Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

منابع خبری با استناد به این گزارش، گفته‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین موضع گیری خود درباره ایران اعلام کرده که ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ایران همچنین دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش خود را به کشورهای عضو ارائه داده و در آن اعلام کرد: ایران در گذشته از یک آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژهای IR-۶ برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ عددی، یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژهای IR-۴ نیز برای غنی سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود.

روز گذشته نیز رویترز در خبری اعلام کرده بود که بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ ایران بیش از ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد را تولید کرده است. به گفته منابع خبری در این گزارش آمده است: ایران از ۲۵۷ گرم از اورانیوم غنی‌شده U-۲۳۵ بیست درصدی در قالب UF۴ (تترافلوراید اورانیوم) برای تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی غنی‌شده U-۲۳۵ بیست درصدی استفاده کرده است.

در گزارش آژانس گفته شده که این میزان غنی سازی ایران در واقع گام سوم از چهار گام طرح مورد نظر ایران به شمار می‌رود و گام چهارم نیز شامل تولید صفحه‌های سوخت رآکتور خواهد بود.

ایران تا کنون بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته است. این در حالی است که در مقابل کشورهای غربی و آمریکا همواره با طرح ادعاهایی تلاش دارند تا برنامه هسته‌ای ایران را نگران کننده نشان دهند.

کد خبر 5283696

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی مذاکرات هسته ای افغانستان طالبان عراق ایالات متحده امریکا طالبان افغانستان شهر کابل فلسطین رژیم صهیونیستی تحولات افغانستان لبنان ترکیه اشرف غني روسیه انگلیس آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت