Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@00:30:43 GMT

فناوری خیره کننده ساخت خانه های گلی با چاپ سه بعدی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۹۵۱۹

فناوری خیره کننده ساخت خانه های گلی با چاپ سه بعدی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم؛ ماسیمو مورتی، بنیانگذار شرکت ایتالیایی WASP، توضیح می‌دهد که چگونه شرکت وی توانسته فناوری چاپ سه بعدی را برای ساخت خانه‌ها با یک کلیک، در هر مکان، هر زمان و هر کسی توسعه دهد.

جمعیت کره زمین در سال ۲۰۴۹ به ۹/۷ میلیارد نفر خواهد رسید و همه حق داشتن خانه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشکل کمبود مسکن جهانی است و به همین دلیل شرکت ایتالیایی Wasp که در زمینه چاپ سه بعدی تخصص دارد، یک راه حل سازگار با محیط زیست برای ساخت خانه با هزینه کمتر ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید

اولین خانه چاپ سه بعدی در اروپا اجاره داده شد

مورتی در گزارشی که توسط وب سایت فرانسوی L’obs منتشر شد، به سوالات مربوط به روند ساخت Takla ، یک خانه خاکی زیست محیطی، با استفاده از سیستم چاپ سه بعدی پاسخ می‌دهد.

همانطور که می‌بینیم، شما می‌توانید از خاک رس خانه‌ای بسازید که پایدار و سازگار با محیط زیست باشد. اما آیا به همان سادگی که به نظر می‌رسد ساده است؟

مورتی گفت: "فناوری چاپ سه بعدی رویکردی متفاوت در ساخت را فراهم می‌کند. Takla یک خانه سفالی است، ما توانایی‌های فنی یک ماده متوسط ​​مانند خاک رس را به حد نهایی رساندیم و توانسته ایم با استفاده از فناوری ساختمانی سفالی بسازیم."

آیا این نوع ساخت و ساز محدودیتی در خواسته‌های معماران ایجاد می‌کند؟

مورتی می‌گوید که شکل ساخت و ساز مربوط به پتانسیل زمین و خاک است که بر روی آن انجام می‌شود. مهمتر از همه، معمار باید با مواد کار کند و در اینجا با تکنولوژی کار می‌کند؛ بنابراین باید درباره ان شناخت داشته باشد.

البته نمی‌توان با این مواد آسمان خراش‌ ساخت. اما می‌توان ساختمان‌های کم ارتفاع، با دیوار‌های وسیع‌تر و در اندازه‌ها و اشکالی ایجاد کرد که عایق حرارتی را بهبود می‌بخشد و البته می‌توان دیوار‌های بسیار بزرگی را نیز ساخت، زیرا خاک رس تقریباً هیچ هزینه‌ای ندارد و در همه جا وجود دارد.

آیا می‌توانیم مانند خانه‌های معمولی در این خانه زندگی کنیم؟

او می‌گوید: "ما کیفیت هوا، رطوبت و درجه حرارت ثابت بسیار خوبی را یادداشت می‌کنیم. این به دلیل جرم زیاد دیوار‌ها است که باعث ایجاد عایق حرارتی برای حدود ۱۲ ساعت می‌شود؛ بنابراین متوسط ​​دما در طول روز ثابت است و از آنجا که گل رطوبت را به خود جذب می‌کند، این امر منجر به میانگین رطوبت ثابت می‌شود."

چاپگر سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

مورتی توضیح می‌دهد که بهترین روش ساختمانی قدیمی‌ترین روش است. چاپگر ما یک جرثقیل است و شبیه به این دستگاه واقعی کار می‌کند.

چه مدت طول می‌کشد تا یکی از این خانه‌ها ساخته شود؟

مورتی گفت:" زمان به ارتفاع مورد نیاز دیوار‌ها بستگی دارد. اما بسته به نوع خاک، رطوبت، دما و کیفیت هوا، چاپ یک خانه از یک روز تا یک ماه طول می‌کشد. "

آیا این فناوری ساخت یک سری از خانه‌ها را آسان می‌کند؟

مورتی معتقد است که نقطه قوت اصلی تولید دیجیتال این است که می‌توان محصولات مشابه را تنها با یک کلیک تکثیر کرد. در حالی که ساخت یک خانه معمولی نیاز به تیمی از مهندسان سایت و کارگران خوب و با تجربه دارد. فقط در تولید دیجیتال است که تمام دانش در یک پرونده وجود دارد؛ بنابراین برای تولید انبوه مناسب است و ما می‌توانیم تمام این دانش را به هر جای دیگر دنیا منتقل کنیم. شما فقط نیاز به مجهز بودن به همان ماشین‌ها، حتی بدون نیروی کار ویژه دارید.

قیمت این ساختمان چقدر است؟

مورتی می‌گوید هزینه چاپ سه بعدی واقعاً رقابتی است و در آینده ارزان‌تر خواهد بود. زیرا وسایل همیشه بهتر و سریع‌تر خواهند بود. امروزه ابتکاری‌ترین مورد در چاپ سه بعدی، توانایی ساخت با اشکال فرم آزاد است. دیگر نیازی به داربست یا سیستم‌های کنترل مواد نیست.

یکی از ویژگی‌های شما توسعه یک رویکرد پایدار است، آیا می‌توانید برای ما توضیح دهید؟

مورتی پاسخ می‌دهد که روش وی مبتنی بر این واقعیت است که در ۳۰ سال آینده، حدود ۳ میلیارد نفر به خانه‌های جدید احتیاج خواهند داشت. این افراد به خانه‌ای نیاز دارند که هزینه کم و تأثیر کمی بر محیط داشته باشد. در بسیاری از نقاط دنیا هیچ زیرساختی برای تولید سیمان با کیفیت بالا وجود ندارد. ناگفته نماند، یک تن سیمان یک تن دی اکسید کربن تولید می‌کند.  ممکن است ساخت خانه از خاک رس عجیب به نظر برسد. اما ما یک دید بلند مدت داریم و چند سال پیش به عنوان افراد عجیب و غریب دیده می‌شدیم. با تکلا ثابت کرده ایم که امکان پذیر است.

در ادامه ویدئویی از این خانه سفالی را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاپ سه بعدی چاپ سه بعدی ساخت مسکن سه بعدی چاپ سه بعدی ساخت خانه دیوار ها یک خانه خانه ها خاک رس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه متصل کردن لوله PVC به لوله اصلی آب (فیلم) نحوه تیز کردن چاقو توسط استاد ژاپنی (فیلم) 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)

دیگر خبرها

  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • گام بعدی امباپه به سوی رئال: خرید خانه کاپیتان در مادرید
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران