Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فارس من خبرگزاری فارس،کرونا درمان ندارد، تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکیسناسیون عمومی است، آن هم با واکسن‌های مطمئن، کارآمد. البته تا آن زمان راهی نمانده و همت جوانان این کشور ما را به این هدف نزدیکتر کرده است.

کشور ما تاکنون با ۵ پیک کرونایی مواجه بوده است، هر کدام از این پیک‌ها جان بسیاری را گرفته و خانواده‌هایی را عزادار در غم از دست دادن آن عزیزان کرده است، اما در این بین عده‌ای از همان ابتدای شیوع کرونا همچنان نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی توجه بوده اند، از حضور بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در اجتماع گرفته تا سفر به مقصد شهرهای کرونا زده کشور، همه و همه حکایت از رفتارهای این عده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راهکارهای مقابله با کرونا در اوج افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی ، تعطیلی و حرکت کشور به سمت قرطنینه شدن است، البته این شیوه مرسوم در دو سال اخیر در کشورهای کرونا زده دنیا است اما آیا کشور ما توانسته به درستی این شیوه مرسوم در دنیا را پیاده سازی و مانع وقوع پیک‌های جدید کرونا شود؟ پاسخ این  موضوع از دید مخاطبان فارس من پنهان نمانده است.

ایجاد کمپین های بسیار درباره نگرانی از قانون شکنی عده ای هنجار شکن، پاسخ به این پرسش است، مردم  همچنان نگران از عملکرد ستاد ملی کرونا در مواجهه با کرونا هستند و از این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند.با هم مروری خواهیم داشت بر کمپین های ایجاد شده در فارس من، آن‌ها را با هم بخوانیم:

 

درج نمره منفی در کارنامه، بهترین تنبیه برای متخلفان سفرهای کرونایی

مدیر این پویش معتقد است که سیاست‌های مدیران درباره تعطیلی های کرونایی تاکنون موفق نبوده است، از این رو باید این شیوه‌ها تغییر کند و کمی محکم و سختتر با  متخلفان کرونایی برخورد کنند. این مخاطب فارس من درباره پیشنهادات خود برای مقابله با بی قانونی در ایام کرونا، اظهار کرد: برای پیشگیری از سفرهای برخی قانون شکنان در ایام کرونا،  پلیس راهور می‌بایست نمره منفی را در کارنامه افراد خاطی درج شد چرا که مبالغ جریمه‌ها هرچه قدر بالا باشد برای برخی‌ها رقمی نیست و دارای تمکن مالی هستند و پرداخت می‌کنند.

وی افزود: قوانین راهنمایی رانندگی باید به سمت درج نمره منفی در کارنامه رانندگی متخلفان  کرونایی حرکت کند چرا که این بهترین تنبیه برای چنین متخلفانی است که در ایام کرونا با جان مردم بازی می‌کنند و نسبت به پروتکل های بهداشتی بی‌اهمیت هستند.

این مخاطب فارس من، اظهار کرد: به نظرم شیوه های اجرا شده در مواجهه با قانون شکنان از سوی ستاد ملی کرونا و مدیران بسیار موثر نبوده است، حجم انبوه خودروها در جاده های شمالی کشور روایتگر این موضوع است و برخی‌ها دیگر خطوط قرمز را رعایت نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: یکی از دیگر از پیشنهادات برای برخورد با قانون شکنان ایام کرونا می تواند حضور در بیمارستان‌ها و مشاهده تلاش‌های کادر درمان در ایام کرونا باشد، این می تواند یک تنبیه بازدارنده باشد. کادر درمان دو سال است که در ایام دشواری به سر می‌برند و هر بار یک تعطیلی رخ می دهد این عده روانه جاده های شمال می شوند که باید یکبار برای همیشه با چنین موضوعی برخورد شود.

 

جاده‌های گردشگری تهران بسته شود

 وقتی اسم  تعطیلی به میان می‌آید ذهن همه به سمت جاده‌های شمال و جنوب می‌رود، شرق و غرب هم که میزبان مسافران زیادی هستند نیز به تبع بسته و ورود و خروج مسافران تحت نظر گرفته می‌شود. اما آن چه که در این پویش اشاره شده است موضوع بسته شدن تمامی جاده‌های منتهی به تهران و جاذبه‌های گردشگری این استان پهناور است، تهران هم کمتر از دیگر استان‌ها ندارد.

وقتی دست آن متخلفان کرونایی از جاده‌های شمال کوتاه می‌شود مسیرشان را به همین حاشیه‌های تهران تغییر می‌دهند، از جاده‌های فیروزکوه گرفته تا هراز و چالوس و لواسان، این اماکن مقصد گردشگران تهرانی می شود. مخاطبان فارس من در این پویش نیز خواستار توجه جدی مدیران به بسته شدن تمامی جاده‌ها حتی در حواشی تهران هستند.

 

ممنوع بودن تردد به صورت جدی پیگیری شود

این دسته از مخاطبان فارس من نیز نگران شیوع کرونا و موج‌های بعدی پس از تعطیلی‌ها هستند، آنها در این این پویش تلویحا اشاره دارند که تعطیل کردن تمامی جاده‌ها، اماکن عمومی، تفریحی و خدماتی با رویکرد فعلی نه تنها مانع شیوع کرونا نمی‌شود بلکه موجب تجمع عده ای هنجارشکن خواهد بود که همیشه از آب گل آلود ماهی می‌گیرند.

ایجاد کنندگان این پویش خواستار برخورد جدی نهادهای نظامی و انتظامی با متخلفان کرونایی در جاده های کشور هستند تا بتوان آمارهای مبتلایان و جان باختگان کرونایی را کاهش داد.

 

 بدون ماسک‌ها جریمه شوند

از همان ابتدای کرونا مسأله جریمه افراد بدون ماسک مطرح بوده و هست، پویش حاضر در فارس من نیز به این موضوع تأکید دارد. اعمال جریمه‌های سنگین و اتخاذ شیوه‌های نو، جدید و دقیق می‌تواند مانع تکرار بی قانونی‌ها در ایام کرونا باشد.

مدیر این پویش در این باره نوشت: «نیاز به توضیح نیست. جریمه سنگین برای نزدن ماسک تا حد بسیار زیادی مانع از شیوع کرونا می‌شود. در حالی که مسئولان و تصمیم‌گیران به جای آنکه به سمت اعمال جریمه‌های این چنینی و اتخاذ شیوه‌هایی برای اجرای دقیق آن بگیرند، مشخص نیست به چه دلایلی، از به کارگیری این روش اجتناب می‌ورزند. در حالی که بسیاری از کشورهای جهان صرفا با قرنطینه و نیز مجازات‌های سختگیرانه کرونا را کنترل کرده و می‌کنند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفرهای کرونایی محدودیت های کرونایی ممنوع بودن تردد جریمه سنگین ماسک فارس من خبرگزاری فارس محدودیت کرونا پروتکل های بهداشتی ایام کرونا شیوع کرونا پروتکل ها نمره منفی بدون ماسک فارس من جاده ها شیوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

وی افزود: این دو عامل باعث شده که 5 درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به زودی یعنی در سال 1403 بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته 157 میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

دیگر خبرها

  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند