Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون از وجود ارتباط میان طالبان و نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل به صورت روزانه خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین درباره انتقال نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز گفت: حداکثر ظرفیت انتقال افراد از فرودگاه بین‌المللی کابل، ۵ تا ۹ هزار نفر در روز است که تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) این روند انتقال به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین وقتی در برابر سوالی از سوی یک خبرنگار افغانستانی درباره اوضاع این کشور قرار گرفت، فقط گفت: برای درد شما واقعاً متأسفم.

پیشتر یک مقام پنتاگون از بازگشایی فرودگاه کابل خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، یک ژنرال ارتش آمریکا اعلام کرد فرودگاه کابل که توسط نیروهای آمریکایی بسته شده بود، مجدداً بازگشایی شده است.

وی همچنین افزود که یک هواپیمای باری سی- ۱۷ روز دوشنبه در فرودگاه کابل فرود آمده و یک فروند هواپیمای دیگر از همین نوع هم در ادامه در فرودگاه کابل به زمین خواهد نشست.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز افزود که نخستین هواپیمای آلمانی از سه هواپیمایی که این کشور برای خارج کردن اتباع آلمان و برخی افاغنه ارسال کرده است وارد فرودگاه کابل شده است.

این در حالی است که پیش از این یک فروند هواپیمای نظامی آلمان به دلیل عدم وجود شرایط مناسب برای فرود در فرودگاه کابل به سمت تاشکند پایتخت ازبکستان تغییر مسیر داده بود.

وزارت دفاع آمریکا در عین حال از تلاش برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به منظور اجرای عملیات انتقال دیپلمات‌ها و اتباع خارجی خبر داد و افزود که اقدامات بستن سفارت آمریکا در کابل را انجام داده است.

کد خبر 5283738

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا افغانستان جان کربی پنتاگون افغانستان طالبان عراق ایالات متحده امریکا طالبان افغانستان شهر کابل فلسطین تحولات افغانستان رژیم صهیونیستی لبنان ترکیه اشرف غني روسیه انگلیس فرودگاه کابل فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید