونده به اسم کیومرث که دارای سابقه متعدد کیفری می‌باشد نیز دستگیر و به سرقت اعتراف کرد.

وی گفت: با دستگیری سارقان و اعتراف به بزه انتسابی پرونده نزد مقام قضایی ارسال و متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند.

ضامن های قلابی روانه زندان شدند

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه گزارش‌هایی از سوی شهروندان با موضوع جعل اسناد دولتی و سوء استفاده از سند مجعول به پلیس آگاهی ارجاع شد، کارآگاهان دایره مبارزه با جرم جعل و کلاهبرداری ماموریت یافتند موضوع را بررسی و در صورت صحت گزارش نسب به کشف جرم اقدام کنند.

وی عنوان کرد: با شروع تحقیقات کارآگاهان متوجه می‌شوند با یک باند تبهکار روبرو هستند که اقدام به ضمانت متهمین و مجرمین می‌نمایند و قصد دارند بیست و هشتم اردیبهشت ماه برای ضمانت شخصی به اسم احمد دارای پرونده کیفری در دادسرای ناحیه ۱۱ تهران اقدام کنند مع الوصف کارآگاهان پایگاه هشتم طی هماهنگی با دادیار دادسرای ناحیه ۱۱ تهران موفق می‌شوند متهمان به نام‌های قاسم و علی را دستگیر کرده و به پلیس آگاهی منتقل می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اولیه قاسم اعلام داشت؛ در اداره‌ای دولتی مشغول به کار است و جهت ضمانت احمد فیش حقوقی خود را ارائه کرده لذا بابررسی موضوع و انجام استعلامات مشخص و محرز گردید که فردی با مشخصات فوق در هیچ کدام از ارگان‌های دولتی و خصوصی مشغول به خدمت نیست.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در ادامه با استعلام انجام شده از مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه معلوم شد که متهم قاسم در تعدادی از شعبات دادسرا‌های تهران و نواحی دیگر در سطح استان‌های کشور اقدام به ضمانت متهمان کیفری و مالی کرده اند. علی ایحال در بازجویی‌های انجام شده در پلیس آگاهی و نتایج حاصل از استعلامات، متهمان ناچاراً به بزه انتسابی اعتراف کردند.

سرهنگ عزیز خانی گفت: با دستگیری اعضای اصلی باند و کشف تعداد زیادی اوراق و مدارک جعلی از متهمان پرونده در اختیار مقام قضایی گرفت و با دستور صادره هر ۲ عضو باند راهی زندان شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس قلابی سرقت منزل فرمانده انتظامی شهرستان پلیس آگاهی تهران ماموران کلانتری خودروی خود رئیس پایگاه شهرستان ری سرقت خودرو زندان شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت

 سرهنگ  علیرضا دلیری گفت: در شب گذشته طی تماس شهروندی از شهرستان ایرانشهر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه موتور سیکلت خود را اعلام می‌نماید که بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی به محل اعزام و طرح مهار در سطح شهرستان و محور‌های مواصلاتی به اجرا در آمد.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد دو نفر بصورت مسلحانه موتورسیکلت یک شهروند را به سرقت برده و به سرعت از محل متواری می‌شوند در اقدام اولیه و در رصد اطلاعاتی یکی از سارقان مسلح را که دارای سوابق متعدد سرقت بود را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

 که در نهایت طی یک عملیات پلیسی و غافلگیرانه کمتر از یک ساعت از وقوع سرقت سارق مسلح را در یکی از محلات دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد. جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح به کاربرده در این سرقت یا سرقت‌ها همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه کارآگاهان پلیس تاکنون به ۶ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

????سرهنگ "دلیری " در پایان خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز