Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی و مانند پارسال در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و به دلیل افزوده شدن رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک‌نویسی، شعر سرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه‌گویی به این دوره از جشنواره، استقبال کودکان و نوجوان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی با رشد خوبی مواجه شده است به طوری که این رده سنی تاکنون نیمی از آمار شرکت‌کنندگان استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: چهار هزار نفر از علاقمندان استانی برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند و با توجه به افزوده شدن بخش‌های مختلف به این دوره از جشنواره، امید است تعداد شرکت‌کنندگان در چهارنحال و بختیاری به بیش از ۳۵ هزار نفر برسد.

بیشتر بخوانید

طرح پیشخوان کتاب گامی مؤثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی

فرهادی اضافه کرد: برپایی ۱۰ دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اثرات مطلوبی در اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین (علیهم‌السلام) به ویژه فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره خاندان عصمت و طهارت داشته است.

او اظهار داشت: بخش ویژه حضرت مهدی (عج) نیز به دلیل آنکه سالروز ولادت این امام بزرگوار دو بار در تقویم شمسی امسال قرار گرفته است به حوزه‌های جشنواره یازدهم افزوده شده است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این بخش نیز آثار خود را ارائه کنند.

فرهادی تصریح کرد: شرایط ناشی از گسترش ویروس کرونا موجب شده است تا فضای تبلیغی جشنواره یازدهم به صورت ویژه در شبکه‌های اجتماعی و بستر فضای مجازی دنبال شود که این مورد نیز باعث استقبال متفاوت کودکان و خانواده شده و آن‌ها را به حضور در بخش‌های نمایشی جشنواره ترغیب کرده است.

او اظهار داشت: شرکت کودکان و نوجوان در جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی است تا علاوه بر آشنایی آن‌ها با فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی زمینه لازم برای حضور اجتماعی و نقش‌آفرینی آن‌ها در برنامه‌های جمعی نیز فراهم شود.

فرهادی گفت: برنامه‌های جمع خوانی کتاب‌های معرفی‌شده در جشنواره، نقد و بررسی این کتاب‌ها با حضور مولفان و نویسندگان استانی برگزار شد و برقراری ارتباط با نویسندگان کتاب‌ها را از جمله برنامه‌هایی است که به منظور معرفی هر چه بیشتر جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی و با کمک مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان و دیگر علاقمندان به کتاب اجرا می‌شود.

او بیان کرد: با طراحی نرم‌افزار «سماک» امکان دسترسی علاقمندان به کتاب‌های این جشنواره به صورت فایل‌های pdf و صوتی فراهم شده است و با هماهنگی‌های انجام شده، کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان با شرکت در بخش بزرگسالان این جشنواره ملی، گواهی‌نامه آموزشی مطابق با سر فصل معرفت و بصیرت حسینی دریافت می‌کنند.

فرهادی افزود: در این دوره از جشنواره برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است که تلاش می‌شود با هماهنگی ناشران و مولفان استانی، آثاری برای شرکت در این بخش آماده و به دبیرخانه جشنواره ارائه شود.

او اضافه کرد: آخرین مهلت شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اول آبان ماه ۱۴۰۰ است و علاقمندان می‌توانند برای دریافت فایل منابع به نشانی اینترنتی www.samakpl.ir و یا به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کنند.

فرهادی ادامه داد: در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، کوثر رفیعی، بهراد قاسمی دهکردی و معصومه شیخی از چهارمحال و بختیاری به ترتیب در بخش‌های پویش مجازی، گروهی و نقاشی نوجوانان به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کتابخوانی رضوی جشنواره کتابخوانی فضای مجازی دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برای شرکت فضای مجازی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم