Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ویژه برنامه «ما ملت امام حسینیم» که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین نقش ایمان و ثبات قدم در حادثه عاشورا پرداخت و گفت: هر جامعه‌ای اهدافی را دنبال می‌کند که برای رسیدن به آن لازم است از نمونه‌ها و الگو‌هایی تبعیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای رسیدن به اهداف باید از افرادی ثابت‌قدم و استوار الهام بگیریم، چیزی که تجربه شده است را دوباره امتحان نکنیم و از مسیر‌هایی برای رسیدن به مقصد استفاده کنیم که در گذشته طی شده است، در واقع ما برای رسیدن به این مهم باید راه ائمه اطهار (ع) را انتخاب کنیم و آنان را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند متعال اسوه و الگو‌ها را برای ما مشخص کرده‌اند و در این خصوص در قرآن کریم آورده است: «پیغمبر شما در این جهت اسوه و الگوست و او نمونه بارز ایمان و ثبات قدم است»؛ اگر این ایمان و ثبات قدم رسول اکرم (ص) نبود امروز از دین و ایمان ما خبری نبود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به اینکه کسانی‌که دارای ایمان راسخ هستند و در راه این ایمان ایستادگی می‌کنند خداوند متعال به پاداش این استواری آنان را یاری می‌کند، بیان کرد: خداوند انسان‌های ثابت قدم را در مسیر الهی قرار می‌دهد.

او امام حسین (ع) را بهترین الگو برای رهروان راه حقیقت دانست و تصریح کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) توانست مرز‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را طی کند و با ثبات قدم، شجاعت و شهامتی که در واقعه کربلا از خود به نمایش گذاشت، الگوی تمام بشریت در همه اعصار شود؛ در واقع این امام همام نمونه عینی یک انسان آزادیخواه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: یکی از ماندگارترین میراث‌های گفتاری عاشورا که عظمت و بزرگی نگاه خاندان رسالت را نشان می‌دهد جمله تاریخی حضرت زینب (س) است که در مقابل آن همه مصائب کربلا فرمودند: «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا».

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری اظهار کرد: کسی که تسلیم امر خدا باشد حتی در رنج و محنت و مصیبت هم جز زیبایی نمی‌بیند، جمله «ما رأیتُ الّا جمیلاً» نگاهی توحیدی است که اعتقاد به امر و قضای الهی را نشان می‌دهد، همان رویکردی که به شکلی کامل در حضرت زینب (س) تجلی داشت.

او افزود: امروز هم اگر مسلمانان نگرش و بصیرت حسینی داشته باشند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های آن‌ها حل خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 1400 عاشورای حسینی برای رسیدن ثبات قدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ ائمه جمعه شهرهای مختلف استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران تأکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • مسی: این مربی تنها کسی بود که به من ایمان داشت
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم