Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@17:36:55 GMT

توصیه وزارت خارجه ایران به آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۸۰۴۳

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که برنامه‌ هسته‌ای ایران، هیچ هدف نظامی ندارد و اقدامات تهران در این زمینه، با نظارت آژانس بین‌المللی اتمی صورت می‌گیرد. ناطقان: سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، مسالمت‌آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب زاده به شبکه خبری الجزیره گفت که برنامه‌ هسته‌ای ایران، هیچ هدف نظامی ندارد و اقدامات تهران در این زمینه، با نظارت آژانس بین‌المللی اتمی صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد که «حق کاهش تعهدات هسته‌ای در توافق هسته‌ای، منظور شده است و اگر واشنگتن به تعهدات خود عمل و تحریمها را لغو کند، کاهش اقدامات خود را کنار خواهیم گذاشت».

خطیب زاده پیش از این گفته بود که به شرط التزام واشنگتن و کشورهای اروپایی به مفاد توافق هسته‌ای ایران نیز اقدامات جبرانی خود را به عقب برخواهد گرداند و نیازی به مذاکره جهت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای نیست.

او تأکید کرد که مسیر دیپلماتیک بهترین راه برای حل مسأله هسته‌ای است و ایران به نحو مناسب به هر ابتکار عملی پاسخ خواهد داد و این آمریکا است که ابتدا باید به توافق هسته‌ای بازگردد و پس از آن می‌توان پشت میز مذاکره نشست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه هیچ تغییری در سیاست ایالات متحده آمریکا رخ نداده است، گفت که این آمریکا بود که بدون مذاکره با هیچ کشوری و به طور یکجانبه توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شد.

او سپس به جنگ یمن اشاره کرد و گفت که ایران امیدوار است دولت سعودی محاصره یمن و جنگ علیه این کشور را پایان دهد و همه کشورها از جمله عربستان سعودی باید برای پایان درد و رنج‌های مردم یمن همکاری کنند و زمانی که ریاض دست از محاصره این کشور بردارد، جنگ نیز پایان خواهد یافت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، ریشه مشکلات در یمن را تجاوز نظامی دولت سعودی و هم‌پیمانانش ذکر کرد و گفت که تهران خواستار گفت‌و‌گوهای واقعی منطقه‌ای است و عربستان سعودی نباید این موضوع را یک تهدید قلمداد کند. منبع: فارس برچسب ها: وزارت خارجه ایران ، امریکا ، برنامه‌ هسته‌ای ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزارت خارجه ایران امریکا برنامه هسته ای ایران هسته ای ایران توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران