Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام کاخ سفید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفنی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای برگزاری نشست گروه ۷ درباره افغانستان به توافق رسیده است.

براین اساس، واشنگتن و لندن با تاکید بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل بمنظور جلوگیری از بروز بحران انسانی در افغانستان برای برگزاری نشست مجازی سران گروه ۷ درروز‌های آتی درباره بررسی راهبرد و استراتژی مشترک در خصوص افغانستان توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن روز گذشته در دفاع از تصمیم خود برای خروج نظامی از افغانستان اعلام کرده بود که؛ مأموریت واشنگتن ملت‌سازی در افغانستان و یا ایجاد یک دموکراسی یکپارچه و تمرکزیافته نبوده است.

پیش از این نیز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت که با موضوع افغانستان برگزار شده بود، گفت: رویا‌های یک نسل کامل در افغانستان اکنون در حال محک خوردن است و  از طالبان می‌خواهیم خویشتنداری کند، همه طرف‌ها باید از غیرنظامیان محافظت کرده و از رسیدن کمک‌ها به آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

نماینده آمریکا نیز در جلسه شورای امنیت ضمن تاکید بر توقف حملات علیه غیرنظامیان در افغانستان اعلام کرد: طالبان باید تضمین دهد که امنیت غیرنظامیان را در افغانستان حفظ می‌کند. طالبان باید اجازه رسیدن کمک ها به غیرنظامیان را در افغانستان بدهد. ما از همسایگان افغانستان و کشورهای دیگر می خواهیم تا پناهگاهی برای افغان هایی که تمایل دارند کشور را ترک کنند، فراهم نمایند.

نماینده انگلیس نیز در این راستا، گفت: آنچه در افغانستان در حال رخ دادن است، یک تراژدی بزرگ است. طالبان باید تمامی اقدامات خصمانه و نظامی را در افغانستان متوقف کند. طالبان باید به حمایت از حقوق اقلیت ها پایبند باشد.

شورای امنیت در پایان نشست فوری درباره تحولات افغانستان خواستار تشکیل دولتی «متحد، فراگیر و نماینده مردم» در افغانستان شد و درخواست کرد تا دولت جدید با مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان تشکیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان گروه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • هشدار حزب التحریر به طالبان