Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی می‌شوند، به رسانه‌ها افزود: از این تعداد بیماران شناسایی شده، ۶۰ تن در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود بستری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مجموع موارد بستری در بیمارستان‌های شاهرود را ۳۰۰ بیمار کووید۱۹ برشمرد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پاسخ ۲۲۰ نمونه آزمایشگاهی در شرق استان سمنان مثبت اعلام شد.

چمن با بیان اینکه هم اکنون با روند صعودی نگران کننده ابتلا در شاهرود و میامی مواجه هستیم، تصریح کرد: اکنون ۳۶ بیمار کووید۱۹ با حال بد در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه مطالبه برای تزریق واکسن در این شهرستان بالا است، افزود: تا به امروز توزیع واکسن بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور به نسبت جمعیت عادلانه بوده است.

او با بیان اینکه توزیع واکسن در کشور به نسبت جمعیت هدف است، ابراز داشت: تاکنون در زیر مجموعه این دانشگاه با جمعیت حدود ۲۸۵ هزار نفر، افزون بر ۷۵ هزار واکسن دُز اول و دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است که در مقایسه با آمار کشوری که تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون دُز با جمعیت ۸۵ میلیونی تزریق شده، وضعیت شهرستان شاهرود از متوسط کشوری بهتر است.

چمن یکی از مهمترین مشکلات واکسیناسیون را مراجعه غیرضروری شهروندان به مراکز خواند و گفت: برخی از مردم با وجود دریافت پیامک و تعیین ساعت مراجعه، ساعت‌ها زودتر به مراکز واکسیناسیون رجوع می‌کنند که این امر موجب ایجاد صف و مشکلات دیگر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: در چند روز گذشته سامانه تعیین نوبت کشوری با مشکل نوبت دهی و ناهمخوانی موجودی واکسن مواجه بود که این مشکل هم اکنون برطرف شده است.

او با بیان اینکه در نشست ستاد ملی کرونا مقرر گردید تا پایان شهریورماه ۳۰ میلیون دُز واکسن در سطح کشور توزیع شود، ابراز داشت: گروه‌های عملیاتی در شهرستان شاهرود از جمله سپاه، هلال احمر، خیران و کارکنان عرصه بهداشت و درمان در اجرای واکسیناسیون گروه‌های هدف با کمبودی مواجه نیستند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبتلایان به کرونا بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان