Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، شرایط افغانستان غافلگیر کننده است و در واقع ما فروپاشی استراتژی آمریکا در جهان شاهد هستیم.

به گزارش مشرق، روزنامه معاریو به نقل از ژنرال احتیاط «یسرائیل زائیف» فرمانده سابق بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل به شدت از فروپاشی سریع و فوری اوضاع در افغانستان غافلگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ژنرال صهیونیست وقوع چنین حادثه‌ای را دراماتیک و غافلگیر کننده توصیف کرده و افزود: ما در واقع فروپاشی استراتژی آمریکا را در جهان مشاهده می‌کنیم.

وی با اصلاح گر خواندن قدرت‌های استعماری آمریکا، شوروی و بریتانیا گفت: وقتی آمریکایی‌ها دوبار و روسیه و بریتانیا هر یک یک بار در این کشور (افغانستان) شکست می‌خورند این به آن معنی است که در این کشور جایگاهی برای طرف‌های اصلاح گر وجود ندارد، محال است که شرایط در این کشور تغییر پیدا کند و اگر تغییری هم به وجود آمده بود به ضرب حضور نظامی انجام گرفت.

این فرمانده سابق ارتش اسرائیل عقب نشینی آمریکا در قبال ایران را هم در راستای فروپاشی استراتژی آمریکا توصیف و ادعا کرد وقتی آمریکایی‌ها در اندیشه کاهش تحریم‌ها علیه تهران بر آمده و به دنبال آن هستند که ایرانی‌ها به ساختار اقتصادی طبیعی خود بازگرداند در واقع کار دامنه دار کردن این ناکامی آمریکایی را محقق می‌سازند.

به گفته این نظامی سابق رژیم صهیونیستی، ادامه چنین شرایطی اسرائیل را به بخشی از گروه بازندگان این فرایند تبدیل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: واقعیت شکست آمریکا در افغانستان امر تازه‌ای نیست و از مدتها پیش آغاز شده بود اما امروز ما شاهد آن هستیم که بایدن در مقابل ایران دچار نرمش و انعطاف شده است... مشکل اصلی ما افغانستان نیست بلکه ایران است که اسرائیل معتقد است باید فشارهای بسیار شدیدی بر آن وارد شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ارتش اسرائیل آمریکا رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل افغانستان آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان می‌گوید که دولت این کشور او را به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان اسلام‌آباد و افغانستان تحت تسلط طالبان مجازات می‌کند.

فضل‌الرحمان افزود ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم.

گفتنی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات ۸ فبروری ۲۰۲۴ این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

این مخالف سیاسی دولت پاکستان به رهبری نواز شریف، بار دیگر انتخابات گذشته این کشور را پُر از تقلب خوانده و خواستار برگزاری انتخابات مجدد شده است.

بربنیاد گزارش ای‌ان‌آی، وی همچنان سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است.

مولانا فضل‌الرحمان پس از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) بر نیروهای امنیتی این کشور که ادعا می‌شود از حمایت طالبان برخوردار است، چند ماه پیش در دیدارش با ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان گفته بود که این گروه باید میان اسلام‌آباد و تی‌تی‌پی یکی را انتخاب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • بازخوانی یک جنایت
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد