Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ به دلیل گسترش موج پنجم کرونا و افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به این ویروس، اکثر تخت‌های بیمارستان، بخش‌ها و راهرو‌ها پر شده و پذیرش مبتلایان به کرونا با سختی در حال انجام است. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، شهر به مدت یک هفته تعطیل شد! خبری بود که حکایت‌ها داشت از سهل‌انگاری و عدم رعایت مردمی که به خیال خود همین که واکسن کرونا به بازار آمده است، می‌توانند با خیال راحت به زندگی عادی خود بازگردند؛ بحث امروز و فردا نیست! دو سالی می‌شود که از عمر کرونا در میانمان می‌گذرد و هرروز بیشتر از دیروز قربانی می‌گیرد و آدم‌ها را به سوگ عزیزانشان می‌نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا ویروسی منحوس که منتظر کوچکترین سهل‌انگاری است تا بیش از پیش اوج بگیرد و جان انسان‌ها را به خطر بیندازد، به موج دوم و سوم و چهارم راضی نشد که شهر را در پیک پنجم فرو برد؛ آن هم در حالی که کرونا دلتا در کشور جولان و میزان مرگ و میرها را افزایش و هرروز تنی چند را راهی بیمارستان و گورستان می‌کند.

اوایل اسم کرونا که می‌آمد لرزه بر اندام انسان می‌افتاد که مبادا خود یا عزیزانمان به آن مبتلا شویم، بدون چون و چرا در قرنطینه می‌ماندیم و دستکش و ماسک و الکل نیز جزو لاینفک زندگی انسان شده بود؛ حال وقتی به خیابان و پارک‌های شهر نگاهی بیندازیم تنها چیزی که نمی‌توانیم ببینیم ماسک و دستکش و ضدعفونی‌های گاه به گاه است، فاصله اجتماعی هم مضحک‌ترین عبارت این روزها است! گویی مردم بیخیال کرونا شده‌اند؛ اما کرونا نه!

سخت بود در قرنطینه ماندن و دوری از عزیزان، اما اوایل شیوع کرونا با همه سختی‌هایی که با خود داشت در خانه ماندیم و از دور عزیزانمان را ملاقات کردیم، هنوز ممنوعیت تردد در شب‌ها هم اعمال نشده بود اما در خانه می‌ماندیم؛ حال با وجود اعمال محدودیت‌ها و تهدید به جریمه‌های سنگین همچنان ترددها تا پاسی از شب ادامه دارد.

اوایل در تالارهای عروسی بر روی همه بسته شده بود و عزاداری‌ها به صورت مجازی برپا می‌شد، اما امروز بعد از گذشت دو ماه ترس حضور از عروسی‌ها و عزاداری‌ها از بین رفته و مراسم‌ها با شکوه‌تر و پرجمعیت‌تر از قبل برگزار می‌شوند.

در حال حاضر نیز تزریق واکسن کرونا به گروه‌های سنی متفاوت بیش از پیش باعث عادی انگاری‌ها شد، در نهایت مجموع این رفتارها سبب شد که کردستان و حتی کشور در موج پنجم کرونا غرق و شهر و ادارات و اصناف مختلف را در تعطیلی محض فرو برد.از مردم هم که در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوال شود در این شرایط سخت اقتصادی خسته‌تر از آن هستند که بخواهند به کرونا فکر کنند و یا وقتی برای فکر کردن به کرونا ندارند.

متاسفانه به دلیل گسترش موج پنجم کرونا و افزایش بی‌سابقه تعداد مبتلایان به این ویروس، اکثر تخت‌های بیمارستان، بخش‌ها و راهرو‌ها پر شده و پذیرش مبتلایان به کرونا با سختی در حال انجام است، اما کادر درمان بیمارستان با تمام توان و با امکانات در حال خدمت هستند ولی مردم باید بیش از گذشته فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست وشوی دست‌ها را جدی بگیرند تا در روز‌های آینده با بحران بسیار جدی روبرو نشویم.

تازه‌ترین وضعیت کرونا در ایران

متاسفانه بحران کرونا در ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند به طوری که در جدیدترین رنگ‌بندی ‌شهرستان‌ها؛‌ علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، از 23 مرداد 1400 شهرستان‌های زیر در وضع قرمز قرار می‌گیرند: اهر، بستان آباد (آذربایجان شرقی)، اشنویه، چالدران (آذربایجان غربی)، نائین (اصفهان)، بدره، چرداول (ایلام)، باخرز، مه ولات (خراسان رضوی)، جاجرم، راز و جرگلان (خراسان شمالی)، رامهرمز، شوشتر، هندیجان (خوزستان)، سرخه (سمنان)، زابل، قصرقند (سیستان و بلوچستان)، ارسنجان (فارس)، کمیجان (مرکزی)، ارزوئیه، راور، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، قلعه گنج (کرمان)، لنده، چرام (کهگیلویه و بویر احمد)

???? 359 شهرستان قرمز
59 شهرستان نارنجی
???? 30 شهرستان زرد

استان آذربایجان‌غربی/22 فوتی در شبانه روز گذشته

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به فوت 22 نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این جان باختگان مربوط به هفت نفر در ارومیه، پنج نفر در میاندوآب، چهار نفر در خوی، دو نفر بوکان، یک نفر سلماس، یک نفر تکاب، یک نفر شاهین‌دژ و یک نفر در مهاباد بوده است.وی تصریح کرد: تاکنون متاسفانه پنج هزار و 139 نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین با ابتلای یک هزار و 626 نفر دیگر، تعداد کل مبتلایان به 214 هزار و 446 نفر رسیده است.وی در ادامه با اشاره به وجود 744 بستری مشکوک افزود: تعداد کل بستری آی سی یو نیز 268 نفر بوده است و تعداد 58 نفر تحت دستگاه ونتیلاتور هستند.

استان قزوین / آمار مبتلایان دوباره جهش کرد ‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، در شبانه‌روز اخیر آمار مجموع مبتلایان کرونایی استان به 89 هزار و 618 نفر رسید که از این تعداد 32 هزار و 709 نفر بستری شده و 2006 نفر هم جان خود را از دست دادند. در ضمن آمار موارد محتمل و مشکوک ابتلا هم 148 نفر بیشتر شد و به 16 هزار و 776 نفر رسید. آمار بستری‌های موقت هم با 74 نفر افزایش به 1669 نفر رسید. ضمن اینکه آمار بهبودیافتگان هم از 26 هزار نفر گذشته و 26 هزار و 25 نفر رسید. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به عبور دوباره آمار ابتلای کرونایی استان از عدد هزار اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 1043 مبتلای کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شده که در مقایسه با روز قبل بیش از 35 درصد افزایش داشته و 271 نفر بیشتر از روز پیش بوده است.

پیمان نامدار همچنین از وخیم شدن مجدد آمار بیماران بدحال کرونایی خبر داد و گفت: آمار بیماران بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان‌های استان قزوین در شبانه‌روز اخیر به 43 نفر رسیده و در مقایسه با روز گذشته 7.5 درصد بیشتر شده است.

وی به تک‌رقمی شدن دوباره آمار فوتی‌های کرونایی استان قزوین اشاره کرد و افزود: با این حال میزان مرگ‌ومیر کرونایی استان در شبانه‌روز اخیر نسبت به روز پیش 43 درصد کاهش یافت و 8 بیمار بدحال ما به خاطر شدت علائم تنفسی جان خود را از دست دادند. ضمن اینکه آمار بستری‌های کرونایی روزانه ما نسبت به روز گذشته 11 درصد کاهش یافت و 263 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شدند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه از رکوردشکنی جدید آمار بهبودیافتگان کرونایی خبر داد و گفت:‌ طی این مدت 171 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دیگر ما مرخص شدند که این آمار 12 نفر بیشتر از روز قبل بوده و یک رکورد جدید در آمار بهبودیافتگان را رقم زد.

نامدار ادامه داد: در نهایت هم مجموع کل بستری‌های کرونایی فعلی ما به 913 نفر رسید که در قیاس با روز گذشته 3 نفر بیشتر شده و امیدواریم هیچ‌وقت به عدد هزار بستری کرونایی نرسیم.

استان مرکزی/شمار مبتلایان جدید ‌به 589 مورد رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین آمار مبتلایان بیماران کرونایی اظهار داشت: شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی، بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی به 589 مورد رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، صد نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند، 489 نفر از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: با احتساب 589 مورد ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به 76 هزار و 517 نفر رسیده و یازده مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس، تعداد فوتی‌ها به دو هزار و 354 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کاهش سن مبتلایان به کرونا گفت: دختر شانزده ساله‌ای که طی چند روز گذشته بر اثر کرونا از یکی از شهرستان‌های استان به بیمارستان امیرکبیر اراک منتقل و بستری بود، بدون بیماری زمینه‌ای فوت کرد.

جمالیان افزود: در روزهای گذشته تعداد مبتلایان در بین سنین پایین نسبت به موج های قبلی بیشتر شده و کودکان و نوجوانان را بیشتر درگیر می کند که این زنگ خطری برای خانواده ها است.

استان بوشهر/ مرگ 290 نفر ‌در مرداد ماه ‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به روند صعودی بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: اکنون 900 تخت بیمارستانی در بخش کرونایی فراهم شده که بیش از این تخت‌ها بیمار کرونایی بستری شده است.

سعید کشمیری اکنون تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را 908 نفر دانست و بیان کرد: علاوه بر این تعداد بیمار بستری، همین تعداد در درمانگاه و مراکز سرپایی تحت درمان هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر شمار مرگ و میر کرونایی را در استان مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با ثبت 17 مرگ کرونایی دیگر در شبانه‌روز گذشته تعداد فوتی‌ها به سبب کرونا در استان بوشهر به یک‌هزار و 654 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته 17 نفر بیمار کرونایی بین سن 24 تا 80 سال جان خود را از دست دادند خاطر نشان کرد: اکنون 68 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این مجموع، 28 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری مرداد ماه امسال را مرگ‌بارترین ایام کرونایی دانست و گفت: در مرداد ماه تاکنون بیش از 290 به سبب ابتلا به کرونا در استان بوشهر فوت کرده‌اند که نگرانی ایجاد کرده است.

استان اصفهان/ 2875 بیمار جدید شناسایی شد‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 7407 نفر بودند که 2875 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 588  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 439 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.‌

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 3321 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 460 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را  40  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  25  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان فارس/ مجموع جان باختگان‌ به 5هزار و 707 نفر رسید‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، این روزها بیش از هر زمان دیگری قدردان نعمت سلامتی هستیم وقتی هر روز آمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی را می‌خوانیم می‌دانیم که این بیماری منحوس که نزدیک به دو سال است همه دنیا را درگیر کرده با کسی شوخی ندارد. 

همین دیروز بود که علوم پزشکی شیراز اعلام کرد دو سوم فوتی‌ها افراد زیر 60 سال، نوجوانان و جوانان هستند و این یعنی که ویروس با هیچ کس و هیچ گروه سنی شوخی ندارد. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 167 هزار و 676 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه و با بررسی نمونه‌های انجام شده، 352 هزار و 922 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 139 هزار و 187 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 27 هزار و 175 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 380 هزار و 97 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با بستری 609 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، مجموع بیمارانی که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به پنج هزار و 156 نفر رسیده که از این تعداد، 407 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن 33 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به پنج هزار و 707 نفر رسیده است. 

استان کرمان/بستری 211 بیمار کرونایی جدید ‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 137 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 617 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 67 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 230 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 85 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 138 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 211 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 32 هزار 778 مورد رسیده است.

وی به فوت 26 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 962 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 602 هزار و 395 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 167 هزار و 896 مورد است.

علی‌اصغر خیرخواه معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز با بیان اینکه نزدیک دو ماه است که در پیک جدید بیماری کووید 19 قرار داریم اظهار داشت: سهل انگاری و عادی انگاری مردم باعث شده که کرونا همچنان در جامعه جولان دهد و روزانه جان تعدادی از بیماران را بگیرد.

وی با اشاره به روند افزایشی آمار مبتلایان و فوتی‌ها در مناطق جنوبی استان کرمان افزود: در حال حاضر اکثریت ظرفیت تخت‌های بیمارستانی جیرفت تکمیل شده است و ظرفیت اورژانس‌های تنفسی هم در حال تکمیل است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وضعیت کرونا در کل کشور و جنوب کرمان را بحرانی دانست و گفت: تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به بیماران، نظیر افزایش تخت اندیشیده شده است اما مردم باید به مسائلی مانند خستگی و کمبود کادر درمان توجه کرده و با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

عباس محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان نیز با انتقاد از عادی انگاری‌ها در سطح جامعه اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اوایل تابستان 87 درصد بود اکنون به 30 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان با اشاره به اینکه وضعیت سیرجان به لحاظ شیوع کرونا اصلاً خوب نیست و آمار بیماران به شدت افزایش یافته است افزود: طی دو الی سه هفته اخیر آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های سیرجان به بیش از 500 نفر رسیده است.

وی این آمار را بیش از دو برابر پیک‌های قبلی عنوان کرد و گفت: وضعیت بسیار حاد و سخت است و حتی اگر کمبود فضا، دارو و تجهیزات هم نداشته باشیم دیگر پرسنل نداریم.

استان سمنان/وضعیت نگران‌کننده‌ ابتلا به دلتا ‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بر اساس اعلام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود، وضعیت ابتلا به کرونا از شرق تا غرب استان سمنان نگران‌کننده بوده و در واقع دلتا همه استان سمنان را درنوردیده است.ضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این زمینه اظهار داشت: شاهرود کماکان با روند صعودی نگران‌کننده ابتلا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به روند بالای ابتلا به کرونا در شهرستان میامی و تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی تصریح کرد: در روزهای اخیر، روزانه بیش از 400 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه می‌کنند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: تعداد موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان نیز به بیش از 200 نفر در هر روز رسیده است.

چمن گفت: در روز گذشته تست کرونای 220 نفر در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مثبت شده است.وی عنوان کرد: در هر شبانه‌روز به‌طور میانگین 50 تا 60 نفر در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شوند.

چمن با بیان اینکه اکنون مجموع تعداد بستری‌های مثبت و مستحکم به ابتلا به کرونا در شاهرود به 300 نفر نزدیک شده است اذعان کرد: 36 نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه این دو بیمارستان بستری هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز از بستری 62 بیمار جدید مبتلا به کرونا در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

‌انتخاب پیام/‌ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گزارش خبرگزاری تسنیم دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان بخش مراقبت های ویژه سخنگوی دانشگاه علوم خبرنگار تسنیم ابتلا به کرونا جان خود را از دست بیمارستان ها تعداد مبتلایان آذربایجان غربی مبتلا به کرونا کرونا در استان کرونایی استان بیمار کرونایی آمار مبتلایان جدید مبتلا نفر رسیده استان اصفهان آمار بیماران مراکز درمانی شبانه روز شناسایی شده استان کرمان بستری هستند جان باختگان استان سمنان استان قزوین استان بوشهر شهرستان ها بیمار جدید شناسایی شد مثبت قطعی نفر بیشتر روز گذشته بیشتر شد نفر رسید موج پنجم تعداد کل کووید 19 فوتی ها تخت ها 24 ساعت یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی