Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از آمادگی کامل آتش‌نشانان این شهر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش ایمنا، قدیر موسی‌خانی اظهار کرد: تمامی ناوگان آتش نشانی از جمله خودروهای اطفای حریق، موتورسیکلت‌های سیار و پرسنل سازمان در دهه محرم در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی خودروهای آتش‌نشانی در نقاط پرتردد و اطراف مساجد و هیأت‌های عزاداری و امامزاده‌های شاخص مستقر هستند تا خدای ناخواسته در صورت بروز حادثه و حریق سریع‌تر خود را به محل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به استقرار تیم‌های آتش نشانی در پنج نقطه از قزوین خاطرنشان کرد: در نقاط پرتردد شهر، اکیپ‌هایی از نیروهای آتش‌نشانی به‌طور مستمر به گشت‌زنی پرداخته و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل قرار می‌دهند، خوشبختانه تا امروز هیچ حادثه‌ای در هیأت‌های مذهبی گزارش نشده است.

موسی‌خانی هدف از استقرار نیروهای آتش‌نشانی، کاهش زمان رسیدن به محل حادثه عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که خدمت رسانی سریع و با کیفیت به همشهریان داشته باشیم و امیدواریم که مردم نیز با ما همکاری خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی به هیأت‌های مذهبی اضافه کرد: از اول ماه محرم و برگزار شدن مراسم عزاداری سالار شهیدان، آتش نشانان از تمامی وسایل اطفای حریق حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی و تکایا بازدید به عمل آوردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: با توجه به شدت شیوع کرونا امسال شرایط برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان تغییر کرده که در خصوص موارد ایمنی که باید در این مکان‌ها رعایت شود سازمان آتش نشانی برنامه‌هایی از جمله بازدیدهای را از این اماکن انجام داد.

موسی‌خانی افزود: همچنین طبق سنوات گذشته این سازمان اقدام به شارژ رایگان کپسول‌های خاموش کننده تکایا و هیأت‌ها کرده که این طرح تا پایان مراسم عزاداری دهه اول محرم ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست همکاری‌های لازم را با آتش نشانان داشته باشند و در صورت بروز هر نوع حادثه ضمن حفظ خونسردی خود یا به مأموران مستقر مراجعه کرده یا با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 515421

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری قزوین قزوین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تاسوعا و عاشورا آماده باش آتش نشانی در تاسوعا و عاشورا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی آتش نشانی آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

فرهاد اکبرشاهی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین از خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد