Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه‌ای وجود دارد به نام نشریه لایف ساینس که بیشتر در حوزه سلامت فعالیت میکند. این نشریه مدتی قبل یک سری بیماری‌هایی را با عنوان بیماری لاعلاج دنیا معرفی کرده که شامل مریضی‌هایی می‌شود که دکتران هنوز نتوانستند منبع و منشا آن را دقیق پیدا کنند و همچنین هیچ دارویی هم نیست که این بیماری را به طور کامل کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه باشید تا این ۱۰ بیماری عجیب و غریب را با هم بررسی کنیم.

۱. بیماری لاعلاج ایدز

بیش از ۲۰ سال از ظهور این بیماری وحشتناک می‌گذرد و الان یعنی در سال ۲۰۲۱، هیچ دارویی نیامده که به طور کامل این بیماری را درمان کند. این بیماری در لیست خطرناک‌ترین بیماری‌های دنیا هم قرار دارد و طبق اطلاعاتی که به دست آمده، اولین بار از طریق میمون به انسان‌ها رسیده و از طریق ژن به بقیه مردم سرایت پیدا می‌کند.

جالبه بدونین که این بیماری از زمان ظهورش تا به الان، جان بیش از ۴۰ میلیون انسان را گرفته و به همین خاطر، نام این بیماری در لیست بیماری‌هایی قرار دارد که برای جهان یک تهدید بزرگ به شمار می‌روند.

۲. بیماری ترسناک آلزایمر

این بیماری یک بیماری شایع در سرتاسر جهان می‌باشد که بیشتر هم در سنین بالا رخ می‌دهد. اکثر مواقع این بیماری به دلیل استرس بیش از حد، کار بیش از حد، سختی بیش از حد و بینهایت دلیل دیگر است که همین موضوع باعث شده تا درمان قطعی برای آن پیدا نشود.

بیماری آلزایمر اولین بار در سال ۱۹۰۱ کشف شد که برای بار اول در یک زن ۵۰ ساله به نام “اوت دتر” مشاهده شد و تا زمان مرگش (سال ۱۹۰۶) این بیماری همراه وی بود.

۳. بیماری شایع و معمول سرماخوردگی

به یقین می‌توان گفت که همه ما برای یک بار در زندگیمان هم که شده، این بیماری را تجربه کردیم و فوقش یک قرص سرماخوردگی و یک استراحت چند روزه باعث شده تا حالمان به روز اول برگردد.

ولی باید بدانید که دانشمندان اطلاعات بسیار کمی درباره این بیماری دارند. سرفه و آبریزش بینی هم علائم این بیماری است که معمولا هر کسی آن را تجربه کرده.

۴. بیماری آنفلولانزای مرغی

یکی از لاعلاج‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌های این لیست، بیماری آنفولانزای مرغی است. چون وقتی سیستم امنیتی بدن با این بیماری رو به رو می‌شود، عملا هیچ کاری انجام نمی‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا جان اکثر مبتلایان را بگیرد.

بیمار وقتی با این بیماری رو به رو می‌شود، علامی همچون خشکی گلو، تب، درد در عضلات، سردرد و … در او پدیدار می‌شود. سالانه فقط ۳۶ هزار مرگ توسط این مریضی گزارش می‌شود.

۵. بیماری عجیب پیکا

این بیماری را باید در لیست عجیب‌ترین بیماری‌ها قرار داد تا این لیست؛ چون کسانی که مبتلا به بیماری پیکا هستند، دوست دارند تا چیز‌هایی مانند کاغذ، و خاک و گِل بخورند. متاسفانه از این بیماری نمیشود پیشگیری کرد؛ ولی با کنترل تغذیه او، می‌توان تا حدودی به سلامتی اش کمک کرد.

۶. بیماری اختلال در سیستم دفاعی بدن

این بیماری بسیار عجیب و غریب است. چرا؟ چون وقتی اندام‌های بدن شروع به فعالیت‌های عادی روزانه خود می‌کنند، ناگهان سیستم ایمنی بدن با آن‌ها مقابله و مبارزه میکند

۷. بیماری روان گسیختگی

این بیماری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های روانی به شمار می‌رود و فرد مبتلا نمی‌تواند فرق بین واقعیت و توهم را تشخیص دهد. نبود احساسات و افسردگی و توهم و هذیان گویی یکی از نشانه‌های این بیماری لاعلاج است.

۸. بیماری جنون گاوی

این بیماری از طریق خوردن گوشت گاو مبتلا به بدن انسان سرایت می‌کند. این بیماری بسیار خطرناک و کشنده است. پس مواظب خودتان باشید.

۹. سندروم خستگی مزمن

این بیماری به گونه‌ای است که فرد مبتلا شاید تا روز‌ها به خواب برود و وقتی بیدار شود باز هم حس کند که خسته است. در حال حاضر بهترین نوع درمانی که برای این بیماری معرفی شده، ورزش است؛ مخصوصا ورزش پیاده روی. البته قبل از همه چیز کمی اراده هم لازم است تا فرد از جای خودش بلند شود و به پیاده روی برود.

۱۰. بیماری نادر مورژلونز

بعضی‌ها این بیماری را یک توهم می‌دانند؛ آن هم به این دلیل است که فرد بیمار حس میکند یک چیزی در زیر پوستش در حال حرکت است. بیماری مورژلونز درمان قطعی ندارد، ولی با دارو‌های ضد قارچ میتوان تا حدودی این بیماری را کنترل کرد.

منبع: تن تاپ

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری نادر اخبار سلامت عجیب ترین ها ترین بیماری ترین بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!

میلاد عبادی پور از لیست نهایی تیم ملی والیبال خط خورد.

طرفداری | با نظر موتا پائز ۱۸ بازیکن از امروز تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی والیبال ادامه می‌دهند.

با اعلام فدراسیون والیبال و بر اساس تصمیم موریس موتاپائز، از لیست ابتدایی ۳۰ نفره دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی، ۱۸ بازیکن برای ادامه تمرینات در اردو ماندگار شدند که در بین اسامی مدعوین، خبری از نام میلاد عبادی‌ پور، کاپیتان تیم ملی نیست.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • با مرسدس‌بنز «آواتار» به صد سال آینده سفر کنید /فیلم
  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام 2 لژیونر
  • وحید امیری در لیست خروج تابستانی پرسپولیس
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین