Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@03:05:16 GMT

معاون رهبر طالبان امروز به کابل می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۸۴۷۷

ملا عبدالغنی برادر از بنیانگذاران گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر، روز سه‌شنبه وارد افغانستان شد و قرار است امروز به کابل برود.

به گزارش ایسنا، رویترز و سی‌ان‌ان از قول سخنگوی دفتر طالبان در دوحه گزارش دادند، وی در رأس هیاتی وارد ولایت قندهار شده است.

محمد نعیم وردک در توییتی نوشت: «بعد از ظهر امروز، یک هیات بلندپایه امارت اسلامی، به سرپرستی ملا برادر، معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان، وارد کشور عزیزشان شدند و در فرودگاه قندهار فرود آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

طبق گزارش‌ها، ملا برادر قرار است امروز (چهارشنبه) به کابل برود. معاون رهبر طالبان و یکی از چهار بنیانگذار این گروه در سال ۱۹۹۴ میلادی، ۲۰ سال گذشته را در افغانستان حضور نداشت.

ملا عبدالغنی برادر هنگام حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱، معاون وزارت دفاع طالبان بود. وی سال ۲۰۱۰ در پاکستان بازداشت و در سال ۲۰۱۸ و هنگامی که آمریکا به تلاش‌هایش برای خروج نظامی از افغانستان سرعت بخشید، آزاد شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی

هیئت تجاری افغانستان در سفر سه روز به تاشکند با اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان قراردادی به ارزش 44 میلیون دلار به امضا رساند.

براساس گزارش «تایمز آسیای مرکزی» کابل و تاشکند در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای تجاری ازبکستان-افغانستان هستند که 18 شرکت افغان از اعضای آن خواهند بود و ارزش بازار واردات افغانستان را به هفت میلیارد دلار نیز می‌رساند.

در این گزارش آمده است بیشترین درخواست واردکنندگان محصولات کشاورزی، محصولات غذایی فرآوری شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است طی دو سال گذشته ازبکستان از جمله کشورهایی است که با افغانستان روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته است.

توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ و حل مشکلات تجاری، ایجاد سهولت در ترانزیت کالاها، کاهش تعرفه ترانزیتی، ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌توان به عنوان برنامه‌های گشایش روابط تجاری میان کابل و تاشکند نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کابل
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی