Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع عراقی گفت که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای شرکت در اجلاس بغداد شد.

شبکه روسیا‌الیوم به نقل از این منبع نوشت که اجلاس بغداد، ایده عراق و فرانسه است و ماکرون نیز در این اجلاس شرکت می‌کند و سعی دارد سران دیگر کشورها نیز در این اجلاس حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: «یکی از شروط ماکرون برای موفقیت این اجلاس، عدم دعوت بشار اسد به اجلاس بود چرا که او با حضور در کنار اسد مخالف است».

منبع مذکور همچنین گفت که دولت عراق نیز به دلیل آنکه سران دیگر کشورها نیز در مضیقه قرار نگیرند، با نظر ماکرون موافقت کرد.

دو روز پیش شبکه المیادین گزارش داد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی در سفری به دمشق با بشار اسد دیدار و از وی برای شرکت در اجلاس بغداد، دعوت بعمل آورد.

پس از انتشار این خبر، وزارت خارجه عراق بیانیه‌ای صادر و با اشاره به اینکه دعوتنامه‌های رسمی بایستی توسط دولت و به نام «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق صادر شود، هر گونه ارتباط دولت با دعوت از بشار اسد را رد کرد.(جزئیات بیشتر)

قرار است بغداد اواخر ماه آگوست جاری برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون یک اجلاس با مشارکت نزدیک به ۱۰ کشور عربی، منطقه‌ای و اروپایی از جمله پنج کشور همسایه عراق یعنی ایران، ترکیه، عربستان، کویت و اردن  برگزار کند.

تاکنون روسای جمهور ایران، ترکیه، مصر، امیر قطر و ولی‌عهد ابوظبی برای شرکت در این اجلاس دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور سوریه اجلاس بغداد اجلاس بغداد بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع حوزه شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دوروزه خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • ۳۳ نفر به اردوی تیم ملی هاکی روی یخ دختران دعوت شدند
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای