Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان است، این روزها ما را به هزار و ۴۰۰ سال پیش و واقعه عظیم عاشورا می‌برد و عشاق را دلسوخته از سال قبل جلوه می‌دهد‌..

در روایات مورخان آورده‌اند، زمانی لشکریان ملعون ابن زیاد سر مبارک امام حسین (ع) را درون صندوقی قرار داده و  به شام نزد یزید می‌بردند، زمانی که کنار صومعه راهب مسیحی رسیدند، از آن حراست می‌کردند سپس مشغول شرب خمر شدند و دستی را دیدند که از دیوار دیر به بیرون آمد به‌شدت ترسیدند چرا که به آن دست به قاتلان حسین (ع) هشدار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

*ماجرای مسلمان شدن زن مسیحی در مجاورت با سر مبارک امام حسین (ع) 

سپس نیمه‌شب صدایی به گوش راهب رسید از جایش بلند و شد و دید از درون صندوق نوری عظیم به آسمان میرود و صدای ذکر و تسبیح الهی شنید، وقتی فهمید این سر پسر فاطمه (س) است، به بزرگ لشکر مبلغی پول داد و صندوق را برای یک ساعت از آن‌ها قرض کرد، سر را با گلاب و مشک شست و در پیشگاه او به خداوند سوگند خورد و مسلمان شد، بعد از این جریان از صومعه بیرون آمد و به عبادت ادامه داد تا از دنیا رفت...

بیان این روایت ما را به فکر فرو می‌برد اینکه یک زن مسیحی با اینکه در کربلا حضور نداشت زمانی که در مجاورت سر بریده حضرت و آن حال و هوای روحانی قرار گرفت، مسلمان شد، و اظهار عجز کرد که چرا جان را فدای حسین (ع) نکرد، همچنین می‌توان دریافت که در مقابل جریان عاشورا و مظلومیت حسین مردم از هر دینی که باشند پریشان و گریان خواهند شد.

این است معجزه حسین (ع)! جالب این است که امروز با وجود گذشت هزاران سال از ماجرای کربلا هنوز شاهد نمایش دلدالگی عشاق اباعبدالله الحسین (ع) از سایر ادیان الهی هستیم...

 

خیلی اتفاقی به‌واسطه بنیاد بین‌المللی مستشهدین عاشورا با یک خانم مسیحی در مازندران که علاقه زیادی به سیدالشهدا (ع) دارد آشنا شدیم، شنیدیم که به ترسیم تصاویر شهدا نیز می‌پردازد،  نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز به زیبایی کشید، از این رو با او سخن گفتیم که در ادامه می‌خوانید...

*گفت‌وگو با یک مسیحی دلداده سرور و سالار شهیدان 

خانم تاکوهی هارطونیانس این مسیحی ۶۷ ساله متولد ساری و ساکن در علی آباد کتول، که دارای چهار فرزند بوده و سابقه ۳۶ ساله در مربی ورزشی دارد، می‌گوید؛  در علی‌آباد مرا چولاکیان می‌شناسند یعنی با فامیلی همسرم! من نقاش عکس شهدا هستم و به کارم افتخار می‌کنم تا به امروز موفق شدم تصویر ۶۶ شهید را نقاشی و به خانواده شهدا تقدیم کنم...

 

وی اضافه می‌کند؛ من به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تمثال امام خامنه‌ای را نقاشی کرده بودم، از دفتر آقا هم برایم پیامی رسید که عکس را بفرستم، بنده هم ارسال کرده و پیام تشکر‌آمیزی دریافت کردم.

*ترسیم چهره شهید سلیمانی و قراردادن در موزه کرمان

هارطونیانس ادامه می‌دهد؛ مفتخرم بگویم که تصاویر سردار سلیمانی و دست بریده او را ترسیم کردم که هم اکنون در نمایشگاه و موزه سردار سلیمانی در کرمان قرار دارد..

این خانم مسیحی ایرانی‌تبار، یادآور می‌شود؛ نقاشی تصاویر شهدا را از وقتی که خواب شهید سردار حمید رجبلو را دیدم، این شهید بزرگوار هم‌کلاسی نقاشی من بود.. در خواب روی تپه‌ای نشسته و می‌خندد شروع کردم، به‌دنبال تصویر شهید گشتم عکسش را از حاج فاضل برادر شهید گرفتم، نقاشی کردا و تقدیم برادرش کردم و در عوض یکی از مدال‌های افتخار را توسط حاج فاضل رجب لو دریافت کردم..

*ترسیم تمثالی از شهدای دلداده امام حسین (ع)

وی اضافه می‌کند؛ امام حسین (ع) درس‌های بزرگی به شهدا داد این که‌ شهید همیشه زنده است، ایشان خود را در راه دین و وطن و آزادی فدا کرد تا امروز مردم بدانند حسین (ع) کیست و چرا شهید شد، ما هم ارادت خاصی به امام حسین (ع) داریم هر سال در مراسم محرم شرکت می‌کنیم و کمک به نیازمندان را فراموش نمی‌کنیم، برای اثبات دلدادگی از امام حسین تمثالی از یاران شهیدش می‌کشم.

خانم هارطونیانس می‌گوید؛ شاید در این شب‌های سوگواری معجزه‌ای بشود و خون امام حسین (ع) در راه عزت و آزادی باشد امام حسین (ع) می‌فرمایید اگر دین نداری آزاده باش! امام حسین (ع) هیچ کس را ناامید از در خانه خود بر نمی‌گرداند، از خودش می‌خواهم گره از کارم باز کند و معجزه خودش را باری دیگر نشان دهد.

*امام حسین (ع) در جوانمردی شهید شد

این نقاش خاطرنشان می‌کند؛ درسی که امام حسین (ع) به یارانش داد، ریختن خون و شهید شدن در راه دین و فدا کردن خود در راه خاک وطن و نشان داد که در جوانمردی شهید شده که این بالاترین مقام در راه خدا است، امیدواریم تمامی همه مردم از راه امام سرمشق بگیرند.

*تفاوتی بین شهدای ارمنه و مسلمان قائل نیستم 

وی با بیان اینکه خوشحالم که بیشتر تصویر شهدای مسلمان را نقاشی می‌کنم، می‌گوید؛ ارمنی‌ها و مسیحیان جهان علاقه خاصی به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دارند، برای ما شهید ارمنی و مسلمان فرقی ندارد، برای من امام حسین (ع) شخصیت برجسته‌ای دارد چرا که با نثار خونش به مردم فهماند که دین بالاترین ارزش‌ها است‌‌‌...

هارطونیانس تاکید می‌کند؛ با ارادتی که به امام حسین (ع) دارم، امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری مراسم‌ها عزاداری محرم، نذرم را روی کمک‌های مومنانه متمرکز کردم، امام حسین (ع) عشق مردم جهان است... من پای این انقلاب و نظام هم ایستاده‌ام تا جایی تصویر رئیس جمهور منتخب آقای رئیسی را در روز پیروزی نقاشی کردم...

به گزارش فارس؛ همه چیز برای این بانو از یک خواب شروع شد، خواب هم‌کلاسی شهیدش که او را منقلب کرد، درک هدف و آرمان شهدا و خون دادن در رکاب سرور و سالار شهیدان موجب شد او با عشق نقاشی کند تا جایی که تاکنون ترسیم بیش از ۶۰ نقاشی شهدا را در کنار سایر مشغله‌های زندگی‌اش دارد، او با عشق عکس شهدا را نقاشی و به این مسئله افتخار می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج


 

منبع: فارس

کلیدواژه: دلدادگی امام حسین ع نقاشی شهدا امام حسین شهید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوهاب عبدی پور ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، ساعت ۹ صبح ایت اجلاسیه با حضور گسترده مردم در مصلی امام خمینی (ره) شهرباشت برگزار می شود.

وی بیان داشت: مردم ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام، در این آیین با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید عهد و پیمان می کنند.

عبدی پور تصریح کرد: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی و شجاعت، شهامت و صداقت آموختند.

وی افزود: تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است چرا که شهدا در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کرده و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

عبدی ور تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان، هنرمندان، اصحاب رسانه، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه کارگری وکشاورزان، نهادها، ادارات، سازمانها، فرهنگیان، اصناف و بازاریان و مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرستان باشت در این اجلاسیه شرکت کنند.

کد خبر 6093386

دیگر خبرها

  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی