Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که داشت گفت: ما به تمامی مردم این اطمینان را می‌دهیم که در امنیت باشند و تمامی حقوق زنان را که دین ما پذیرفته است، تامین خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان – نشست خبری ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به صورت زنده از الجزیره مباشر پخش شد.

طبق گزارش رسانه‌ها این نشست خبری در کابل و در مرکز رسانه‌های دولت افغانستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: طالبان چیست و چگونه اداره می‎شود؟

حضور گسترده رسانه‌ها در نشست سخنگوی طالبان

ذبیح‌الله مجاهد در این کنفرانس خبری گفت: به تمام مردم تبریک می‌گویم که بعد از ۲۰ سال اشغال افغانستان آزاد شد. آزادی و استقلال حق هر ملت است. امارت اسلامی بعد از اینکه افغانستان آزاد شد با هیچ کس دشمنی نکرد و دشمنی هم ندارد.
افغانستان میدان جنگ دیگر نیست؛ و ما دیگر نمی‌خواهیم جنگ ادامه یابد. از همین خاطر عفو عمومی اعلام کردیم. بحث‌های جدی برای توافق سیاسی برای تشکیل یک حکومت قوی و قابل قبول ادامه دارد.

سخنگوی طالبان در ادامه افزود: به تمام کشور‌های خارجی که نمایندگی سیاسی دارند در کشور مطمئن باشند که هیچ آسیبی به آنان نمی‌رسد. بعضی آشوبگران با ورود مجاهدان امارت اسلامی در پی بهم ریزی اوضاع بودند، امارت اسلامی در حال تلاش شبانه روزی برای برگرداندن ثبات واقعی به کشور و خصوصا کابل است. برای ما امنیت خیلی مهم است و به تمام مردم اطمینان میدهیم که در امنیت خواهند بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مجاهد اظهار داشت: مساله زنان یک موضوع مهم است. ما همه حقوق زنان را که دین ما پذیرفته است، تامین می‌کنیم. آن‌ها می‌توانند کار کنند، آموزش ببینند. به جهان اطمینان می‌دهیم که هیچ نوع تبعیض علیه زنان را اجازه نمی‌دهیم، اما در چارچوب اسلام.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی طالبان در پاسخ به سوال خبرنگار انگلیسی در خصوص این که شما چه تضمینی برای کار و تحصیل زنان می‌دهید گفت: ما وعده می‌دهیم طبق قوانین اسلامی به همه زنان کار و فعالیت اجازه داده می‌شود.

‏ذبیح‌الله مجاهد در نشست خبری‌اش در کابل اظهار داشت: هر افغان می‌خواهد زندگی شخصی خود را داشته باشد. ما در پی تغییر اقتصادی بزرگ هستیم که شرط اساسی آن امنیت است. امارت اسلامی افغانستان از همکاری جهانی برای بهبود اقتصادی استقبال میکند. وضعیت اقتصاد نیازمند توجهات جدی است. در خصوص امنیت کامل نهاد‌های خیریه، نهاد‌های بین المللی و ... اطمینان کامل می‌دهیم. 

وی در ادامه گفت: در چارچوب اصول اسلامی تمامی رسانه‌ها آزاد هستند. طالبان خودش را در خدمت مردم می‌داند و برای توسعه اقتصادی تلاش می‌کند. هیچ کسی به خانه هیچ کسی نخواهد رفت و مردم باید اطمینان داشته باشند که طالبان همه را عفو کرده اند، چه آنانی که در نظام بودند یا هم آنانی که با نیرو‌های امریکایی کار می‌کردند.

‏سخنگوی طالبان به روزنامه‌نگاران اطمینان داد پس از آنکه دولت با مشارکت مردم تشکیل شد، همه چیز مشخص‌تر خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: الان شرایط نظامی است. اما شرایط همین الان را با هفته پیش مقایسه کنید. امنیت حاکم شده است. اینجا خانه و وطن مشترک ماست. افغانستان دیگر مرکز تریاک و خشخاش نخواهد بود. ما به شدت با قاچاق مواد مخدر در افغانستان مبارزه می‌کنیم.

‏مجاهد گفت: ما از همه می‌خواهیم که در دولت آینده افغانستان مشارکت کنند. ما به هیچکس اجازه نمی‌دهیم از خاک ما علیه کشور خارجی استفاده کند.

در حال تکمیل..

برچسب ها: طالبان افغانستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان افغانستان سخنگوی طالبان امارت اسلامی نشست خبری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد