Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، استانداری مازندران در پی  انتشار گزارشی با عنوان  «آقای استاندار، بر ورودی های مازندران نظارت دارید؟» که بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت، روابط عمومی استانداری مازندران نسبت به این گزارش واکنش نشان داد و طی مصاحبه‌ای با استاندار مازندران به تشریح وضعیت کرونایی استان و ترددها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران درباره وضعیت ترددها گفت: با عنایت به مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی و نظارت دقیق بر اجرای این ممنوعیت در کل کشور و با اشاره به این که تمامی مجوزهای صادره برای ترددها از سوی دستگاه‌ها باطل شده است، لذا نیروی انتظامی موظف شد با جدیت و قاطعیت نسبت به مسدود کردن ورودی و خروجی شهرها و جلوگیری از هر گونه تردد بین استانی، اقدامات لازم را در مدت مشخص شده انجام دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه کرونایی در مازندران، ما از یک هفته قبل از اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا، درخواست تعطیلی به دولت را داده بودیم اما در ستاد به دلیل این که بسیاری از مردم از طرح ممنوعیت مطلع نیستند و باید فرصتی قائل شد تا اختلال در اجرای طرح ایجاد نشود مورد تایید قرار نگرفت.حال که از آغاز هفته مصوبه ستاد مقابله با کرونای کشور، مبنی بر تعطیلی سراسری اعلام شد، بلافاصله با وزارت کشور ودفتر ریاست جمهوری ارتباط گرفته و پیگیری کردیم که راه‌های ورودی استان را ببندیم.به همین منظور با هماهنگی و عزم فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی، نظامی و فرمانداران، برای اعمال دقیق و شدید محدودیت‌های تردد، اقدامات و تدابیر لازم پیاده‌سازی شد.

حسین‌زادگان تصریح کرد: بارها از تریبون و رسانه‌های مکتوب و شنیداری و دیداری گفته‌ام و مجددا اعلام و تاکید می‌کنم، در اجرای این مصوبه، ورود به استان‌های قرمز ممنوع است، هر فردی که از استان‌های دیگر وارد استان مازندران شود، توسط نیروهای خدوم انتظامی و نظامی ضمن اعمال جریمه، برای خروج و برگشت از مازندران، هدایت خواهد شد.

استاندار مازندران در باره خبری که به نقل از وی در فضای مجازی با این مضمون که به خاطر بستن راه‌ها، تهدید و توبیخ شدم، نیز اظهار کرد: این موضوع مربوط به موج‌های اول کرونا در استان است.آن زمانی که هنوز ستاد مبارزه با کرونا شکل نگرفته بود.در آن زمان، یعنی وقتی  موج‌های اولیه کرونا به وجود آمده بود، راه‌ها را بستم تا سلامت مردم استان به خطر نیفتد. این تصمیم طبیعا در ان مقطع تبعاتی هم داشت،اما سلامت و حفظ جان هم استانی‌هایم برایم مهم‌تر از این مسائل بود و کماکان هم هست.نمی دانم چرا برخی از افراد، از شرایط سواستفاده می‌کنند و  قصد بهره‌برداری سیاسی و تشویش اذهان عمومی را دارند.

وی ادامه داد: همه باید بدانیم، در حال حاضر، آرامش، وحدت و همکاری همه جانبه راه برون رفت از تهدید سلامت و جان مردم است. اکنون که ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد و به عنوان یک اهرم حمایتی می‌تواند باشد، باید مصوبه ستاد رابه صورت کامل اجرا کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با عنایت خدا تا این جای کار، علیرغم تمام سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، با همکاری همه عوامل اعم از، نیروهای محترم و فعال انتظامی و نظامی، هلال احمر، بسیج و سپاه، فرمانداران شهرستان‌های ۲۲ گانه، بخشداران و دهیاران و از همه مهم‌تر مردم عزیز، دلسوز و ولایی مازندران، اعمال محدودیت‌های تردد به خوبی در حال اجراست.

وی در ادامه با بیان اینکه ما هیچ وقت، ذره و لحظه‌ای خدای نخواسته، جان عزیز مردمان دیار علویان یا سلامت برادران و خواهران شریف خود را با هیچ متاع و فضایی معامله نکرده و نخواهیم کرد و یقینا جان، سلامتی و آرامش مردمان مازندران و دیگر هموطنان مان برای مان اولویت و حجت است، گفت: البته در فضای مجازی و برخی رسانه ها، شاهد حجم سنگین ترافیک هستیم که باید گفت، متاسفانه، خیل عظیمی از مسافران و گردشگران برای ورود به مازندران اعزام شده‌اند که همگان ملاحظه کردند که چگونه با درایت، متانت، صبوری و دلسوزی عزیزان نیروی انتظامی و نظامی، بسیاری از آنان برگشت داده شدند.

حسین‌زادگان اضافه کرد: اما متاسفانه برخی از مسافران، رفتارها و برخوردهای ناشایست و به دور از شأن و ادب و انسانیت با ماموران و مسؤولان مربوطه داشته‌اند و به هر نوع رفتار و توجیهات غیرمنطقی متوسل شده‌اند تا به استان ورود کنند که با برخورد قاطع و قانونی مواجه شدند.هرچند معتقدم  که این دست رفتارها و فرهنگ‌ها باید آسیب‌شناسی شود.

وی اضافه کرد: اما در این میان، افرادی هم بوده‌اند که بیمار سخت و خاص داشته‌اند و جهت پروسه درمان و جراحی‌های سنگین و آزمایشات مختلف و  به تهران مراجعه کرده و در حال برگشت به زادگاه خود بودند یا افراد بومی که مقیم استان‌های دیگر بوده و قصد ورود به شهر یا استان خود را داشته‌اند و .... که همه ی این عوامل باعث ایجاد ترافیک سنگین و اجرای دشوار محدودیت‌های تردد شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با استعانت از خداوند متعال و توسل به سرور و سالار شهیدان، به همه مردم ولایت مدار مازندران، عرض می‌کنم، مطمئن باشید در اجرای دقیق و درست، نظارت و کنترل شدیدتر و قانونی در محدودیت‌های تردد، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم و نه تنها با هیچ احدی در قبال حفظ سلامت هم استانی‌های خود تعارف نخواهیم داشت بلکه با قاطعیت و جدیت بیشتری به اجرای آن خواهیم پرداخت.

استاندار مازندران در خاتمه بیان کرد: جا دارد از صبوری، بردباری، خضوع و انسانیت، تمامی مردم غیور و شریف مازندران که در تمامی فصول سال، به ویژه از بدو شیوع این ویروس منحوس، متحمل هزینه‌های سنگین به هر طریق ممکن شده‌اند، صمیمانه قدردانی کنم. همچنین از اصحاب رسانه، بابت حساسیت و اهمیت دادن به موضوع کرونا و مسائل مبتلا به آن تشکر کنم و از عموم مسافران، گردشگران و مردم عزیز کشور و دیگر استان‌ها، برادرانه تقاضا کنم که در حال حاضر، مازندران و دیگر استان‌های شمالی، گزینه خوبی برای سفر و گردش یا هر بهانه دیگر نیستند.

وی گفت: همه با هم با عزم ملی باید کمک کنیم تا این زنجیره انتقال هر چه سریع‌تر قطع و در نهایت مدیریت و ریشه کن شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزان و نزدیکان‌مان نباشیم، مازندران همواره میزبان خوب و مهماندوست و مهمان‌پذیر بوده است اما نه در شرایط کنونی که جان همه ما در خطر است.به فکر سلامت مردمان مازندران باشید تا میزبان بهتری در آینده برای همگان باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استاندار مازندران روشنگری به افکار عمومی تردد مسافران به مازندران استاندار مازندران محدودیت های تردد مصوبه ستاد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است گفت: با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دیدار با رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان ایلام خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، اضافه کرد: استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد بنابراین زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تأمین می‌شود و امید می‌رود این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان ایلام، تصریح کرد: امید می‌رود این بازدیدها منشأ خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

استاندار ایلام با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: این اقدام مایه افتخار هر ایرانی است. سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تأمین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

تأمین امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان محقق می‌شود

امیر بهمن بهمرد، جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز تاکید کرد: کنگره اربعین‌حسینی به عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا از تمام اعضای ستاد اربعین و در رأس آن استاندار ایلام که به صورت میدانی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تأمین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

کد خبر 748842

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟