Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در حال حاضر هیچ‌گونه کاهشی در روند کرونا وجود ندارد و به شدت رو به افزایش است که اگر عدم رعایت مردم ادامه داشته باشد تا دو هفته آینده نیز روند افزایشی خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از    شهرکرد ، بنابر آخرین آمار از سوی وزارت بهداشت و درمان، مجموع بیماران مبتلای به ویروس کووید 19 تا ظهر امروز به 4 میلیون و 517 هزار و 243 نفر رسیده است که از این تعداد، 3 میلیون و 786 هزار و 488 نفر بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با فوت 625 بیمار مبتلای به کرونا، مجموع فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا به 99 هزار و 108 نفر رسیده است، قابل ذکر است که هم‌اکنون  تعداد 7 هزار و 424 نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی کشور بستری هستند.

در استان چهارمحال و بختیاری طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در روز گذشته تا ظهر امروز یک هزار و 730 بیمار با علایم بالینی مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه داشتند که از این تعداد 364 نفر بستری شدند.

با بستری شدن 364 نفر در روز گذشته، مجموع بستری‌های در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به 724 مورد رسیده است که از این تعداد 595 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ آزمایش جهت ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری هستند.

همچنین طبق آمار کرونا در استان تا ظهر امروز، تعداد موارد بستری مثبت جدید 121 نفر و تعداد موارد مثبت سرپایی در روز گذشته تا ظهر امروز 557 نفر اعلام شده است.

گفتنی است در 24 ساعت گذشته 7 مورد فوتی ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده که مجموع جان‌باختگان ناشی از این ویروس را به یک هزار و 295 نفر مورد رسانده است.

همچنین هم‌اکنون 73 بیمار با حال وخیم و نسبتا بد در icuهای مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری تحت مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان بستری هستند.

به گزارش تسنیم از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در استان تاکنون، 177 هزار و 324 مورد تست و نمونه کرونا گرفته شده است که مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به 63 هزار و 914 مورد رسیده است.

هم‌اکنون وضعیت همه شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و طبق مصوبات ستاد کرونا، تمامی مشاغل بغیر از مشاغل ضروری و گروه یک، در این شهرستان‌ها تعطیل است.

مردم رعایت نکنند، روند افزایشی ادامه پیدا می‌کند  

فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   شهرکرد  ، با اشاره به خطرات سویه دلتای کرونا اظهار داشت: سویه دلتای کرونا برخلاف سویه‌های قبل قابلیت درگیر کردن کودکان را دارد و بیماری علامت‌دار با علایم بالینی ایجاد می‌کند. 

وی افزود: کودکان به عنوان منشا انتقال بیماری و عامل گسترش آن در خانواده‌ها محسوب شده چراکه در کلاس‌های آموزشی، آموزشگاه‌ها، محل‌های بازی یا کوچه و محله توان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را نداشته و آلوده می‌شوند و چون عمدتاً بی‌علامت هستند بیماری را به خانواده منتقل می‌کنند. 

رحمانی عنوان داشت: در حال حاضر هیچ‌گونه کاهشی در روند ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا وجود ندارد و به شدت روبه افزایش است که اگر عدم رعایت مردم ادامه داشته باشد تا دو هفته آینده نیز روند افزایشی خواهد بود. 

وی تصریح کرد: موارد ابتلای قبل از آغاز ماه محرم و موارد ناشی از تجمعات بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمع‌های محرم ترکیب و موجب افزایش تعداد بیماران سویه دلتا شده است. 

وی با گلایه از عدم توجه مردم به پروتکل‌های بهداشتی و مشکلات ناشی از افزایش بیماری تاکید کرد: خستگی و فرسودگی کادر درمان از مهم‌ترین مشکلات این قشر است، به خصوص که در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به سختی و با کمبودهای فراوان به بیماران کمک کرده اما از طرف دیگر بی‌تفاوتی مردم در خیابان‌ها و تجمعات را مشاهده می‌کنند که این مقوله فشار عصبی مضاعفی به آنان وارد و موجب فرسودگی بیش از حد این قشر شده است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی ماندن در خانه و رعایت موازین بهداشتی خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم بدهند تا زنجیره ابتلا قطع شود و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگ‌ساز نیز بیش از پیش بر فرهنگ‌سازی پیشگیری از ابتلا تاکید و شهروندان را به عدم حضور در تجمعات ترغیب کنند. 

  تعطیلات برای دورهمی و گردش قلمداد نشود  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: مردم فقط اسم کرونا را می‌شنوند و خسته شده‌اند اما کادر درمان در دل این مشکل قرار داشته و فعالیت سخت و جانکاه انجام می‌دهند که کمبود نیروی متخصص، پرستار و تخت بیمارستانی شرایط را برای آن‌ها سخت‌تر کرده بنابراین باید تولید بیمار و بیماری کاسته شود که این امر با ماندن در خانه و دوری از هر گونه دورهمی، تجمع و ارتباطات فیزیکی به راحتی انجام‌پذیر است.

رحمانی ادامه داد: بیماران کنونی تا دو هفته آینده یا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده یا تعدادی جان خود را از دست داده‌اند اما اینکه چه کسانی جای این بیماران را روی تخت‌های بیمارستان بگیرند سوالی است که جواب آن مشخص است، آنان افرادی هستند که امروز سالم و سرحال هستند و در خیابان‌ها بوده یا در تجمع‌ها، دورهمی‌ها و مجالس شرکت می‌کنند.

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| دقیقه‌ای34 مبتلا و یک فوتی هر2دقیقه/کدام‌ داروخانه‌ها داروی‌کرونا ارایه می‌کنند؟+ نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| "دلتا" رکورد شکنی کرد/ پیک ششم از راه می‌رسد؟ / 14 روز پر التهاب پیش رو داریم + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز 100هزار فوتی تا پایان ماه/ جولان مافیای دارو در تب تند "دلتا"/ بستری بیماران در راهروها و نمازخانه‌ها+ نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| ممنوعیت تردد از فردا / تب تند "دلتا" میان جوانان بالا گرفت/ رشد 217 درصدی موارد فوتی در یک ماه + نقشه و نمودار

 

وی اضافه کرد: تعطیلات کرونایی نباید از نظر شهروندان فرصتی برای برگزاری دورهمی‌‌های خانوادگی و گردش و تفریح باشد بلکه تعطیلات برای قطع زنجیره ابتلا است و مردم باید با ماندن در خانه‌های خود به قطع این زنجیره کمک کنند.

 

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری اخبار کرونا در ایران کرونا در استان نقشه و نمودار مراکز درمانی تا ظهر امروز ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از لغزندگی محور‌های استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی جاده‌های این استان باز و تردد در آن‌ها روان است.

بیشتر بخوانید

تردد در گردنه‌ها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

وی افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • حس خوب حمایت
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان