Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث سه شنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان زندگی مخفیانه یک باند سرقت در زابل

با تلاش ماموران پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل، باند ۴ نفره سارقان منزل، احشام، مغازه، موبایل متلاشی و ۲۰ فقره سرقت کشف و مالباختگان آن شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار"احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل، احشام، مغازه، موبایل در شهرستان زابل، با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس استان قرارگرفت.

وی افزود: کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان و شهرستان زابل تحت پیگرد انتظامی و قضائی قرار دادند، تا اینکه پس از چند روز تلاش شبانه روزی و اشرافیت بر اقدامات مجرمانه و شیوه و شگرد خاص سرقت توسط آنان، با اقدامات تخصصی و تکمیلی خود از سرنخ‌های بر همکاری و همدستی ۴ نفر در سرقت‌های اخیر مطلع و بلافاصله شناسایی و دستگیری آنان را که به صورت باندی اقدام به انجام اعمال مجرمانه می‌کردند، دردستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد:کاراگاهان زبده پلیس آگاهی پس از شناسایی هویت، محل و موقعیت جغرفیایی متهمان، هر ۴ عضو این باند مخوف را که زندگی مخفیگانه در یکی از مناطق شهرستان زابل داشتند را طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: افراد دستگیر شده که بین ۱۷ تا ۲۳ سال سن دارند در بازجویی فنی پلیسی با دلایل و مستندات ضمن اعتراف به جرایم ارتکابی و اقدام‌های مجرمانه خود به صورت باندی، مجموعا به ۲۰ فقره سرقت منزل، احشام، مغازه، موبایل اعترف که در ادامه مالباختگان نیزشناسایی شدند.

سردار طاهری با بیان اینکه پس از پایان یافتن تحقیقات و شناسایی کامل مالباختگان، متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست، در راستای مبارزه با سرقت، هرگونه اخبار و اطلاعات خود را از طریق تلفن ۱۱۰ به خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی اطلاع دهند.

توقیف کامیون با بار قاچاق در دشتیاری

یک دستگاه تریلی حامل ۲۵ تن کاشی و سرامیک خارجی قاچاق در ایست و بازرسی شهید یداللهی شهرستان دشتیاری متوقف شد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و همچنین برخورد با متخلفان اقتصادی و حمایت از کالا و تولید داخلی، روزگذشته مأموران انتظامی ایست بازرسی شهید "یداللهی" شهرستان دشتیاری هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار - دشتیاری " به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۲۵ تن کاشی و سرامیک خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ اربابی با اشاره به شناسایی یک فرد متخلف و معرفی به مراجع قضائی، از شهروندان خواست، تا در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سرقت مسلحانه شهرستان زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری از شناسایی و انهدام باند سارقان سیم برق و دستگیری چهار سارق و کشف تعداد ۴۵ فقره سرقت سیم برق در شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی پلیس، منوچهر امان اللهی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان بروجن موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بروجن قرار گرفت.


وی گفت: با بررسی و احتمال این‌که سرقت توسط سارق یا سارقان حرفه‌ای صورت گرفته است، تلاش های میدانی و تحقیقات لازم در این زمینه آغاز شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی در این راستا باند سارقان انهدام و تعداد چهار سارق شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی و پیگیری موضوع و اعتراف به بزه ارتکابی، شناسایی و پس از هماهنگی های لازم پیرامون موضوع دستگیر و به یگان هدایت شد.

امان‌اللهی با بیان این‌که ارزش ریالی اموال کشف شده بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان برآورد شده است، گفت: سارقان پس از بازجویی‌های اولیه به ۴۵ فقره سرقت معترف که پس از تکمیل پرونده مراتب به همراه پرونده متشکله جهت پیگیری قضائی به دادسرا اعزام و معرفی شدند.

کد خبر 749474

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • چند خبر از کشفیات پلیس