Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ شهر مقدس قم همزمان با تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزاست و حرم کریمه اهل بیت(س) در عزای علمدار کربلا به سوگ نشسته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، شهر مقدس قم همزمان با تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزاست و حرم کریمه اهل بیت(س) در عزای علمدار کربلا به سوگ نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر کریمه اهل‌بیت(س) سیاه‌پوش شده است، از هر کوچه و برزن که می‌گذری بیرق‌های سیاهی دیدگانت را جلا می‌دهد که به یاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش بر درودیوار برافراشته شده است.

مراسمات سخنرانی و روضه از شب اول محرم در منازل، تکایا، مساجد و حسینه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپاشده و گویی با آمدن ماه حزن و عزا قیامتی در دل هر عاشق دل داده‌ای به پا شده است.

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا در حرم شاهچراغ(ع) به صورت محدود برگزار می‌شود‌همزمان با تاسوعای حسینی؛ آیین شیرخوارگان حسینی در نقاط روستایی یزد برگزار شدتاسوعای حسینی؛ اوج دلدادگی مردم دارالارشاد اردبیل به اباعبدالله الحسین(ع)

حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به‌عنوان کانون برگزاری مراسمات عزاداری یکپارچه سیاه‌پوش شده و غرق در ماتم و عزا است، مراسم سخنرانی، مداحی و مرثیه‌سرایی سید و سالار شهیدان هر شب در حرم مطهر  برپاست.

با توجه به بیماری کرونا‌، روضه‌های خانگی امسال رونق بیشتری دارد که سخنرانان و مداحان در این برنامه عزاداری با خطابه و مدیحه‌سرایی گوشه‌ای از زندگی، ولایت مداری  و شجاعت حضرت عباس(ع) را برای سوگواران بیان کردند.

هم‌اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است، مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمدند تا با شرکت در مراسم سوگواری این مصیبت را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.

انتهای پیام/452/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کریمه اهل بیت س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان مشاهده نشده است.

مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می.کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

وی افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی بوده اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیر مجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوبداران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سمپاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا