Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:22:08 GMT

برپایی بیمارستان کرونایی در مسجد جامع خرمشهر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۶۴۳۸

برپایی بیمارستان کرونایی در مسجد جامع خرمشهر

محمدحیدری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی و تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمارستان ولیعصر(عج) و اورژانس قدیم خرمشهر ناچار به برپایی بیمارستان صحرایی شدیم.

وی با انتقاد از استقبال کم شهروندان خرمشهری از واکسیناسیون افزود: به رغم اینکه واکسن به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته و امکان تزریق روزانه پنج هزار دٌز واکسن در شهرستان خرمشهر وجود دارد اما استقبال از سوی مردم کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در خرمشهر فعال است اما روز گذشته فقط یکهزار و ۸۰۰ دٌز واکسن در این شهر تزریق شد گفت: این مقدار تزریق واکسن در یک روز قابل قبول نیست چرا که شمار جامعه درگیر بیماری کرونا نسبت به تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن به گروه های هدف به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای در این شهرستان وجود ندارد گفت: در صورتی که بیش از ۵۰ درصد شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند انتقال بیماری و همه گیری کاهش خواهد یافت.

فرماندار ویژه خرمشهر نسبت به فضاسازی منفی در رابطه با تزریق واکسن کرونا انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر همه نوع واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود است و از نظر علم پزشکی تزریق واکسن هیچ عارضه‌ای در افراد ایجاد نمی کند ضمن اینکه تزریق واکسن کرونا می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نسبت به این بیماری ایمنی ایجا کند.

حیدری به روند اجرای طرح شهیدسلیمانی در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: رهگیری و کمک به بیماران کرونایی در حال قرنطینه در خرمشهر توسط گروه های جهادی ادامه دارد و امکانات لازم خودرویی برای اجرای این طرح با مشارکت دستگاههای اجرایی فراهم شده است.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خرمشهر بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خرمشهر بهداشت و سلامت ویروس کرونا خرمشهر بهداشت و سلامت تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!