Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید همچنین اعلام کرد در دو روز گذشته در مجموع ۳ هزار و ۲۰۰ نفر توسط آمریکا از افغانستان خارج شده‌اند.سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: ما انتظار داریم جریان پروازها در کابل افزایش یابد. در روز سه شنبه مجموعا ۱۳ پرواز از فرودگاه کابل انجام شد.  

به گزارش فاکس نیوز ، وی همچنین اعلام کرد که هنوز حدود ۱۱ هزار شهروند آمریکایی در افغانستان حضور دارند و آمریکا وظیفه دارد این افراد را از این کشور خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است

در همین حال مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأیید کرد که تعدادی از تجهیزات دفاعی ایالات متحده که در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته بود در واقع توسط طالبان مصادره شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بایدن ، در یک جلسه خبری تأیید کرد که نیروهای طالبان موفق شده‌اند "مقدار مناسبی" از تجهیزات نظامی آمریکا را  از نیروهای امنیتی افغان در دست بگیرند.

سالیوان به خبرنگاران گفت: ما به طور واضح تصویری کامل از جایی که همه تجهیزات دفاعی از دست رفته نداریم ، اما مطمئناً مقدار قابل توجهی از آن به دست طالبان افتاده است. بدیهی است ، ما این حس را نداریم که آنها به آسانی آن را در فرودگاه به ما تحویل می دهند.

سالیوان از اظهارنظر در مورد وضعیت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان خودداری کرده و گفت: در حال حاضر  غنی دیگر یک فاکتور نیست. او پست خود را رها کرد و در میان ورود طالبان به پایتخت از کشور گریخت.

سالیوان درباره روابط بین طالبان و گروه تروریستی داعش تاکید کرد که به احتمال زیاد هیچ نوع "رابطه همزیستی" با توجه به اینکه این دو دارای سابقه "نسبتاً مستند" مبارزه با یکدیگر هستند ، ایجاد نمی شود.  وی به خبرنگاران گفت: من هیچ رابطه همزیستی را در آنجا پیش بینی نمی کنم ، اگرچه اینها سناریوهای احتمالی هستند ، بنابراین باید ببینیم اوضاع چطور پیش می رود.

وی تصریح کرد که همه غیرنظامیان آمریکایی و اتباع افغان دارای ویزا از فرودگاه بین المللی حامد کرزای با هواپیما منتقل می شوند. وی گفت: من در مورد فرضیات اظهارنظر نمی‌کنم.

310 310

کد خبر 1546161

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کاخ سفید ایالات متحده آمریکا جيك ساليوان افغانستان طالبان تجهیزات دفاعی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟

تصاویری از روان‌آب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند را مشاهده می‌کنید. مردم خراسان جنوبی در ‌انتظار یک سد هستند. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد