Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:44:55 GMT

۲ خبر کوتاه از استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۸۳۱۶

۲ خبر کوتاه از استان یزد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابوذر صانعی روز چهارشنبه به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر در جمع مردم یزد به اهمیت تلاش برای تحقق این واجب الهی در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر اهداف نهضت حسینی و فلسفه آن برای مردم توسط کارشناسان و روحانیون تبلیغ شود از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی قیام حضرت امام‌حسین (ع)، تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بین امت اسلام است اظهار کرد: به رغم اهمیت موضوع هنوز این اهداف مهم و متعالی در جامعه به خوبی تبیین نشده و بعضا مورد غفلت قرار گرفته که مناسب نیست .

این مسوول اظهار کرد: دهه محرم و عاشورا فرصت مناسبی است که توسط مبلغان دینی با انجام امور فرهنگی و ارشادی آحاد مردم را مجدد با ابعاد شخصیتی و زندگی حضرت امام‌حسین (ع) و درس‌ها و عبرت‌های درس‌آموز و تاریخ‌ساز قیام این امام همام آشنا کنند.

  صانعی با اشاره به اینکه دشمنان در کنار جنگ اقتصادی با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای، کانون و بنیان خانواده را در جامعه مورد هجمه خود قرار داده‌اند یادآور شد: باید سالانه و ماه محرم مردم را با توطئه‌های دشمنان بیش از گذشته آشنا کنیم و موجب تعالی دین اسلام و ارزش‌ها در جامعه شویم .   

به گفته وی،  ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر، آسیب‌شناسی علل ترک آن، زمینه‌سازی مشارکت مردم، دستگاه‌های اداری و اصحاب رسانه، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، آموزش، پژوهش و تحقیق و رصد اقدامات بر اساس قانون مصوب جزو وظایف ستاد است .

هم‌اکنون ۱۸ نفر از مدیران ارشد  عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هستند و حمایت قاطع و سریع از فعالان این حوزه مهم در اولویت اجرایی و برای تحقق اهداف به همکاری آحاد مردم و مسوولان بیش از گذشته نیاز است .

دهه امر به معروف و نهی از منکر از اول محرم آغاز شده است .

***

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر یزد گفت: طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی در هیات‌های عزاداری در استان آغاز شد.

 سید جواد میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف خدمت‌رسانی و ارایه خدمات و توصیه‌های بهداشتی به عزاداران توسط اعضای زیرپوشش تا ۳۰ مردادماه جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا اعضای داوطلب هلال احمر با همکاری خیران در مناسبت‌های مختلف اقدام به ضدعفونی و دعوت مردم به رعایت توصیه‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کرده‌اند.

این مسوول با قدردانی از همکاری اقشار مختلف مردم اظهار کرد: در اجرای این طرح اعضای داوطلب هلال احمر همانند گذشته در ورودی هیات‌ها اقدام به تب‌سنجی و غربالگری افراد دارای علایم بیماری می‌کنند.

میرحسینی بیان کرد: همکاری در نشانه‌گذاری و تعیین فواصل استقرار عزاداران، همیاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه و راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری صورت می‌گیرد.

وی گفت: ضدعفونی‌کردن دست‌های عزاداران، کنترل پوشش ماسک و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت آن داخل هیات و ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به افراد در هر برنامه توسط اعضا پیگیری می شود.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که تاکنون هزار تشکل مذهبی در سامانه بیرق مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی کشور نام‌نویسی کرده‌اند.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و دهم ماه محرم  سال ۶۱ هجری در کربلا به شهادت رسید.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر یزد هیأت عزاداری فضای مجازی امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر یزد هیأت عزاداری امر به معروف و نهی از منکر یزد هیأت عزاداری فضای مجازی امام حسین امر به معروف و نهی از منکر امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در  همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها که عصر چهارشنبه به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

وی گفت:‌جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی نماد برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها قدردانی کرد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود